Odlišit se a kápnout božskou? Dobrý copywriter je jako Hemingway, co ujíždí na reklamě!
1. Odlišit se...
Odlišit se a nepsat jako automat, do kterého hodíte bůra a vypadne vám na počkání nechutně ne-fascinující a omšelý text, který by neprodal ani palačinku s marmoškou hladovému, co si potrpí na sladké. To jest úkol první a nejdůležitější.
Text, který se odliší, může zaujmout a taky i solidně prodat. Nevěříte? Chybu děláte, protože i když lidé na Internetu čtou texty trochu hybridním stylem typu letmého skenování a nepravidelného přeskakování mezi odstavci sem a tam, tak přeci jen je neobvykle pojaté téma zaujme, někdy stačí třeba jen zvláštní obrázek (tak jako ten s učesaným lvem)..
2. Kápnout božskou…
To znamená nezapomínat, proč vůbec text vzniká. Psaná slova by v sobě měla mít jistou dávku dynamického povyražení, kterou vyzývají nemilosrdně k akci. Kudrlinky a legrácky jsou na nic v tom momentě, když si člověk text pobaveně doscrolluje až do konce a poté s klidným svědomím jde o webový dům dál.
Tudíž že se mu z hlavy naprosto vykouřilo to, čemu se ještě tak před minutou s úsměvem na tváři podivoval. Kápnout božskou v prodejním textu je velmi důležité, ne-li to nejzásadnější.
Zdroj: http://ww11.funofart.com/wp-content/uploads/2013/02/funny-creative-adver...
3. Psát jako Hemingway...
Dát do toho trochu literárního elánu, tak to na lidi většinou (ne)funguje. To je potvrzené, ale samozřejmě záleží případ od případu.
Psát jako Hemingway znamená především vyvarovat se pravopisných chyb a snažit se dát textu nějakou přijatelnou úroveň, tzv. ho uhladit. a to jestli je zrovna v daném textu vhodné zanechat něco nevšedně krásného ve stylu poetickém, tak proto si copywriter musí vypěstovat intuitivní cit. A čím se takový cit pěstuje? Odpověď vás totálně odzbrojí. Psaním, psaním a psaním…ale také čtením. Textař není izolovaný ostrov a musí číst jak krásnou literaturu, tak především aktuální články z oboru. Kde by se mohl inspirovat, to najdete například v tomto článku:
Na druhou stranu, reklamní text, do kterého chcete dostat toho “Hemingwaye” dovnitř za každou cenu, tak to může být velký průšvih! Přirozenost je někdy daleko lepší zbraň, než poetické kličkování od slovu ke slovu. rozí to, že nakonec ztratíte Ariadninu nit celého textu.
4. …co ujíždí na reklamě!
A tohle je náš pomyslný vrchol. Hemingway, který ujíždí na reklamě. To je mocná zbraň v rukávu každého brilantního Mistra prodejních slov. Spojení kreativního myšlení se zabijáckým reklamním instinktem, to je Hemingway, co ujíždí na reklamě.
Když se vám podaří dát do textu Hemingwaye, který nepíše barvité romány, ale tvrdé a úderné reklamní slogany a články, tak jest dokonáno textové Opus magnum.
A jak asi vypadá ten ukázkový Hemingway se smyslem pro reklamu v praxi?
Myslím si, že nejzdařileji se to stalo v roce 1958, kdy reklamní génius David Ogilvy jednoho dne vymyslel brilantní a naprosto nepřekonatelný slogan a zároveň fascinující reklamní text, ve kterém citlivě rozvíjel přednosti vozů luxusní automobilové značky Rolls-Royce.
A mimochodem ten působivý titulek zněl: Největší hluk, který tento Rolls-Royce vydává v rychlosti 60 mil za hodinu, je hluk palubních hodin.
Dobrých prodejních textů není nikdy dost! Rádi vám pomůžeme notně okořenit vaše texty přesvědčivou prodejní řečí. Copywriting, který vám vydělá, to je naše řemeslo!