Recenze na workshop analýzy klíčových slov od Pavla Ungra

Umění analýzy klíčových slov a její implementace do praxe není jen tak. U různých SEO specialistů se setkáváme i s různou kvalitou výstupu. Viděla jsem výstupy lepší, často ale jen velmi základní, někdy dokonce úplně nepoužitelné. Já osobně jsem se před workshopem cítila tak na lepším průměru. Z analýzy jsem dostala vždy to, co je potřeba k rozhodování o strategii optimalizace či stavby webu. Tušila jsem však, že z toho jde vytřískat o hodně víc. A nemýlila jsem se...
Analýza klíčových slov

Jaký byl workshop Pavla Ungra o analýze klíčových slov? FOTO: Pavel Ungr

V nabídce workshopu Pavel píše, že nás provede celým procesem analýzy klíčových slov, získáme díky tomu unikátní know-how a navíc si odneseme analýzu vlastního projektu. To vše za 4000 Kč bez DPH za 7 hodinový workshop o počtu cca 20 účastníků.

Odkud a jak získávat návrhy klíčových slov

Sběru dat jsme se jako jedné z nejdůležitější části věnovali opravdu dlouho. Pavel nezapomněl na žádný z potenciálních zdrojů počínajíc vlastní hlavou a končíc Übersuggest.org. I pro malý web tak vstup do analýzy nabere tisíce slov. Pro střední e-shop už jsme dokonce o řád nebo dva výše. Začíná jít do tuhého…

Jak zjišťovat metriky klíčových slov jako hledanost, konkurenci, relevanci a důležitost?

Zjišťování metrik se pro mě nakonec stalo jednou z nejjasnějších a nejpřínosnějších částí workshopu. U každé metriky jsme si řekli jeden i více způsobů, jak je získáme. Stačí si zvolit postup, který nám nejvíce vyhovuje. Pozor však, relevance a důležitost se dělá ručně! Proto je potřeba dodržovat určitý postup, abychom v tuto chvíli pracovali už s probranými daty.

Jak data čistit a slučovat pomocí Open Refine a Excelu

Open Refine – tajemný a těžce neintuitivní program, který musíte dostat do krve. Poté vám zkrátí práci z několika hodin na pár minut. Dokáže čistit data a mazat duplicity, sčítat hledanosti, spojovat soubory, třídit, generovat hledanosti a konkurenci… Prostě spoustu užitečných věcí. Ale to ovládání… Pavel se opravdu snažil vše důkladně vysvětlovat, jeho připravené podklady však byly napsány pouze v bodech a ne polopatě, tzv. pro blbce. Některé kódy z nich z počátku nefungovaly a slovně popsané postupy více kroků se po realizaci prvního úkonu vypařily jako pára nad hrncem…

Prokousat se tímto programem nám nakonec trvalo neúměrně dlouho a i po tomto čase bylo jasné, že minimálně ¾ lidí má stále problémy. Pavel nám slíbil zaslat návod dodatečně. Od této chvíle už letěl čas zběsile rychle…

Posledních pár hodin sprintujeme

Pavel nám poměrně jasně vysvětlil, jak klíčová slova třídit do jednotlivých kategorií a jak používat filtraci v Excelu, jak zacházet se vstupními a cílovými stránkami a jak výstup využít v praxi při samotné optimalizaci webu nebo při návrhu nové informační struktury webu. Vše tohle bylo pro mě docela jasné, tak jsem se mohla dál zabývat přemlouváním Open Refine k požadované akci.

Pak jsme rychlostí helikoptéry proletěli formu prezentace analýzy a kontingenční tabulky. Já, humanitní vzdělanec, jsem přímo na kurzu i přes rychlý exkurz do wikipedie ani nestačila pořádně zjistit, co to vlastně ty kontingenční tabulky jsou…

Závěrečné zhodnocení

Workshop analýzy klíčových slov pod vedením Pavla Ungra rozhodně není pro začátečníky, je totiž doslova nabitý informacemi, které je obtížné vstřebat i pro pokročilejšího SEO mága. Naučíte se spoustu nových vychytávek a zároveň máte možnost si ujasnit své dosavadní konání a upřesnit směr, kterým se vydáváte. Vaše analýza klíčových slov po tomto zážitku rozhodně nabyde jiných kvalit.

Osobně bych Pavlovi vytkla především slib, že si člověk odnese hotovou analýzu klíčových slov. To prostě není možné - jak z hlediska času, tak z hlediska náročnosti. Stanovený program jsme rozhodně nestihli celý. Workshop by si klidně zasloužil plné dva dny práce. Také mi úplně nevyhovovalo zpracování materiálů, pro mě v nich občas chyběl kontext. Didakticky to tedy nebylo úplně ono. Na druhou stranu oceňuji, že chybějící informace, které Pavel slíbil, co nejdříve doplnil.  

Každopádně jsem dlouho nebyla na školení nebo workshopu, po kterém mi vyvstalo více otázek, než odpovědí. A to je podle mě zdaleka to nejpřínosnější, co se mohlo stát…

Vylepšete své seo

napište nám

Související články: 

10 nejlepších článků o analýze klíčových slov

TOP články o analýze klíčových slov
Nejen český internet je plný tzv. SEO článků, jejichž hodnota bývá často pochybná.

Jak vybrat klíčová slova: Otázka priority a byznysového přínosu za SEO

Klíčová slova ve vyhledávání
Článek je určen primárně pro pracovníky v online marketingu, majitele a jednatele malých a středně v

Jaká klíčová slova používá naše konkurence?

Keywords
Chceme web. Chceme PPC reklamy. Ale na čem je postavit? Na klíčových slovech, radí internet.

Komentáře

Daniel Nytra

4.1.2015

Open Refine je samotný minimálně na 1 den workshopu :)

Přidat komentář