Mínus pro Google+: Zobrazování autorů ve výsledcích vyhledávání končí
Facebook už zase válcuje konkurenty FOTO:Facebook, Google, autor (licence Public Domain Image)
Mnozí z vás na přelomu srpna a září zaregistrovali, že Google ukončil zobrazování jména autorů u příspěvků (Google Autorship). To byl v posledních letech velký hit SEO. Takřka na každé konferenci profesionálů z oboru jste mohli slyšet cosi o důležitosti Autorshipu pro budování identity SEO specialisty nebo copywritera.
Babičky pláčou, vnuky a vnučky už nevidí ve výsledcích vyhledávání
Jenže tenhle velký projekt společnost Google poslední týden v srpnu ukončila. Podle Johna Muellera, hlavního experta firmy přes trendy na síti, se k něčemu podobnému jednička ve světě vyhledávání hned tak nevrátí. SEO mágové pláčou, protože jejich maminky a babičky už neuvidí jméno ratolesti pod perexem přímo na stránce vyhledávače.
To ale není jediný důvod pro truchlení. Babičky to sice netuší, ale Google Autorship pomáhal zlepšovat pozice ve výsledcích vyhledávání (SERP). Proto se všichni mohli v zakládání Google+ účtů přetrhnout. Zdálo se, že se nejnavštěvovanějšímu vyhledávači povedl excelentní tah.
Bylo to sice nevyzpytatelné, někoho Autorship vytáhl rychle v SERPU nahoru, u někoho to šlo ztuha. Záleželo na aktivitě na dotyčné sociální síti, počtu sledujících fanoušků, historii a mnoha dalších věcech. Ale jednoznačně to fungovalo.
I díky vysokým pozicím ve vyhledávání mohly mít profily s malým počtem sledujících neúměrně velký počet zobrazení. FOTO: Autor
Google nicméně očekával vyšší užitek, a tak projekt stopnul. Dalo se to čekat. Již delší dobu přicházely předzvěsti konce. Nejdříve klesající vliv Autorshipu na výsledky zobrazení, poté odstranění fotek autorů. A nyní přišla definitivní stopka.
Kdo na tom vydělá?
Jednoznačně jednička na trhu, síť Facebook. Kvůli neustálým změnám, prapodivnému algoritmu vybírajícímu zobrazované příspěvky a aféře z letošního jara (ukázalo se, že v roce 2012 Facebook bez vědomí experimentoval s podílem zobrazování pozitivních a negativních příspěvků v news feedu jejich profilu, a přitom sledoval vliv na podíl jimi napsaných pozitivních a negativních postů) mu experti věštili pozvolný pád.
Ale Google+ pomohl Facebooku udržet se v sedle. Vypadalo to na velký úspěch, když si všichni jako o závod začali zakládat účty, psát statusy a sbírat sledující přátele, aby posílili své pozice v Googlu. Velkou část této skupiny sociální síť s matematickým znaménkem nyní velmi pravděpodobně ztratí. Projekt přivádějící početnou masu uživatelů skončil dříve, než se stačili na síti zabydlet.
Facebook a Twitter se tedy smějí. Ten tmavomodrý, tedy Facebook, tak zůstává hlavním prostředkem pro propagaci na sociálních sítích. Ba co víc, reklamní rozměr stále posiluje. Všimli jste si, že vám na hlavní stránce už v první polovině roku 2014 začal zobrazovat více zpráv ze stránek, které „lajkujete“ na úkor příspěvků vašich přátel?
Fotka a jméno ve výsledku vyhledávání? Minulost. FOTO: Autor
Jak ovlivnit profil kamaráda
Zajímavý experiment provedl v létě Mat Honan z webu Wired.com. Po dva dny dával „To se mi líbí“ všemu, co se mu na Facebooku zobrazilo. Zaplevelil tak nejen svou zeď, ale i zdi přátel. A těm se děly další zajímavé věci. Zvýšil se jim výrazně podíl inzerce ze stránek, kterým dal Honan like. Co z toho plyne? Že jsem průměrná ženská. Ne, pardon, tahle hláška z filmu Pelíšky sem nepatří. Vyplývá z toho, že propagace společnosti na síti Facebook má nyní větší důležitost než kdy před tím. Nepodceňujte ji ani vy!
Chcete pomoct se správou profilu firmy na Facebooku? I s tím vám může Aira GROUP pomoci. Stačí nás kontaktovat!
Přidat komentář