Jak najít web pro umístění zpětného odkazu. Budujte zpětné odkazy efektivně
Cílem efektivního budování zpětných odkazů je postihnout místa (weby), kde se pohybuje co nejvyšší množství relevantních potenciálních klientů. Pojďme si představit metodu, která vede k zefektivnění práce při hledání vhodných prostorů pro umístění zpětného odkazu.
U nás v Aiře používáme pro tuto metodu interní nástroj, který měří pozice klíčových slov ve vyhledávačích. A pak tato metoda pracuje s předpokladem, že chcete umístit odkaz do stránky, která je v SERP vysoko – předpokládá totiž, že tato vysoko umístěná stránka ve vyhledávačích má vysokou návštěvnost, neboť na ní lidé klikají.
Jak pracujeme s nástrojem?
- Vložíme 3 a více klíčových slov, které mají nejblížše k naší landing page.
- Nástroj tato slova proměří a zjistí jejich pozice v jednotlivých vyhledávačích.
- Nástroj seřadí výsledky podle toho, které mají nejvyšší skóre.
- Našeptané weby, které jsou konkureční (pro web, pro nějž se snažíme získat odkaz) vyčleníme do tzv. anti-slovníku, aby nám je nástroj napříšte už nenabízel.
Odkazy pro podporu longtailových slov
U obrázku dole zvýrazněný sloupec "top 10 klíčová slova" vyjadřuje méně konkurenční klíčová slova, neboť i do top 10 v SERP se prosadí obecněji zaměřené weby.
Odkazy pro podporu hlavního oborového klíčového slova
U obrázku výše je zvýrazněný sloupec "top 10 klíčová slova" vyjadřuje, že pro toto hlavní oborové klíčové slovo neexistuje obecný web do top 10 v SERP, jsou tam jenom firmy (které si v nástroji vložíme do anti-slovníku viz bod 4 jak pracujeme s nástrojem).
Když neexistují weby na podporu hl. Klíčové slova?
Proto, aby vám vzrostlo hlavní oborové klíčové slovo v SERPu, zaměřujeme se spíše na hledání jiných vhodných webů pro získávání odkazů viz odstavec odkazy na podporu longtailových výrazů.
Obrácený způsob – osloví vás magazín
Určitě se vám to stává - osloví vás magazín s nabídkou a vy nevíte, jestli tam publikovat článek. Často se ptáte na celkovou návštěvnost. Pokud vás návštěvnost zaujme, rozhodujete se, pro jakého klienta publikaci využijete, aby to přineslo užitek.
Jak pracujeme, abychom zjistili pro jakého klienta spolupráci využít?
- Předem si uděláme analýzu klíčových slov pro naše klienty.
- Začneme měřit pozice webu klientů na sady vytipovaných klíčových slov.
- Zadáme doménu magazínu, který nám nabízí spolupráci a nástroj nám nabídne, na jaká vytipovaná klíčová slova pro naše klienty se zobrazuje vysoko ve vyhledávačích.
- Rozhodneme se pro jakého klienta spolupráci využijeme a realizujeme vhodný způsob linbuildingu s magazíny
Další zefektivnění zpětného odkazu, které mu přinese vyšší kvalitu
- Docílit, aby měl umísťovaný odkaz vhodný anchor text.
- Docílit trvalého umístění vašeho odkazu.
- Docílit, aby pozice prostoru, kde je umístěný váš odkaz, ve vyhledávačích rostl (domluvit se s vlastníkem webu, kde jste umístitli odkaz, aby po nějaké době od publikace, nasměřoval interní odkazy na prostor, ze ktrého se odkazuje k vám).
- Využít další způsoby efektivní publikace článku.
Komentáře
Dano
27.3.2018Vyborny clanok, pekne popisuje postup. Paci sa mi ako pracujete s longtailami.
Přidat komentář