Analýza klíčových slov tvoří základ informační struktury webu i optimalizace, to nám řekne asi většina SEO konzultantů. Pro obyčejného smrtelníka je to však informace záhadná, opředená rouškou tajemství. Nedej bože, když k ní do ruky dostane tabulku s obrovským počtem slov a čísel. Co teď s tím, aby to nejen dávalo smysl, ale i přineslo výsledek?
Kategorie, podkategorie, škatulka, dimenze
Myslím, že vůbec nezáleží na tom, jak to nazvete. Důležité je třídit, klasifikovat a zase třídit. Každý web je jiný a má nebo potřebuje jinou strukturu. Určit si nejprve základní kategorie, to je nanejvýš rozumné. Kategoriemi se mohou stát značky nebo typy výrobku, odvětví služeb nebo třeba výrazy týkající se brandu a konkurence.
[[{"fid":"453","view_mode":"obrazek_v_textu","fields":{"format":"obrazek_v_textu","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"P\u0159\u00edklad rozd\u011blen\u00ed kl\u00ed\u010dov\u00fdch slov do kategori\u00ed","field_file_image_title_text[und][0][value]":"P\u0159\u00edklad rozd\u011blen\u00ed kl\u00ed\u010dov\u00fdch slov do kategori\u00ed","field_popisek_bli_informace[und][0][value]":"P\u0159\u00edklad rozd\u011blen\u00ed kl\u00ed\u010dov\u00fdch slov do kategori\u00ed","field_autor_zdroj[und][0][value]":"\u0160\u00e1rka Jakubcov\u00e1","field_popisek_bli_informace[und][0][format]":"plain_text","field_autor_zdroj[und][0][format]":"plain_text"},"type":"media","attributes":{"title":"P\u0159\u00edklad rozd\u011blen\u00ed kl\u00ed\u010dov\u00fdch slov do kategori\u00ed","class":"colorbox media-element file-obrazek-v-textu"}}]]
Celou tabulku zobrazíte kliknutím na obrázek.
A pak se v tom můžeme pitvat detailněji pomocí podkategorií, dimenzí nebo poznámek. Ani tady příliš nezáleží na tom, jak si to nazveme. Za příklad podkategorie může posloužit barva, cena, rozměr, materiál nebo klíčová slova týkající se diskuze, stažení, galerie atd.
Přiřazení cílové stránky
Máme roztřízeno a zaškatulkováno? Tak teď přijde to nejhlavnější, určit jaká konkrétní URL adresa se nejlépe hodí k danému klíčovému slovu.
Pokud optimalizujeme již zaindexovaný hotový web, je super si nejdříve zjistit, jaká je pro dané klíčové slovo vstupní stránka současná. My k tomu používáme vlastní nástroj, zjistit to však lze i ručně, a to pomocí zadání atributu "site:" do vybraného vyhledavače. Jako první z výsledků nám vyhledávač "vyplivne" vstupní stránku na dané klíčové slovo.
[[{"fid":"455","view_mode":"obrazek_v_textu","fields":{"format":"obrazek_v_textu","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"Vyu\u017eit\u00ed atributu site: pro zji\u0161t\u011bn\u00ed vstupn\u00ed str\u00e1nky","field_file_image_title_text[und][0][value]":"Vyu\u017eit\u00ed atributu site: pro zji\u0161t\u011bn\u00ed vstupn\u00ed str\u00e1nky","field_popisek_bli_informace[und][0][value]":"Vyu\u017eit\u00ed atributu site: pro zji\u0161t\u011bn\u00ed vstupn\u00ed str\u00e1nky","field_autor_zdroj[und][0][value]":"\u0160\u00e1rka Jakubcov\u00e1","field_popisek_bli_informace[und][0][format]":"plain_text","field_autor_zdroj[und][0][format]":"plain_text"},"type":"media","attributes":{"title":"Vyu\u017eit\u00ed atributu site: pro zji\u0161t\u011bn\u00ed vstupn\u00ed str\u00e1nky","class":"colorbox media-element file-obrazek-v-textu"}}]]
Záleží na vás, abyste usoudili, zda současná stránka vyhovuje nebo byste ve struktuře webu našli nějakou příhodnější. Tak je tomu například na obrázku výše, kdy ke klíčovému slovu lépe pasuje stránka kategorie produktů Betonové tašky než hlavní rozcestník na Homepage.
Obecně platí, že více konkurenční výrazy přiřazujeme k hlavním stránkám či kategoriím, konkrétnější klíčová slova s nižší konkurencí pak podstránkám v nižší struktuře webu, filtrům nebo konkrétním produktům. Zajímavé long taily, slovní hříčky a další "špeky" si můžeme nechat například pro rozvoj obsahu v aktualitách nebo na blogu.
[[{"fid":"454","view_mode":"obrazek_v_textu","fields":{"format":"obrazek_v_textu","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"P\u0159i\u0159azen\u00ed vhodn\u00fdch vstupn\u00edch str\u00e1nek","field_file_image_title_text[und][0][value]":"P\u0159i\u0159azen\u00ed vhodn\u00fdch vstupn\u00edch str\u00e1nek","field_popisek_bli_informace[und][0][value]":"P\u0159i\u0159azen\u00ed vhodn\u00fdch vstupn\u00edch str\u00e1nek","field_autor_zdroj[und][0][value]":"\u0160\u00e1rka Jakubcov\u00e1","field_popisek_bli_informace[und][0][format]":"plain_text","field_autor_zdroj[und][0][format]":"plain_text"},"type":"media","attributes":{"title":"P\u0159i\u0159azen\u00ed vhodn\u00fdch vstupn\u00edch str\u00e1nek","class":"colorbox media-element file-obrazek-v-textu"}}]]
Celou tabulku zobrazíte kliknutím na obrázek.
Cílem celého snažení je vytipovat všechny důležité a relevantní dotazy, které lidé zadávají do vyhledavače a odpovědět jim tou nejvhodnější stránkou vašeho webu ve výsledku vyhledávání. Tím výrazně zmnožíte vstupní dotazy, které vedou na relevantní stránku vašeho webu. Ruku v ruce přichází výsledky – zvýšení návštěvnosti z vyhledávání a růst konverzního poměru.
No uznejte, nezdá se to trochu lepší než honit a oslavovat super pozice na pár obecných klíčových? Poslední challenge tedy je přesvědčit o tom klienty.