Jak (NE)atraktivní mohou být jen 4 slova?
Dubnový večer. Stojím na ulici a jsem na virtuálním zahraničním lovu rad, jak neotřele vyzrát na titulky. Oční skenování nadpisů, lákající k výlovu contentu z vyhledávacího rybníka, jede na plné obrátky. A pak přijde nápad na mikrostudii.
Zadám v anonymním prohlížeči do Googlu výraz „best tips for headline“, vypíšu si jen vždy první 4 slova z titulků na prvních 10 stránkách a vše zanalyzuji.
Zaujmout za 4 vteřiny?
To být mistrovské copy. Jak na to?
A hned na úvod zajímavý fakt – ze 100 výsledků ani jediný titulek nezačínal „best tips for headline“. SEO se holt dneska už má dělat chytřeji. Dobře, jedeme dál.
Nejčastější frekvence slov
- tips (52)
- writing (21)
- headline (17)
- write (16)
- linkedin (6)
Tips? Ok, je součástí vyhledávaného výrazu. Writing? To součástí nebylo, ale Google jde po smyslu. Paráda, SEO 2.0 go on.
Nejvšednější slovní kombinace
- tips for writing (16)
- how to write a (4)
- X easy tricks to (2)
Zahraniční autoři na první 4 slova ve svém nadpisu vsázejí nejčastěji na konvenčnost. Je to škoda? Za mě osobně rozhodně ano. Jak můžu čekat, že mě autor poučí ve svém článku o tipech a radách pro nadpisy, když sám na svůj content láká „slabším“ nadpisem?
Nejzajímavější slovní kombinace
- These 5 Smart Headline
- Insider tips on how
- 10 Knock-Their-Socks
- The Secret to Writing
- Valuable tips to help
- What words should you
Jsou unikátní a snaží se odlišit. To je fajn. Tak přece jen to není v zahraničí taková bída. Velmi povedený mi osobně přijde i začátek nadpisu 10 Knock-Their-Socks. Využívá i prvek hravého rýmu + je tam i číslovka. Čímž se dostáváme…
Hemingway, co ujíždí na reklamě
Takhle by měl copywriter myslet a hlavně psát.
Ach ta čísla, 54 % titulků je obsahuje
- 12 % titulků využívá číslovku 10
- titulek 5 tips for writing a jeho varianta 6 tips for writing se objevil vždy po třech kusech
- čísla 55, 17, 30, 29, 18, 11 či dokonce 101 se také vyskytla, ale ve velmi malé míře, škoda
Čísla jsou hot trendem v titulcích. Chápu to a sám je rád využiji. Nic se zase ale nemá přehánět.
Přidat komentář