Máte responzivní web? Google označil stránky vhodné pro mobil ve výsledcích vyhledávání
4 verze jsou super, stačit ale budou i 3. To, jestli je web responzivní, se teď nově zobrazí ve vyhledávání na mobilu.
Surfování po internetu na mobilu se stalo běžnou aktivitou poloviny všech lidí v tramvaji, pokoušejí se o to i v metru, i když tam není signál. Je to prostě normální a zdaleka se to netýká jen uspěchaných okamžiků v MHD. Údajně až 70 % všech hledání na internetu na mobilu se odehrává doma, v klidu. Mít web, zoptimalizovaný pro mobily a tablety, se tak stává relativně důležitou otázkou i pro firmy, které se domnívaly, že jejich zboží přes mobily neprodávají.
Že tahle vlastnost webů bude stále důležitější, potvrzuje mnoho signálů. Jedním z nich je nedávný update vyhledávání v Googlu, po kterém se označení zoptimalizovaných stránek zobrazuje už ve výsledcích vyhledávání na mobilu. Jestliže si hledáte třeba restauraci, do které zajít, výsledky vám ukážou několik webů. Pod některými bude napsáno „optimalizováno pro mobily“ a pod některými ne. Na které kliknete spíš?
Optimalizováno pro mobily. Na který odkaz kliknete spíš? FOTO: Autor
Proč je dobré mít responzivní web, web optimalizovaný pro mobily?
- Stránky pro mobily musí být daleko menší co do množství dat, které je nutné pro načtení stránky stáhnout. Důvod je nejen v omezených datových tarifech, ale i v rychlosti načítání a fungování webu.
- Stránky pro mobily musí mít větší tlačítka a větší písmo. Písmo musí být čitelné, uspořádáno tak, aby se přizpůsobilo šířce displeje. A tlačítko, na které se nemůžete prstem trefit, je špatné tlačítko.
- Menu webu musí být větší a přehledně uspořádané.
- „Vyjížděcí“ seznamy nebo nabídky je potřeba optimalizovat na kliknutí, ne na najetí myší, protože myší po mobilu nikdo nejezdí.
- Stránky pro mobily by se měly vyhnout flashi nebo podobnému softwaru, který není pro mobilní zařízení typický.
- Veškerý obsah se musí přizpůsobovat velikosti dipleje. Není možné, aby se člověk musel posunovat po displeji zleva doprava, aby si mohl přečíst jeden řádek textu nebo prohlédnout celý obrázek.
Důvodů je samozřejmě víc a jedním z těch nejdůležitějších zůstává především použitelnost vašeho webu. Pokud návštěvníka odradíte nečitelným textem, pravděpodobně vám uteče ke konkurenci.
Svůj web si můžete otestovat pomocí tohoto online nástroje.
Takhle by se měl chovat obsah vašeho webu. FOTO: Wikimedia Commons
Komentáře
Petr Jeník
1.3.2015Docela jsem čuměl, že více než 60% uživatelů přivedených ke mě na web z FB inzerce, přišlo právě z mobilního zařízení. O další důvod víc dbát na responzivitu webu.
Rejpal
2.3.2015Hlavně, že tyto stránky jsou responzívní ;)
Viola Kratochvílová
2.3.2015Čekala jsem, kdy to přijde! ;-) Pracujeme na tom, postupně se snažíme "zresponzivnit" většinu našich interních projektů včetně blogu.
tom
4.3.2015Když si prohlížím své oblíbené weby na mobilu přepínám na desktopové zobrazení je mnohem přehlednější než mobilní rozteklé verze jasně třeba je titěrné, ale dvojprstem si roztáhnu to co potřebuji jinak celek vidím hned. Navíc dnes mají top mobily full HD 1920x1080 tak na co nějaké roztejkací weby nemám je rád!
Michal Novák
28.4.2015Již celkem dlouho se ví o tendenci Googlu preferovat responsivní weby. Teď "webaři" dostali argument na přesvědčení majitelů webů, proč si mají nechat vytvořit nový design. Google vytvořil výbornou obchodní příležitost.
Petr
6.12.2016V dnešní době už jedině responzivní weby, o tom není snad ani radno vést řeči. Jediné co bych dodal je, aby si tvůrci webů dávali pozor, aby i content byl responzivní. Tabulky, obrázky, buttony,.. všechno se dá udělat responzivní, jenom se na to občas zapomíná :-)
Přidat komentář