Co byste měli vědět o zbožových vyhledávačích

Podíváme se podrobněji na zbožové vyhledávače. První ze série článků cílí spíše na ty, kdo se s problematikou potřebují seznámit od úplných základů. Jaké jsou jejich hlavní výhody? A které vedou na českém trhu?

Proč využít internetové vyhledávače zboží? Projdeme si hlavní důvody.

Na vyhledávače zboží nebo také katalogy zboží jste již určitě několikrát narazili. Tyto online služby pomáhají zákazníkům najít ty správné produkty na internetu dle preferencí. Zbožové srovnávače nabízí velké množství produktů na jednom místě, kde uživatelům zobrazují ceny produktů z jednotlivých e-shopů a nabízejí taky potencionálnímu zákazníkovi relevantní informace proto, aby mohl uskutečnit nákup.

Na zbožové vyhledávače se lidé dostávají z běžného vyhledávání (Google, Seznam, Bing…) při hledání konkrétního produktu, ale tak přímo, takže existuje velká pravděpodobnost, že nákup uskuteční. Konverzní poměr u těchto zbožových vyhledávačů tedy často výrazně převyšuje konverzní poměr dalších online kanálů. „Zbožáky“ jsou proto velmi efektivním zdrojem návštěvnosti.

 

Jaké mají hlavní výhody?

  • Zbožové vyhledávače jsou zdrojem velice relevantní návštěvnosti a zvyšují pravděpodobnost nákupu.
  • Ceny zbožových vyhledávačů lze přizpůsobit dle produktových kategorií a platíte až za přístup na váš e-shop.
  • Jejich důvěryhodnost přináší důvěryhodnost také vašemu e-shopu.

 

Hlavní zbožové vyhledávače

Heuréka

Heuréka na českém trhu slouží svým uživatelům od roku 2007. Jde o největší srovnávač cen v Česku a nabízí miliony produktů z desítek tisíc e-shopů v jednotlivých produktových kategoriích. Na Heuréce je velká výhoda, že zákazníci přispívají velkým množstvím recenzí produktů. Další integrované služby jako Košík, Ověřeno zákazníky nebo Garance nákupu vám podávají relevantní informace o tom, které e-shopy jsou důvěryhodné a spolehlivé.

produktové vyhledávání na Heureka.cz
Produktové vyhledávání na Heuréce.

Zboží.cz

Zboží.cz patří na českém trhu druhá pozice. Uživatelé, tedy potencionální zákazníci, se na Zboží.cz dostávají také přímo z homepage Seznamu. Společnost Seznam.cz službu neustále vylepšuje, nejen v rámci uživatelského prostředí, ale i v rámci administrace produktů.

Zboží.cz - vyhledávání produktové
Produktové vyhledávání na Zboží.cz.

Google nákupy

Na český trh zbožový vyhledávač Google přišel nejpozději, nicméně velmi rychle si získal místo na trhu. Návštěvníci a potencionální zákazníci přicházejí přes záložku nákupy. Zboží se také zobrazuje v pravém sloupci při vyhledávání i obecných frází v Google. Do administračního prostředí se dostanete přes Merchant Center. Ceny a produktové kampaně nastavíte přímo v rámci Google Adwords.

Podobných stránek samozřejmě na českém trhu najdete více. Nejsou už ale zdaleka tak navštěvované. Zbožové vyhledávače mají smysl, když chcete více prodávat, ale i když chcete dostat svou značku mezi zákazníky.

 

Přidat komentář