Segmentace klíčových slov – jak na ni?
Analýza klíčových slov tvoří základ informační struktury webu i optimalizace, to nám řekne asi většina SEO konzultantů. Pro obyčejného smrtelníka je to však informace záhadná, opředená rouškou tajemství. Nedej bože, když k ní do ruky dostane tabulku s obrovským počtem slov a čísel. Co teď s tím, aby to nejen dávalo smysl, ale i přineslo výsledek?
Kategorie, podkategorie, škatulka, dimenze
Myslím, že vůbec nezáleží na tom, jak to nazvete. Důležité je třídit, klasifikovat a zase třídit. Každý web je jiný a má nebo potřebuje jinou strukturu. Určit si nejprve základní kategorie, to je nanejvýš rozumné. Kategoriemi se mohou stát značky nebo typy výrobku, odvětví služeb nebo třeba výrazy týkající se brandu a konkurence.
Celou tabulku zobrazíte kliknutím na obrázek.
A pak se v tom můžeme pitvat detailněji pomocí podkategorií, dimenzí nebo poznámek. Ani tady příliš nezáleží na tom, jak si to nazveme. Za příklad podkategorie může posloužit barva, cena, rozměr, materiál nebo klíčová slova týkající se diskuze, stažení, galerie atd.
Přiřazení cílové stránky
Máme roztřízeno a zaškatulkováno? Tak teď přijde to nejhlavnější, určit jaká konkrétní URL adresa se nejlépe hodí k danému klíčovému slovu.
Pokud optimalizujeme již zaindexovaný hotový web, je super si nejdříve zjistit, jaká je pro dané klíčové slovo vstupní stránka současná. My k tomu používáme vlastní nástroj, zjistit to však lze i ručně, a to pomocí zadání atributu "site:" do vybraného vyhledavače. Jako první z výsledků nám vyhledávač "vyplivne" vstupní stránku na dané klíčové slovo.
Záleží na vás, abyste usoudili, zda současná stránka vyhovuje nebo byste ve struktuře webu našli nějakou příhodnější. Tak je tomu například na obrázku výše, kdy ke klíčovému slovu lépe pasuje stránka kategorie produktů Betonové tašky než hlavní rozcestník na Homepage.
Obecně platí, že více konkurenční výrazy přiřazujeme k hlavním stránkám či kategoriím, konkrétnější klíčová slova s nižší konkurencí pak podstránkám v nižší struktuře webu, filtrům nebo konkrétním produktům. Zajímavé long taily, slovní hříčky a další "špeky" si můžeme nechat například pro rozvoj obsahu v aktualitách nebo na blogu.
Celou tabulku zobrazíte kliknutím na obrázek.
Cílem celého snažení je vytipovat všechny důležité a relevantní dotazy, které lidé zadávají do vyhledavače a odpovědět jim tou nejvhodnější stránkou vašeho webu ve výsledku vyhledávání. Tím výrazně zmnožíte vstupní dotazy, které vedou na relevantní stránku vašeho webu. Ruku v ruce přichází výsledky – zvýšení návštěvnosti z vyhledávání a růst konverzního poměru.
No uznejte, nezdá se to trochu lepší než honit a oslavovat super pozice na pár obecných klíčových? Poslední challenge tedy je přesvědčit o tom klienty.
Komentáře
Petr Krauz
1.10.2016Určitě stojí za zmínku také zdroje, odkud klíčová slova tahat a jaké možnosti vlastně u klíčových slov jsou - částečně je to na mém blogu petrkrauz.com/analyza-klicovych-slov/. Ke konkurenci pak mám zpracovaný samostatný článek, kde je vše podrobně vysvětlené - petrkrauz.com/sila-nekonkurencnich-dotazu/. Ke zjištění vstupních stránek je ideálním nástrojem Marketing Miner od Filipa Podstavce :) Stačí zde nahrát klíčová slova, specifikovat doménu a vstupní stránky máte přehledně zpracovány.
Martina Fišerová
20.10.2016Dobrý den, pustila jsem se do analýzy klíčových slov a narazila jsem na jednu překážku. Přes Google Adwords a na základě vlastní hlavy jsem dala dohromady seznam nejvyhledávanějších klíčových slov. Snažíme se optimalizovat web hlavně pro Google prohlížeč. Slov mám v současné chvíli cca 30, jen mi jde o to, která správně zvolit vzhledem ke konkurenci. Můžete mi prosím poradit jaký je další krok? Mám v plánu je umístit na HP do nadpisu. Následující na další stránky podle kategorií do kterých si je roztřídím. Předem moc děkuji za reakci. Martina
Přidat komentář