Přejít k hlavnímu obsahu

Jak dobře získat zpětné odkazy z diskuzí a dostat firmu do povědomí

Rákoskou přes prsty vám sice ještě ještě nikdo za umisťování odkazů do diskuzí nedá, nicméně pro vyhledávače se jedná o techniku tak trochu na hraně slušného chování. Může ovšem dost pomoci, a tak jsme se zamysleli, jak ji optimalizovat. A co vlastně sledovat umělým, nepřirozeným přispíváním?

Internetová diskusní fóra jsou velmi silnou zbraní nejen pro SEO aktivity, ale také pro jemnou psychologickou práci s vědomím čtenáře diskuzí. A proč by měl linkbuilder s vlákny plnými komentářů správně pracovat? Zde uvádíme 3 pádné důvody: 

  • Zpětné odkazy → když potřebujete odkazy v krátkém čase.
  • Brandbuilding → když potřebujete dostat firmu do povědomí.
  • Náprava reputace firmy/produktu → když potřebujete napravit zkaženou reputaci.

Jde o odkazy. 4 způsoby, jak na ně:

  • Atribut Do follow – předně si vybírejte diskusní vlákna, která umožňují odkazovat s atributem odkazu „do follow“ → zářný příklad je portál Zena-in.cz. A pokud bude odkaz s atributem „no follow“, úplně to nevadí, pokud tedy takové odkazy prozatím nemáte. I ty jsou do určité míry žádoucí → svým dílem vytvářejí přirozenost odkazového profilu.
  • Diskusní profil - dobře si rozmyslete název profilu → některé weby neumožňují vkládat odkazy do příspěvku, ale skrze jméno přispívajícího.

[[{"fid":"569","view_mode":"obrazek_v_textu","fields":{"format":"obrazek_v_textu","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"","field_file_image_title_text[und][0][value]":"","field_popisek_bli_informace[und][0][value]":"","field_autor_zdroj[und][0][value]":"","field_popisek_bli_informace[und][0][format]":"plain_text","field_autor_zdroj[und][0][format]":"plain_text"},"type":"media","attributes":{"class":"colorbox media-element file-obrazek-v-textu"}}]]

  • Relevance - buďte tematičtí → vyhledávače zhodnocují kontext v okolí v odkazu, který vkládáte do diskuse.
  • Na co si dát pozor - vyhýbejte se těm diskusním portálům, které sice umožňují odkazovat, ale jen přes tzv. prostředníkové stránky – redirectory.

Jak vybrat vlákno pro umístění zmínky? 

Přispívejte do těch vláken, které mají vysoké pozice na vaše klíčová slova ve vyhledávačích. A obzvláště těch, které mají staré datum založení, průběžně se do nich přispívá a stále žijí. Vybírejte také nejlépe vlákna, která v sobě obsahují zmínku o regionu, kde působíte. Mají často vyšší charakter konverze a CTR ze SERPU neboli přirozeného vyhledávání.

[[{"fid":"570","view_mode":"obrazek_v_textu","fields":{"format":"obrazek_v_textu","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"p\u0159isp\u00edv\u00e1n\u00ed do diskus\u00ed","field_file_image_title_text[und][0][value]":"p\u0159isp\u00edv\u00e1n\u00ed do diskus\u00ed","field_popisek_bli_informace[und][0][value]":"","field_autor_zdroj[und][0][value]":"","field_popisek_bli_informace[und][0][format]":"plain_text","field_autor_zdroj[und][0][format]":"plain_text"},"type":"media","attributes":{"class":"colorbox media-element file-obrazek-v-textu"}}]]

Jakou vhodnou formou příspěvky psát?

Na to existuje jednoduchá a univerzální rada – pište vždy jazykem přispěvatelů. To znamená, že si nejdříve pročtete starší příspěvky, zhodnotíte jejich erudovanost a jazykovou barevnost. Nemají vlákna, kam se chystáte přispívat, nijak valnou gramatickou úroveň jazyka? Pak ani vy se nemusíte bát překlepů. 

Čím a jak vhodně přispívat?

  • Vyberte si do začátku jen 1 službu, nebo 1 sortiment. Jde o to, udělat si lepší představu o skutečném a měřitelném přínosu, abyste mohli sledovat, jak se vše vyvíjí.
  • Najděte něco, v čem se můžete vychválit. A také si nezapomeňte udělat hlubinnou rešerši o tom, v jakém aspektu služby jste konkurenceschopní.
  • Buďte autentičtí! Zkuste vycházet i z toho, že Češi jsou národem stěžovatelů: 

Dobrý příklad příspěvku:Na pláži bylo přecpáno. Cestovka XY říkala od začátku, že tam bude hromada lidí. I tak sem do toho šel a nelitoval - pěknejch holek tam bylo fakt mraky, to jako jo.“

Špatný příklad příspěvku:  „Cestovka XY mi moc pomohla při výběru a zprostředkování dovolené, byl jsem spokojeným klientem.“

Zpětné odkazy? jako po másle
Napište nám