Jak ušetřit za volání ve firmě? Zkuste VoIP telefony!
IP telefonie může ve firmě probíhat s pomocí různých zařízení – s klasickými „stolními“ telefony i přes firemní mobily. FOTO: Wikimedia Commons
Ať už máte drátovou nebo bezdrátovou síť, můžete ji zužitkovat mnohem lépe, než jen k propojení počítačů! S pomocí protokolu VoIP (Voice over Internet Protocol) je možné v rámci sítě i telefonovat. Hlavní motivace je jednoduchá – ušetříte velké peníze.
Telefonovat se dá i jinak, než draze z mobilu
Vlastní telefonní síť si můžete postavit třeba jen z několika málo telefonů. A je opravdu hodně způsobů, jak to udělat:
- Mohou to být klasické SIP telefony, ať už půjde o klasický stolní telefon se sluchátkem na kabelu, nebo o verze s bezdrátovým sluchátkem
- Na trhu jsou dostupné i WiFi telefony
- Můžete ale využít i vestavěných klientů v chytrých mobilních telefonech
- V neposlední řadě jsou dostupné i softwarové telefony, které si nainstalujete na Váš počítač
Ať už se rozhodnete pro jakýkoli způsob, vždy je nutná jedna věc - musíte si telefonnakonfigurovat na telefonování pomocí nějakého VoIP operátora. Znamená to tedy u operátora zřídit uživatelský účet pro telefonování, většinou pro každý telefon zvlášť, ke kterému bude přiděleno telefonní číslo.
Co je to SIP telefon?
SIP telefon, nebo také VoIP telefon je přístroj, pomocí kterého je možné telefonovat prostřednictvím technologie VoIP (protokol pro přenos hlasu po internetu). SIP telefon funguje tak, že sám přijímá a vysílá hovory prostřednictvím internetu (hardwarový SIP telefon). O SIP telefonu mluvíme i v případě samotného softwaru, který nám umožňuje po instalaci do počítače a po zapojení sluchátek s mikrofonem telefonovat (softwarový SIP telefon).
Digitální recepční – díky vlastní ústředně si tu můžete nadefinovat vlastní uvítací hlášky a spoustu dalších věcí. FOTO: Autor
Vlastní telefonní ústředna? Zní to složitě, ale nic na tom není
Lepší volbou je mít vlastní telefonní ústřednu. Telefonní ústřednu poskytují i někteří větší operátoři (i VoIP) a to ve virtuální formě. To ale často není nutné – není totiž problém mít vlastní ústřednu u sebe v kanceláři. Pořídit ji lze několika způsoby:
- koupit si hotové řešení ve formě "krabičky", kde je nejčastěji nahrán systém Trixbox apod.
- Další možností je nainstalovat si vlastní ústřednu na svůj počítač
- ještě lepší je využít vlastní virtualizační server.
Instalovat lze jak na operační systémy Windows, tak i na Linux. Ze zástupců Windows platformy bych zmínil telefonní systém 3CX, který má ale některé své funkce zpoplatněny. Pro Linux je to Asterisk. Jedná o velice modifikovatelný systém, do něhož snadno nahrajete další moduly či si vytvoříte vlastní. Asterisk je totiž open source řešení a je tedy zdarma. Vše se nastavuje pomocí konfiguračních souborů, které si uživatel ručně píše. Můžete si do něj dohrát i grafickou nadstavbu jako je např. FreePBX, nebo rovnou nainstalovat celou hotovou ústřednu (operační systém, Asterisk a grafická nadstavba). Ruční konfigurace je ale samozřejmě mnohem sofistikovanější.
Jak ušetřit ve firmě? Zužitkujte lépe firemní telefony!
Dáváte svým zaměstnancům firemní mobily? Pak není nic jednoduššího, než je využít i pro výhodné IP volání ve firmě. Když se pak zaměstnanec v práci připojí svým telefonem na firemní síť, může kromě klasického telefonování volat i v rámci firmy s využitím IP telefonie.
Volá vaše sekretářka podezřele hodně? S vlastní ústřednou budete mít přehled o všech hovorech, které ve firmě proběhnou. FOTO: Autor
Proč mít vlastní ústřednu? Máte pod kontrolou všechny hovory
Výhodou takovýchto řešení pro zákazníka je, že si sám může sestavit svou ústřednu tak, jak potřebuje. Přehled máte o počtu poboček a telefonních automatů, nastavit si můžete přesně podle svých požadavků i připojení VoIP operátorů, GSM brány atd.Největší výhodou těchto řešení ale stále zůstává úspora nákladů. A to může být ve velké firmě až 30% - 50%. Pořizovací náklady se přitom pohybují okolo 10 až 20 tisíc korun v závislosti na složitosti konfigurace. V době "flatových" tarifů v řádu stokorun je to již zajímavé řešení, stačí pouze připojit GSM bránu.
A hlavně… telefonní ústředny mají nepřeberné možnosti! Co všechno vám vlastní telefonní ústředna umožní? Tak třeba…
- automatická spojovatelka
- nahrávání či přepojování hovorů
- spojení více poboček Vaší firmy
- identifikace volajícího
- blokování příchozího volání
- automatická volba odchozí linky pod vlastních pravidel - např. z nejlevnějšího tarifu
- hlasová schránka, která vás na nepřijaté hovory upozorní emailem
- odesílání SMSek pomocí jednoduchého webového rozhraní
- řízení příchozích hovorů podle vlastních preferencí
- tvorba vlastních reportů o všech aspektech hovorů
Zajímavou informací je také to, že ústředna často nepotřebuje větší zásahy do její správy. Po jejím nastavení a odladění problémů není ve většině případů do chodu nutno zasahovat. Stačí vám tak menší měsíční správa pro běžnou kontrolu jejího chodu. Zajímá vás IP telefonie? Můžeme vám ji zařídit i u vás ve firmě – stačí nás kontaktovat a dozvědět se více informací.
Více informací o vlastní telefonní ústředně najdete také v těchto materiálech:Telefonní ústředna od Airy
Líbil se vám tenhle článek? Mrkněte na další!
Komentáře
Mobilovač
1.5.2015Určite vyskúšam, ďakujem za tip :)
admin
7.5.2015Jsme rádi, že jsme pomohli.
Za tým Aira Group Honza Švestka
Jakub
1.3.2016Používám Voip přes Fain mobil a jsem celkem spokojený. Jediným problémem je, že se moc nedá požít při cestování, protože se musíte spoléhat na free wifi. Ale v práci nebo doma dost ušetříte.
Přidat komentář