Přejít k hlavnímu obsahu

Máte responzivní web? Google označil stránky vhodné pro mobil ve výsledcích vyhledávání

Přistupovat na internet přes mobil už dávno není výstředností mladé generace. Jenže pokud nemáte neomezený datový tarif, musíte si vybírat stránky optimalizované pro mobily, jinak byste mohli s načtením jednoho webu přijít o celý měsíční rozpočet. Google jde uživatelům naproti a ve výsledcích vyhledávání označil zoptimalizované weby. Jak se s tím poperou weby, které responzivní nejsou?

4 verze jsou super, stačit ale budou i 3. To, jestli je web responzivní, se teď nově zobrazí ve vyhledávání na mobilu. 

Surfování po internetu na mobilu se stalo běžnou aktivitou poloviny všech lidí v tramvaji, pokoušejí se o to i v metru, i když tam není signál. Je to prostě normální a zdaleka se to netýká jen uspěchaných okamžiků v MHD. Údajně až 70 % všech hledání na internetu na mobilu se odehrává doma, v klidu. Mít web, zoptimalizovaný pro mobily a tablety, se tak stává relativně důležitou otázkou i pro firmy, které se domnívaly, že jejich zboží přes mobily neprodávají.

Že tahle vlastnost webů bude stále důležitější, potvrzuje mnoho signálů. Jedním z nich je nedávný update vyhledávání v Googlu, po kterém se označení zoptimalizovaných stránek zobrazuje už ve výsledcích vyhledávání na mobilu. Jestliže si hledáte třeba restauraci, do které zajít, výsledky vám ukážou několik webů. Pod některými bude napsáno „optimalizováno pro mobily“ a pod některými ne. Na které kliknete spíš?

[[{"fid":"379","view_mode":"obrazek_v_textu","fields":{"format":"obrazek_v_textu","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"optimalizace pro mobily","field_file_image_title_text[und][0][value]":"jak vypadají výsledky vyhledávání na mobilu?"},"type":"media","attributes":{"alt":"optimalizace pro mobily","title":"jak vypadají výsledky vyhledávání na mobilu?","class":"media-element file-obrazek-v-textu"}}]]

Optimalizováno pro mobily. Na který odkaz kliknete spíš? FOTO: Autor

Proč je dobré mít responzivní web, web optimalizovaný pro mobily?

  • Stránky pro mobily musí být daleko menší co do množství dat, které je nutné pro načtení stránky stáhnout. Důvod je nejen v omezených datových tarifech, ale i v rychlosti načítání a fungování webu.
  • Stránky pro mobily musí mít větší tlačítka a větší písmo. Písmo musí být čitelné, uspořádáno tak, aby se přizpůsobilo šířce displeje. A tlačítko, na které se nemůžete prstem trefit, je špatné tlačítko.
  • Menu webu musí být větší a přehledně uspořádané.
  • „Vyjížděcí“ seznamy nebo nabídky je potřeba optimalizovat na kliknutí, ne na najetí myší, protože myší po mobilu nikdo nejezdí.
  • Stránky pro mobily by se měly vyhnout flashi nebo podobnému softwaru, který není pro mobilní zařízení typický.
  • Veškerý obsah se musí přizpůsobovat velikosti dipleje. Není možné, aby se člověk musel posunovat po displeji zleva doprava, aby si mohl přečíst jeden řádek textu nebo prohlédnout celý obrázek.

Důvodů je samozřejmě víc a jedním z těch nejdůležitějších zůstává především použitelnost vašeho webu. Pokud návštěvníka odradíte nečitelným textem, pravděpodobně vám uteče ke konkurenci.

Svůj web si můžete otestovat pomocí tohoto online nástroje.

[[{"fid":"375","view_mode":"obrazek_v_textu","fields":{"format":"obrazek_v_textu","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"responzivní web","field_file_image_title_text[und][0][value]":"jak se má chovat obsah webu?"},"type":"media","attributes":{"alt":"responzivní web","title":"jak se má chovat obsah webu?","class":"media-element file-obrazek-v-textu"}}]]

Takhle by se měl chovat obsah vašeho webu. FOTO: Wikimedia Commons

Téma
S responzivitou si poradíme!
Napište nám