Náklady na marketing! 5 důvodů, proč byste je neměli škrtat
Finanční problémy nebo změna obchodních priorit jsou jedním z hlavních důvodů, proč se firma může rozhodnout pro snížení výdajů za online marketing. Nejedná se však o vhodnou strategii, a to hned z několika důvodů.
- Nahráváte zadarmo konkurenci
- Levné neznamená vždy účinné
- Zastavíte růst a expanzi firmy
- Ztratíte příležitost oslovit potenciální zákazníky
- Přijdete o cenově dostupný marketingový kanál
Vše výše zmíněné může mít negativní dopad na vaše obchodní výsledky a v závěru to firmě spíše uškodí, než pomůže.
V momentě, kdy se s takovou situací potýkáte, je nejčastější chybou zpanikařit a zatrhnout tok financí do digitálního marketingu. Naopak byste se měli více soustředit na restrukturalizaci nákladů, lépe je konsolidovat a optimalizovat na ty komunikační kanály, které vám zajistí největší návratnost.
Pojďme se tedy na tyto oblasti více podívat.
- Proč není vhodné snižovat rozpočet na online marketing
- Co dělat, aby byl online marketing maximálně efektivní za co nejnižší náklady?
- Proč pro online marketing využít externí agenturu?
- Závěrečná shrnutí a doporučení
Co vše zahrnuje digitální marketing zjistíte ve videu.
- Přečtěte si také náš článek Kdy začít řešit marketing?
Proč není vhodné snižovat rozpočet na online marketing
Nahráváte zadarmo konkurenci
Neulehčujte konkurenci jejich práci. Pokud jim vyklidíte pole působnosti v digitálním prostředí, ať už se jedná o SEO, PPC nebo sociální sítě, snadno získají vaše potenciální zákazníky, kteří by při správném zacílení kampaní mohli skončit konverzí na vaší stránce nebo eshopu.
Konkurence využije každé příležitosti pro dosažení svých cílů. V momentě, kdy vycítí volný prostor, sama zvýší vlastní investice do online marketingu, protože právě v tu chvíli nastává moment, kdy pro ni budou výsledné ceny nejvýhodnější.
A nakonec se také může zaměřit přímo na vaše stávající zákazníky a nalákat je na nabídku lepších cen, služeb či zákaznického servisu. A to přeci nechcete.
Levné neznamená vždy účinné
To, že budete krátit výdaje související s marketingem, vás může nakonec stát víc peněz, než byste si zpočátku mohli myslet.
Snížení nákladů povede k nižší přítomnosti vaší firmy na internetu, takže se logicky sníží i povědomí o vaší značce. Tím si házíte sami klacky pod nohy, protože získání nových zákazníků a udržení těch stávajících bude mnohem náročnější.
S tím ruku v ruce souvisí i snížené prodeje. Tedy váš příjem může rapidně klesnout, protože při nižší investici do reklamy nedosáhnete požadovaných výsledků.
Pokud si to shrneme, tak na začátku nejspíš ušetříte peníze, ale ve výsledku můžete přijít jak o zákazníky, tak zisky.
Zastavíte růst a expanzi firmy
Vracíme se k tomu, že snižováním marketingového rozpočtu přijdete o své zákazníky a nahrajete konkurenci do karet.
Navíc se ale připravíte i o nové obchodní příležitosti a růst vlastní firmy. Protože jak je známo, kdo není na internetu, jako by nebyl.
Ztratíte příležitost oslovit potenciální zákazníky
Snížením výdajů ovlivníte způsob, kterým oslovujete své stávající a potenciální zákazníky. Pokud přestanete analyzovat a optimalizovat své kampaně, ztratíte schopnost přizpůsobit se měnícím se podmínkám a potřebám cílového segmentu. Dobrovolně snížíte motivaci zákazníků u vás provést požadovanou konverzi, ať už se jedná o nákup nebo třeba vyplnění kontaktního formuláře.
Přijdete o cenově dostupný online marketingový kanál
Nižší investice může vést také k tomu, že se budete muset začít soustředit jen na omezený počet online marketingových kanálů, a tím ztratíte možnost oslovit publikum na jiných platformách.
S postupem času vám navíc mohou utéct nové trendy a inovace v oblasti digitálního prostředí a snadno tak začnete zaostávat za konkurencí.
Co dělat, aby byl online marketing maximálně efektivní za co nejnižší náklady?
