Kolik gólů vstřelil váš newsletter? Ovlivněte to!
V materiálech rozesílaných hromadně mailem nesmíte vyhrožovat nebo uvádět zjevně nepravdivé informace. FOTO: autor
Stačí jen sledovat dopad newsletteru a hned víte, na čem jste. Pro tyto účely existují aplikace pro rozesílání newsletteru. S jejich pomocí se vám do rukou dostane řada užitečných čísel. Především byste měli sledovat, kolika lidem se leták dostal do mailové schránky a kolik si ho poté opravdu otevřelo. Jestliže se vám po vyhodnocení úspěšnosti kampaně čísla nezdají příliš příznivá, je možná nejvyšší čas změnit týmovou strategii a „nakoupit nové hráče“.
Sežeňte centra a levé křídlo
Rada z mezititulku by fungovala ve sportu, v našem případě na zákazníka nejlépe zaútočí jiní borci, například copywriter a grafik. Tito profesionálové dobře vědí, jak se zákazníkovi dostat do branky, tedy do peněženky. S tvorbou newsletterů mají zkušenosti a sestaví jej tak, aby dobře vypadal, donutil příjemce, aby jej dočetl do konce a pokud možno na jeho základě učinil objednávku.
Řada informačních letáků dělá firmě "medvědí službu". Dostává se za tenkou hranici spamu a vzbudí ve čtenáři spíše negativní pocity, kvůli nimž možná nakonec nakoupí u konkurence. Proto je třeba mít na paměti, že by adresát po přečtení neměl mít pocit, že na něj někdo útočí nebo vyvíjí nátlak. Obsah by ho měl spíše pobavit, dát mu zajímavé informace nenásilnou, hravou formou s textem posazeným na graficky příjemné pozadí.
O newsletterech koluje několik mýtů. Mezi nimi i ten, že když vše ostatní selhává, jeho příjemci, jakožto věrní fanoušci, s námi vždy nějaký obchod uzavřou. Omyl! Musíme je k tomu nenásilně přinutit. FOTO: SideWages.com
Jedno z nejdůležitějších pravidel při tvorbě newsletteru je triviální, avšak mnoho firem mu nevěnuje pozornost: "Nabízejte lidem jen to, co mohou reálně potřebovat".Nemá totiž velký význam rozesílat všem svým kontaktům tentýž email, ve kterém nabízíte svoji novou sekačku na trávu. Roztřiďte si nejprve své kontakty na ty, které vůbec "mají zahradu". Jak to zjistit? Existuje celá řada metod, jako např. filtrování zákazníků podle již zakoupeného zboží.
Produkty se samy neprodají, potřebují vhodnou prezentaci
Výsledek newsletterové kampaně pak kromě špatného cílení často zhatí také neodborné či nezajímavé pojetí newsletteru. Firmy někdy zvolenou formou internetového letáku „zabijí“ třeba velmi kvalitní produkt. Základ je uvědomit si, co prodám, proč by to potenciálního zákazníka mělo zajímat a jak ho na to upozornit a přitom vypadat jako dobrá, důvěryhodná firma. Kvalitní emailing (nebo také email marekting) si ale poradí i s problémem opačným, tedy zatraktivněním ne příliš kvalitního nebo méně poptávaného výrobku. V takovém případě ale skutečně pomůže jedině odborník.
Jestliže tedy chcete, aby vám newsletter pomohl v podnikání a cílil správným způsobem na správné lidi, vezměte jeho tvorbu opravdu vážně a nepodceňujte žádný jeho aspekt. Určitě pak bude skórovat samé hattricky.
Přidat komentář