Kdo je to mileniál? A jak se projevuje?

Roky 1980 – 1997. Podle ročníkového vymezení je dnes nejstaršímu mileniálovi 38 let a nejmladšímu 21 let. Jaké nové úhly pohledu to vnáší do marketingového myšlení?
Generace Y

Mají mnoho jmen: Mileniálové, generace Y, Net generace nebo podle známého článku Time z roku 2013 generace „Já, Já“ (Generation „The Me Me“). Co je asi nejvíc charakterizuje (míněno objektivně vyjádřenými daty), je to, že asi 25 hodin týdně stráví v online prostředí (AdAge), což znamená i do budoucna možnost daleko větších reklamních žní.

Rovněž ale nechtějí tolik utrácet peníze za hmotné věci jako generace předešlé - plných 78 % z nich dle závěrů Eventbrite vynaloží peníze radši za zážitek, po kterém jim zůstane sladká vzpomínka. Zase se tím potvrzuje, že trendům marketingu a reklamy stále bude vévodit krédo „prodávat výhody a příjemné pocity“. 

Lidé ve věku 15 až 24 let představují dnes téměř 20 % světové populace. (Catalyst). Předpokládá se, že v roce 2025 každý třetí ze čtyř pracovníků bude mileniál. (Time).  

#1 Místo krve jimi proudí sociální sítě

Hubspot říká, že až 84 % mileniálů nedůvěřuje tradičním formám reklamy. Výsledky od SocialChorus říkají, že neuvěřitelných 95 % mileniálů věří, že nejvěrohodnějším zdrojem informací o produktech jsou jejich přátelé. A přátelé dělají co? Píšou veřejné recenze, navštěvují fóra, a především o všem rychlostí blesku dají vědět na sociálních sítích. Navíc 64 % zástupců generace Y se dle výzkumu Microsoftu domnívá, že sociální média jsou vůbec jedním z nejúčinnějších kanálů pro budování povědomí značek.

A považme další zajímavý fakt dle studií Paw Research Center: 83 % z těchto dospělých online jedinců (18-29 let) jich 53 % využívá Facebook, 37 % Instagram, 37 % Twitter a 34 % Pinterest. Sociální média jsou pro ně ne-překvapivě i velmi rozhodujícím ukazatelem, jak uvádí YouGov. Až 46 % z nich spoléhá na sociální média při online nakupování, ale jen 55 % z nich v nich sdílí špatné zkušenosti dále. Forbes x Elite Daily si zase povšiml, že 33 % prohledává a pročítá před finálním nákupem firemní blogy.

Mít pocit „neustálého“ kontaktu na sociální sítích se promítá i do toho, že dnes 56 % mileniálů rozhodně nepůjde pracovat do společnosti, která v pracovní době přístup svým zaměstnancům na sítě zakazuje (Cisco). Celých 63 % z nich totiž potřebuje skrze sociální média sledovat nové příspěvky svých „favorizovaných“ brandů, jak uvádí závěr od Ipsosu.

#2 Místo ruky mají chytrý telefon

Nielsen uvádí, že více než 85 % z nich má vlastní smartphone, kterého se během dne dotknou průměrně 45x(SDL). Fluent uvádí, že 15 % vlastníků smartphonů této generace i několikrát týdně na něm opakovaně nakupuje a dalších 15 % nakupuje minimálně jednou týdně.  

#3 A skutečně je to generace sebe vzhlížejících?

  

Pro další střípek mozaiky, co tuto generaci charakterizuje, by marketingový svět měl brát velmi vážně výzkumy podobného ražení, jako tento od Pew Research Center z roku 2018. Ten hovořil o tom, jaká slova generaci Y nejlépe vystihují/a jaká je naopak zdaleka nevystihují. Skoro 60 % oslovených respondentů uvedlo, že je vystihuje fascinace jejich vlastní osobou.

To, že mají zřejmě nejsvobodnější přístup ke vzdělání (a generace jejich rodičů je v tom mocně podporuje) rozhodně nepřekvapí, což potvrzuje další výsledek od Pew Research Center – mileniálové jsou nejlépe vzdělanou skupinou mladých dospělých v historii USA, přičemž ⅓ těch starších (ve věku 26-33 let) získalo nejméně čtyřletý vysokoškolský titul.