V momentě, kdy vás tíží náklady na online marketing, byste měli nejprve uskutečnit následující kroky:
- Měřit a optimalizovat kampaně
- Automatizovat úkoly
- Soustředit se na organický růst
- Obrátit se na profíky v oboru
Měřte a optimalizujte kampaně
Používejte nástroje a strategie, které vám pomohou měřit vaše marketingové kampaně. Odhalíte díky tomu neúčinné reklamy, které můžete optimalizovat nebo upravit a zlepšit tak jejich výkon.
Příkladem může být odhalení klíčového slova, které inzerujete a přináší nízkou míru prokliku, nebo také zjištění, která sociální platforma je pro vaše publikum nejvíce relevantní. Nástroje vám ukážou, které kampaně přinášejí největší návratnost a tudíž do nich má smysl investovat.
Automatizujte úkoly
Zavést můžete i nástroje pro automatizace, které vám pomohou s úkoly, jako je např. vytváření newsletterů nebo správa více sociálních sítí z jednoho místa.
- Přečtěte si také Kolik gólů vystřelil váš newsletter? Ovlivněte to!
Soustřeďte se na organický růst
Dejte větší důraz na růst v organicu. Pokud vložíte více úsilí do obsahového marketingu, SEO a sociálních médií, budete postupem času moci získávat nové zákazníky i bez větších výdajů vynaložených na reklamu a propagaci.
- Zajímat by vás mohl také náš článek SEO v roce 2023, na co se připravit a čemu se vyhnout.
Obraťte se na profíky
Není od věci obrátit na specialisty a odborníky v oboru. Proč?
Mohou vám poradit, jak zefektivnit online marketingové kampaně, pomoct s novými platformami a navrhnout vhodnou strategii, která vám pomůže dosáhnout vašich cílů.
V oblasti online marketingu vám externí agentura může pomoci například se správou PPC kampaní, SEO, copywritingem, linkbuildingem, správou sociálních sítí nebo e-mailovým marketingem.
Proč pro online marketing využít externí agenturu?
Především proto, že agentury mají tým odborníků, kteří se specializují na různé aspekty digitálního marketingu. Mají zkušenosti s různými platformami, nástroji i strategiemi, které jim pomáhají vytvářet úspěšné kampaně.
Dalším důvodem je úspora času, kdy se můžete věnovat svým hlavním obchodním aktivitám a marketing svěřit do rukou specialistů.
A zapomenout bychom neměli ani na jejich vhled do aktuálních trendů a technologií, které dokážou využít ve váš prospěch. Příkladem je třeba použití umělé inteligence, která je v tomto roce hlavním tématem, nebo v posledních měsících dlouho omílané téma přechodu z Google Analytics na GA4.
To vše spojené s jejich znalostmi online marketingu a schopnostmi efektivně analyzovat a optimalizovat reklamní kampaně dokáže vaší firmě ušetřit peníze a zajistit maximální návratnost investic.
Závěrečná shrnutí a doporučení
Pokud vaši firmu tíží finanční potíže nebo měníte obchodní priority, nepanikařte a neutahujte okamžitě opasek online marketingu. Mohli byste se dostat do situace, kdy pro vás takové rozhodnutí bude mít opačný efekt, který společnosti spíše uškodí.
Proto raději zvolte strategii, která vám umožní efektivně využít finanční prostředky a dosáhnout maximální návratnosti investic. To zahrnuje měření a optimalizaci kampaní, automatizaci úkolů, soustředění se na organický růst nebo využití odborníků z externí marketingové agentury.
Je důležité zdůraznit, že digitální marketing je v dnešní době klíčovým nástrojem pro úspěšné podnikání, a pokusy o úspory zkrácením jeho rozpočtu mohou vést k vážným negativním důsledkům.
Rozhodnutí o finančním řízení marketingových aktivit by mělo být promyšlené a založené na strategickém uvažování.
Naučme se tedy efektivně využívat zdroje, které máme k dispozici, a spolupracovat s profesionály, kteří nám mohou pomoci dosáhnout těch nejlepších výsledků. To je cesta k udržitelnému růstu a úspěchu v digitálním marketingu a obchodu obecně.
Mějte na paměti, že správně investované prostředky do online marketingu mohou přinést mnohostranné benefity a významně přispět k rozvoji vašeho podnikání.
Přidat komentář