Při analýze klíčových slov musíme zjistit, jaká klíčová slova naši konkurenti používají. Jakmile je totiž známe, můžeme se rozhodnout, zda budeme cílit na stejná klíčová slova jako oni (v případě, že na to máme dostatek odvahy a prostředků). Naší další možností je se pokusit o tvorbu klíčových slov, která jsou stále populární a dosud ne tolik používaná, a tedy levnější.
- Darujeme vám PPC audit ZDARMA. 32 důležitých kritérií, kterými prověříme objektivitu vašich kampaní.
Jak? Díky staré dobré špionážní akci směřované na konkurenci na vrcholu vyhledávacího řetězce. Vzhledem k tomu, že prostým okem by to trvalo dlouho, můžeme využít jednu z následujících pomůcek.
1. Google Adwords (neplacené)
V našich končinách velmi známý nástroj pro tvorbu PPC reklam má v sobě užitečný nástroj zvaný "Plánovač klíčových slov". Díky němu získáte klíčová slova užívaná vaší konkurencí včetně vyhledávanosti, konkurence a navrhované nabídky CPC pro potřeby PPC.
2. Webbee SEO Spider (neplacené, placené)
Webbee je nejobsáhlejší SEO nástroj, který pomůže analyzovat a pochopit architekturu naší webové stránky a zachytit technické problémy v SEO.
Tento nástroj má klíčovou funkci nazvanou "keyword Intelligence Mode", která nám pomůže kontrolovat klíčová slova. Ukáže nám konflikty klíčových slov v odkazech a nadpisech. Výhodou zde však je, že jej můžeme též použít k nalezení klíčových slov naší konkurence.
3. SEMRush (placené)
SEMrush je online výzkumný nástroj pro online marketingové odborníky. Pomůže nám komplexně zjistit, jak si naši konkurenti vedou ve vyhledávačích. Velmi pohodlně můžeme tento nástroj mimo jiné použít i k identifikaci organických i placených klíčových slov našich konkurentů.
4. Ahrefs (placené)
Ahrefs, tak se jmenuje populární nástroj na analýzu odkazového profilu webů. Patří k velmi dobrým pomocníkům linkbuilderů a SEO konzultantů. Ve výbavě má několik komplexních SEO nástrojů, mimo jiné i možnost extrahovat seznam klíčových slov užívaných na webu konkurence.
Pomocí nově získaných klíčových slov můžeme optimalizovat naše webové stránky, doplnit do nich a do PPC kampaní relevantnější klíčová slova či se jen nechat inspirovat a vytvořit si ještě lepší a kvalitnější texty v obou případech.