Tedy, shrňme to: zvýšená míru narcismu (možná i přehnané důvěry ve vlastní schopnosti) s kvalitně dosaženým vzděláním zřejmě odráží i tento fakt od Kauffman Foundation, a to že 54 % chce nebo už začalo podnikat na vlastní pěst. Tím pádem si i hodně z nich rychle „osahá“ za krátký čas možnosti propagace na sociálních sítích a marketingu v digitálním věku.

Z pozice marketingu o nich uvažujme v tomto přesahu: mají chytřejší návyky při nakupování a zvýšené očekávání v otázkách vytvářeného contentu značek na sociálních sítích a etice společností vyrábějící produkty. Lidově řečeno na „nevýraznou štangli se salámem“ se nechytnou. 

4 Český mileniál? Máme i my nějaké studie a data?

Koncem dubna 2018 na iRozhlasu nacházíme pár pointů z průzkumu provedeném Českou spořitelnou ve spolupráci se společnosti Kantar – např. to, že mladí Češi jsou poměrně opatrní ve svých životních i finančních plánech a až 83 % dotazovaných má pozitivní vidinu své budoucnosti. A jen pro zajímavost - může to nějak korelovat i s čísly společnosti Monster.cz, která ve své infografice uvádí, že 83 % českých mileniálů tvrdí, že žijí šťastný život?

Z května 2017 je i zajímavý výzkum od Studenta.cz, kde se např. dozvíme, že až 59 % oslovených souhlasilo s tím, že jejich generaci charakterizuje věta: „Na sociálních sítích se prezentujeme hezčí a zajímavější, než v reálu jsme.“ To by mohlo korelovat i s výsledky prezentace Pew Research Center viz obrázek výše.    Celých 94 % se ztotožňuje s touto větou: „Informace čerpáme hlavně z internetu“. To potvrzuje, že nejen pro světové mileniály, ale i pro ty české je internet prvním informačním zdrojem, ke kterému se obracejí. A jen 13 % z nich souhlasilo s tvrzením, že chápou to, že zvenčí vypadá jejich generace skutečně zvláštně

Pokud vás zajímají hlouběji trendy v myšlení mileniálů v pracovní sféře, je tu k dispozici velmi solidní studie od společnosti ManpowerGroup. Testovací vzorek byl 19 tisíc lidí z 25 světových zemí.

Využité informační zdroje:

https://www.herosmyth.com/article/41-revealing-statistics-about-millennials-every-marketer-should-know

https://www.smartinsights.com/digital-marketing-strategy/statistics-every-marketer-should-know-about-millennials-in-2017/

http://www.catalyst.org/knowledge/generations-demographic-trends-population-and-workforce

https://edition.cnn.com/2013/11/06/us/baby-boomer-generation-fast-facts/index.html

https://www.fool.com/retirement/2017/07/19/14-millennial-statistics-that-will-blow-you-away.aspx

https://blog.ryan-jenkins.com/2013/09/16/22-shocking-stats-about-millennials-to-help-you-chart-tomorrows-change 

http://danschawbel.com/blog/74-of-the-most-interesting-facts-about-the-millennial-generation/

https://www.business2community.com/marketing/know-market-millennials-01576096#ZPXtMfpIGJi8rYlm.97

http://www.goldmansachs.com/our-thinking/pages/millennials/

http://www.pewinternet.org/2018/03/01/social-media-use-in-2018/

Vyšperkujte svůj online marketing

napište nám

Související články: 

Generace X: jaká je a jak na ni zapůsobit?

Generace X
Každá generace se vyznačuje odlišným smýšlením i chováním.

Generace Z: jaká je a jak na ni zapůsobit?

Generace Z
Generace X, mileniálové, generace Z. Přirozený vývoj nezastavíme, proto musíme vědět, čím zaujmout.

Hackeři se odklání od počítačů k smartphonům

Mobilní bezpečnost
Počet uživatelů smartphonu roste a přímo úměrně tomu i kybernetické útoky na tato zařízení.

Přidat komentář