5 klíčů k odemčení síly Google Analytics

Za vším hledejte čísla. Google Analytics umožní sledovat zdroje, které navedly uživatele na naše stránky a co na nich dělali. Jde tedy o velmi užitečný nástroj, díky kterému zjistíte, jak velký máte úspěch (nebo průšvih).
5 klíčů

Pokud chceme z naší webové analytiky vymáčknout co možná nejvíce, měli bychom porozumět následujícím 5 tipům k ovládnutí síly nástroje Google Analytics.

1. Bounce rate aneb míra okamžitého opuštění

Míra okamžitého opuštění neukazuje, kolik lidí opustilo naše webové stránky hned po příchodu na ně, ale kolik lidí opustilo webové stránky bez návštěvy jakékoli další podstránky či části webu.

V případě, že je naše míra opuštění vysoká, měli bychom zapracovat na zlepšení našich webových stránek nebo vstupních stránek, design, obsah, ale též může být chyba v cestě, skrz kterou k nám uživatelé proudí a tím je například mystifikující či zavádějící obsah v propagačních textech.

2. Průměrná doba trvání návštěvy

Rozhodně tím není myšleno, že by Google spustil stopky, které měří sekundy za sekundou, které uživatelé tráví na vašich stránkách. Jedná se o výpočet průměrné doby trvání určitých relací na základě rozdílu mezi zadanou dobou od první stránky a čas, ve kterém uživatel vstoupil na poslední stránky. Jinými slovy, jak dlouho by nám mohlo průměrně trvat se dostat z bodu „A“ (vstupní stránky) do bodu „B“, který spočívá v místě, kde jsme skončili (při prohlížení produktů, čtením článku či samotným dokončením nákupu). Může se stát, že u některých návštěv se zobrazí 0 sekund . To se odkazuje na lidi, kteří neužívali žádné akci (hity) po vstupu na stránky.

3. Odkud se uživatelé berou

Ne všechny zdroje jsou automaticky označovány. Označování odkazu znamená přidání parametrů URL do odkazu, které nemají vliv na funkčnost webu a nám to umožní sledovat, odkud návštěvníci přicházejí. Předpokládejme, že budeme posílat newsletter. Díky označení odkazů budeme vědět, kolik uživatelů se dostalo na naše stránky skrz newsletter, kolik z nich skončí splněním dané akce na našich stránkách a jiné.

4. Stanovení cílů

Základním kamenem vývoje je stanovit si cíl. Díky intuitivním prvkům Google Analytics si můžeme stanovit několik cílů s různými proměnnými, díky kterým dáme cílům jednak hodnotu, ale též s nimi můžeme dál pracovat. Ne každý cíl může být splněn v určitých situacích.

5. Propojenost Analytics s AdWords a AdWords s Analytics

Propojení Google Analytics s AdWords umožňuje sledovat veškeré informace o kampaních v analytice a zjistit vzory maximalizovat ziskovost. Stejně tak můžeme spojit dvě platformy AdWords. To nám dává možnost dovážet nové sloupce v AdWords, jako je například míra okamžitého opuštění, čas na místě a zobrazených stránek za relaci. Je to například i základní prvek pro analýzu výkonu klíčových slov, a to nejen pokud jde o konverze, ale i na základě jiných relevantních parametrů.

Google Analytics nám poskytuje obrovské množství dat a ještě větší možnosti jak je využívat. Důležitost tyto kroky znát a případně se je naučit, je základním kamenem úspěchu.

Vylepšete svůj online marketing

popovídejte si s námi o PPC

Související články: 

Google Analytics 4: Nová éra webové analýzy a sledování návštěvnosti

Google Analytics 4
Google Analytics už zná zřejmě každý, kdo pracuje v online marketingu a potřebuje sledovat výkon web

Vyvarujte se 7 nejčastějších chyb v PPC

Nejčastější chyby v PPC
Zadarmo dosáhnout špičkových výsledků co se týká vyhledatelnosti na webu? To je nemožné.

Komentáře

David Puchýř

8.5.2017

Tak tenhle clanek jsem potreboval:)

Přidat komentář