Nástroje, bez kterých už vaše facebooková stránka nebude chtít žít

Spravujete už nějakou dobu facebookovou stránku nebo s tím teprve začínáte a pomalu se vzájemně s fanoušky oťukáváte? Přijde čas, kdy obyčejný obsah ručně postovaný v různých intervalech nebude stačit. A co potom?
Nástroje pro Facebook

Potom začnete zkoumat seznam nástrojů, díky nimž je správa firemních stránek na Facebooku i na dalších sociálních sítích jednodušší až brnkačka a výsledky fenomenální. Onen zmíněný seznam jsme pro vás sepsali, tak se ho nebojte použít.

Nástroje, kterými ovládnete obsah (nejen) na Facebooku

Možná vás napadá, že není tak složité ohlídat si publikování obsahu, když máte ve správě jednu nebo dvě klientské stránky. Jenže časem jich třeba budete mít na starost víc a začnete se v tom ztrácet. Ideální je nastolit pořádek hned. Tyto tři nástroje jsou „simply the best“, jejich používání je snadné a zakrátko v nich všechno vychytáte.

Agorapulse

Tento nástroj vám pomůže zkrotit Facebook, Twitter, Instagram i další sítě. Snadno s ním budete plánovat a publikovat obsah, sledovat zmínky o vás, založíte v něm kalendář s pro vás důležitými daty, vytvoříte si tolik potřebné reporty, změříte si dosahy a zvládnete s ním i vést soutěže. Navíc je k dispozici i do chytrých zařízení, takže ho můžete mít všude s sebou.

Hootsuite

Velmi univerzální, avšak jako sova moudrý nástroj, který vám pomůže se správou i 35 sociálních sítí. Od počtu spravovaných profilů a stránek se odvíjí měsíční sazba. S Hootsuite zvládnete na jednom místě ovládat Facebook, Twitter, Google+ i další, snadno zjistíte dosahy a analytické informace. Prostě pohoda.

Sendible

Podobně oblíbený je také Sendible, který se představuje spíš jako nástroj pro agentury, ale oceňují ho i správci několika málo stránek na sociálních sítích. Přehlednost a příjemné uživatelské prostředí, možnost sledování zmínek i práce s publikem bude konečně snadná.

Nástroje, se kterými si pohlídáte reklamy

Obsah, který nepropagujete pomocí reklam, na sociálních sítích moc nevynikne, pokud nemá potenciál stát se virálním. Jenže vytvořené reklamy musíte hlídat, abyste klientovi přespříliš nepouštěli žilou a včas optimalizovali celé kampaně. Vyzkoušejte na jejich správu následující nástroje.

AdEspresso

Chystáte-li se na A/B testování, tvorbu jednoduchých reklamních kampaní a jejich vyhodnocení v podobě reportů, AdEspresso pro vás může být skvělým pomocníkem. Každý, kdo rád staví strategie hlavně na datech a číslech, s ním bude s největší pravděpodobností hodně spokojený.

AdRoll

Pokud se chcete zaměřit na retargeting a plánování reklam, bude pro vás tenhle nástroj hodně příjemnou změnou v zaběhlé rutině. Jednoduše můžete své reklamy ovládat napříč sociálními sítěmi, od tvorby až po ukončení.

Facebook Ads Manager

Tento nástroj ve výčtu vážně nesmí chybět. Bez reklam je firemní stránka na Facebooku mrtvá a Facebook Ads Manager je nejjednodušší nástroj pro jejich správu. S přehledností to sice pro někoho nemusí být žádná hitparáda, ale člověk si zvykne na všechno.

Nástroje pro uspokojivé vizuálno

Pozor, právě se dostáváme k tomu, že nestačí obyčejný obsah. Písmena, slova, věty a celé výpovědi nejsou tak kladně přijímány, když se s nimi nepojí pěkná grafika. Ta může být i jednoduchá, jen musí skutečně zaujmout. Kde ji ale vzít a nekrást (čas grafikovi)?

bigstock-177316879.jpg

bigstock.com

Canva

Canva je klasika mezi nástroji, jejichž pomocí snadno vytvoříte poutavý vizuální obsah. Ať už chcete vytvořit úplně nový vizuální prvek na facebookovou stránku, pohrát si v něm s fotografií a textem nebo ikonami a tvary, vždy vám vyjde vstříc – a pokud nejste opravdu „jooo nároční“, vystačíte si s free verzí.

Fotor

V Canvě se dají dobře dělat koláže, ale ve Fotoru je to ještě o něco příjemnější. Tak nějak uživatelsky příjemnější. Pokud máte představu o tom, co potřebujete, vytvoříte jednoduchou koláž během několika málo minut i s vyladěním rozložení obrázků, oblosti či hranatosti okrajů i jejich tloušťky.

Pablo by Buffer

Ne že byste s tímto nástrojem tak úplně dokázali konkurovat Picassovi, ale náznaky tam budou. Ohromná fotobanka, možnost přidání textu, loga nebo použití filtru, to jsou návnady, na které by se jen málokdo nechytil. A jakmile se na ně chytíte i vy, nebudete litovat.

Nástroje, které udělají ze soutěží zábavu i pro vás

Patříte k těm, kteří sice soutěže na nejpopulárnější sociální síti pro své klienty dělají, ale jen velmi neradi, protože to vyžaduje spoustu úsilí a kontroly navíc? Možná je problém v tom, že neznáte nástroje, které by vám celý proces zjednodušily. Tady jsou.

Agorapulse Contests

Agorapulse slouží nejen ke správě stránek, ale taky může usnadnit některé kroky během soutěží. S tímto nástrojem jednoduše vytvoříte testy nebo kvízy a taky za vás náhodně vybere výherce na základě zadaných parametrů, které musí soutěžící splnit (například like u příspěvku či komentář).

Woobox

Jednoduchý, ale vysoce funkční je Woobox. Připravíte v něm snad jakoukoli soutěž a dokonale ji přizpůsobíte svým požadavkům.

Votigo

Votigo pomáhá se soutěžemi, ale také vám umožní pracovat s formuláři, kupóny nebo landing pages a s pop-up okny. Soutěž navíc můžete propojit s webem a v rámci služeb vám dokonce poradí i zkušený designér, pokud si nejste jisti svým citem pro vizuální stránku věci.

Vyberte si své pomocníky

Byla by škoda nevymámit ze sociálních sítí všechno, co jde. Spoustu kroků a procesů si můžete zjednodušit a ušetřený čas využít jinak – třeba promyšlením poutavého obsahu, kterým se odlišíte od konkurence. Hodně štěstí!

Buďte vidět na sociálních sítích

napište nám

Související články: 

10 věcí, které jste nevěděli o reklamě na Facebooku

Facebook for Business
Billboard na řeznictví osloví trochu jiné lidi než televizní reklama před večerníčkem.

Firemní profil na Facebooku a Instagramu, proč ho používat?

Firemní profil na Facebooku a Instagramu
Přečtěte si několik důvodů, proč by vaše firma neměla chybět na dvou nejoblíbenějších sociálních sít

Přidat komentář