Jak na nejúčinnější typy online reklam

Digitální svět je přecpaný reklamou a dnešní uživatel je na internetu jimi neustále pod palbou ze všech stran. Není proto překvapením, že celková účinnost reklam v určitých segmentech klesá.
Online advertising

Existují však minimálně čtyři typy online reklam, které si podnikatelé nemohou dovolit přehlédnout: Display remarketing, sociální média, e-mail a placené vyhledávání. Podívejme se na každou z nich, co představuje a jak funguje.

1. Display remarketing

Jednoduché reklamy založené na obrázcích nebo textech naplňují standardní umístění bannerů po celém internetu. Jejich zobrazení je podmíněno návštěvou dané webové stránky v minulosti, a tedy obdržení drobného množství dat, tzv „cookies“. To znamená, že pokud se podíváme na fiktivní webovou stránku tophadry.cz obsahující e-shop s oblečením, abychom našli novou letní výbavu pro náš šatník, budeme pravděpodobně vídat bannery na novou letní módu pro příštích několik týdnů.

Výkon této reklamy by měl být zřejmý. Vlastník e-shopu totiž ví, že drtivá většina lidí, kteří procházejí jeho kategorie oblečení, má mnohem vyšší zájem o nákup ve srovnání s běžnou, o tophadry.cz se nezajímající populací internetu nebo dokonce s běžnou populací internetu zajímající se o oblečení, ale nenavštěvující webovou stránkou tophadry.cz. Spojme výhody znalosti naší značky a dobrým načasováním a máme skvělé podmínky pro rychlou konverzi.

Velcí prodejci tento krok ještě dále využívají pomocí dynamických reklam zaměřených na remarketing, které využívají technologii Flash nebo HTML5 k uvedení přesných produktů, které uživatel dříve prohlížel na webu prodejce.

2. Sociální remarketing

Sociální remarketing může být snadný způsob, jak oslovit zákazníky tam, kde tráví většinu jejich digitálního života.

Například Facebook nabízí funkci remarketingu nazvanou "Custom Audiences". Na našem webu zaneseme pixel kód pro sledování nebo v ještě lepším případě nahrát náš seznam e-mailových kontaktů a služba Facebook bude sloužit našim remarketingovým potřebám. S e-mailem mohou reklamy Facebook sledovat návštěvníky na různých zařízeních. Pomocí pixelu můžete reklamy zobrazovat někomu, kdo používá stejný počítač, ale váš web nenavštívil.

Vyznáte se  v reklamách na Facebooku?

3. E-mail remarketing

E-mail remarketing by, stejně jako veškerý e-mailový marketing, neměl být bezhlavý. Začneme zasíláním zpráv lidem, kteří nedávno navštívil váš online obchod. Můžeme jít i o další krůčky dál tím, že přidáme chování na webu, jako je například přidání zboží do košíku nebo vyplnění přepravního formuláře a poté opuštění prodeje.

Pokud získáme e-mailovou adresu uživatele prostřednictvím registrace, vyplnění formuláře na webu nebo hromadných služeb pro sledování uživatelů, můžeme nastavit automatickou zprávu několik dní poté, co uživatelé nechali na našem webu naplněné košíky.

Vyznáte se v základní online marketingové terminologii?

4. Remarketing ve vyhledávání (RLSA)

Tento kanál může být trochu více zapojený a tedy nákladnější než první tři, ale při správném použití je to velmi efektivní a často nedostatečně využitý způsob, jak znovu oslovit potenciální zákazníky a přimět je ke konverzi.

Remarketingové seznamy Google v reklamách ve vyhledávací síti (RLSA) nám umožňují zobrazovat reklamy ve výsledcích vyhledávání uživatelům Google, kteří již navštívili náš web či jeho námi zvolenou část. Tato služba umožňuje marketérům zacílit na specifické vyhledávací dotazy ve spojení uživatelskou znalostí značky, které mohou být v tomto kontextu ziskové.

Například nabízení produktů na obecné vyhledávací dotazy "černá trička" nemusí být za klasických okolností za normální cenu pro náš fiktivní eshop tophadry.cz efektivní. Pokud se však zaměříme na toto klíčové slovo ve spojení s remarketingem a tím se zaměříme pouze na segment těch uživatelů, kteří skutečně navštívili naše webové stránky či ještě lépe dali produkty triček do košíku je mnohem pravděpodobnější, že daná návštěva vyústí v prodej.

Variací cílení remarketingových reklam je nespočet a dají se kombinovat. Záleží pouze na našich stanovených cílech a strategiích, které se rozhodneme realizovat. Nezapomínejme však na tyto 4 základní typy reklam. Jen hrstka podnikatelských záměrů některé z těchto technik nemůže použít. Pro nás ostatní je to velmi levná forma propagace.

Pomůžeme vám s kampaněmi

napište nám