Když tři dělají totéž aneb jak najdete unikátní cestu pro strategii linkbuildingu
V linkbuildingu to platí snad více než kde jinde v SEO oblasti. A to, že v základu celé linkbuildingové tajemné vědy existují vlastně jen 3 cesty, kterými se lze za unikátními odkazy vydat.
Ale pozor, k té výše nastíněné sluneční Havaji může vést každá z nich, ale záleží na konkrétním cíli. To ale zrovna dvakrát nepřekvapí. Tak už tomu v životě přeci bývá neboli nihil novi sub sole!
Cesta standardizovaného zpětného odkazu: Základ, který je zadarmo, ale sám nic nesvede
Mami, pomoc! Já už si s tím linkbuildingem fakt nevím rady.
Dobře si prohlédněte fotku znuděného dítěte ve vlaku. Zažívá zrovna asi nejtrudomyslnější den svého života, že? A přesně takový výraz budete mít po jistém čase, kdy veškerou svou psychickou energii věnujete převážně dvěma následujícím pracovním aktivitám v rámci vaší linkbuildingové činnosti:
• Odkazové spamování na fórech a blozích,
• registrace do hrůzostrašných katalogů.
Pardon, o tomhle už dávno linkbuilding (o čem je v roce 2018, to se můžete dočíst zde) není, ale přesto lze díky této cestě standardizovaného odkazu získat nějaký slušný základ pro dále rostoucí porfolio zpětných linků. Na to rozhodně nezapomínejme!
Hlavním bodem cesty budování sítě zpětných linků nesmí být manuální odkazová sebevražda, kdy je bezmyšlenkovitě "sázíte" odkazy do jednoho katalogu či fóra, jak na běžícím pásu. Horší linkbuildingovou paseku už vážně asi nemůžete spáchat. Tomuto způsobu by se dalo říkat "upadnou mi obě ruce, přesto nic moc nezískám".
Cesta méně standardizovaného zpětného odkazu: Já hodím sem to, ty zase hodíš tamhle tohle…
Nyní jsme již na trochu pestřejší cestě, kde už můžeme uplatnit i notnou dávku diplomatického a kreativního umu. Tady už se blýská na dobré časy. Jde tu o hledání vhodných příležitostí k těmto třem důležitým linkbuildingovým aktivitám:
• Barterové smlouvání ve stylu něco za něco,
• výměna tematických odkazů,
• hledání vhodného místa pro umístění externího článku, banneru či textového odkazu.
Jak je vidět, tak zde už se před námi vějíř mocných barev obnažuje čím dál tím více. Odkazy z těchto aktivit už mají v jedničkonulových očích vyhledávačů větší váhu a především zde už nesedíme jen tupě za obrazovkou, ale vstřícně a lidsky komunikujeme s druhou stranou po e-mailech, telefonech, či klidně i osobně. Takže žádná nuda a trudomyslnost! Ta nepřepadá ani čtenáře, pro něhož je tematický článek rozhodně přínosnější než odkazy vytapetovaná diskuze nebo nic moc neříkající katalog.
Cesta naprosto nestandardizovaného zpětného odkazu: Obsah je král, kreativita jeho družka
Na této cestě vládne bůh hřmotné tvořivosti a kreativity. Hlavně jde o to myslet, nezabřednout do stereotypů a klišé a obrnit se notnou dávkou trpělivosti, i když to zpočátku bude třeba i skřípat. Důležité je ale vytrvat a nevzdat se. Z toho myšlení může být i jednomu nevolno, ale třeba začnou vás napadat např. tyto zajímavé možnosti pro získání zpětného odkazu:
• Tutoriály a rady (Jak, kam, kde, co…),
• interview,
• unikátní obsah v tematických interních článcích na webu.
U článků potřebujete někoho, kdo tak kreativně ohlodává propisku či psací tužku, že výsledek bude prostě bizardní! Tedy pardon, dobrý copywriter nikdy nenapíše slovo bizardní (asi jako já teď dvakrát po sobě)!
Trochu stranou od všech cest stojí tzv. EGO Baiting. Je to unikátní, nenáročné a ještě vám to může dělat dobrou reklamu! Místo vysvětlení, půjdeme vzorným příkladem ve stopách EGO baitu a v jednom krásném článku o EGO baitingu naleznete další a podrobnější informace než v tom našem :)
• Infografika
Sem může spadat také katalog vašich produktů. Takový pěkný a poctivě od píky dělaný online katalog, může být i hodnotným uměleckým dílem, který může posbírat i sem tam nějaký ten zpětný odkaz.
• Originální webové aplikace
• Virál
To znamená, vytvoření něco tak bombasticky šokujícího a bizarního, že to budou lidi na netu milovat či nenávidět! Každopádně vám to ale už může být šumák, protože na to budou vehementně např. na sociálních sítích a fórech, odkazovat obě dvě skupiny. A kdyby vás nic nenapadlo, tak Hitler jako virál je jasná páka na lidi v jakémkoli čase. Ovšem pokud děláte marketing například výstavě o holokaustu, nebude to asi ta nejvhodnější cesta. Druhým tipem, jak vykutat studnu se zpětnými odkazy, je naladit se myšlenkově obdobně jako třeba slavná britská humoristická skupina Monthy Python a řídit se jejich filosofií, tedy nebrat nic moc vážně. Neusilovat o nic a snažit se mít poutavý a zábavný obsah, to někdy samo přinese víc linků než několikadenní intenzivní vyjednávání o výměně odkazů.
Komentáře
E.T.Volat
19.1.2017Co se týče infografiky - je to velmi zajimavé doporučení, poradíte nějaký software na její rychlejší šablonní tvorbu, abych se nemusel patlat v indesignu/AI?
Jinak jako doplnění bych si ještě dovolil jeden článek na toto téma - http://www.eostrava.cz/linkbuilding-pod-drobnohledem/
admin
9.7.2018Dobrý den,
doporučil bych nejlépe vždy udělat infografiku od grafika. Chápu, že software a šablony mohou urychlit, ale zase unikát je unikát.
Pavel Jartym
Přidat komentář