Bla, bla, bla, jsem líná a znuděná. I o tom byl náš workshop o copywritingu!
FOTO: Tuesday.cz
Ten, kdo v úterý 25. 3. neseděl v práci a namísto toho zašel na konferenci #ICR14 Internet a cestovní ruch, má dneska mnohem větší šanci získat kupu nových zákazníků. Celý den do něj totiž parta profíků hustila informace o tom, jak si zlepšit web, jaké informace lidem dát, jak pro ně vymýšlet kreativní reklamy a jak je prostě přesvědčit online. Protože řada našich klientů má s cestovním ruchem co do činění, konference bez nás by prostě, řekněme si to otevřeně, zdaleka nebyla tak dobrá! :-)
Workshop o copywritingu: COPY neznamená copírovat
Workshop „Copywriting pro cestovní ruch aneb jak psát, aby si klienti vybrali právě vás“ byl obsazen ještě dřív, než celá konference začala. Přednášejícími nemohl být nikdo jiný, než my – dvorní Aira copywriterky Viola Kratochvílová a Lucie Štěrbová. Cíl byl jasný: stihnout 50 slajdů během 45 minut a to včetně 5 mini cvičení pro účastníky workshopu. Ti naštěstí byli dokonale kooperující, aktivní a zvídaví, takže workshop svižně běžel a skončil jen 5 minut po začátku cofee breaku.
Úkol zněl: napište titulek a nalákejte jím vaše zákazníky do Prahy. "Levný pivo a krásný holky!" ozvalo se z davu. Mohli by z fleku pracovat v bulváru! FOTO: Tuesday.cz
Sami účastníci workshopu si mohli vyzkoušet napsat titulek do Blesku pro děj filmu Titanic anebo tipovat, jaká byla čtenost skutečně vydaných článků. Kromě praktických cvičení jsme se ale všem snažily (y – my holky!) předat i obsáhlou teoretickou základnu vědomostí o tom, jak psát čtivě, nápaditě a originálně. Tím hlavním poselstvím pak (doufejme) bylo to, že kreativita a nadšení je důležitější než správně rozestavěná klíčová slova (i když i pro ně je dobré najít uplatnění!), a že sebelepší nápad se mine účinkem, když článek nezacílíte, vydáte na nesprávném médiu nebo ho pohřbíte nudným titulkem.
Jaké nejdůležitější věci o copywritingu a PR článcích zazněly?
- Psaní na internet není obyčejné psaní, stejně jako čtení na internetu není obyčejné čtení
- Máte 4 vteřiny na to, abyste ulovili čtenáře
- Dejte do textů emoce, příběhy a call to action, pak máte šanci uspět
- SEO není sprosté slovo, to jen Google je fakt hodně chytrý
- Cílová skupina by měla ovlivnit celé znění textu i médium, kde článek vydáte
- Čtenost článku závisí na mnoha faktorech, dokonce i na počasí nebo politice
- Když svůj text nechcete okamžitě sdílet na svém Facebooku, asi není dost dobrý
- Wikipedie je super, ale kopírovat z ní (ani odnikud jinud) nemá smysl
"Jana, 28 let: "Miluji tě," řekl a utopil se." Titulek do média pro ženy, popisující děj filmu Titanic. FOTO: Tuesday.cz
Všem, kteří přišli, děkujeme za to, že přišli! A také za to, že se snažili plnit naše úkoly. Věříme, že jste se dozvěděli něco nového a díky tomu ten den nevstali zbytečně! Budeme se na vás těšit při některém z dalších workshopů anebo při osobní spolupráci.
Přidat komentář