Audit, správa, konzultace? Napojte svou agenturu správně do Google Adwords/GA/Sklik

PPC kampaně jsou jedním z nejsilnějších nástrojů online marketingu. Mezi jejich výhody patří hlavně přesné možnosti cílení, měřitelnost, stabilita a rychlé úpravy rozpočtu i zjistitelné výsledky takřka ihned po spuštění.

Tento článek si čtete nejspíš proto, že už jste rozhodnutí. PPC reklamy chcete a najatí specialisté po Vás chtějí přístupy k vašemu účtu k provedení auditu, k úvodní konzultaci nebo rovnou k tvorbě a správě vašich PPC kampaní.  Jak jim ale tyto přístupy dát?

Pro udělení přístupů do Adwords jsou dva způsoby, ale drtivá většina agentur či freelancerů preferuje tento:

Postup iniciovaný agenturou

Tento postup je pro agentury a freelancery či jednoduše majitele tzv. MCC Adwords účtů pohodlnější a rychlejší. Váš účet si mohou vložit již v prvních krocích do jimi preferovaných skupin účtů v občas dosti obrovském seznamu účtů jiných klientů. Tím šetříte jak jejich čas, tak své peníze.

1)      Agentura/freelancer si od vás vyžádá vaše uživatelské ID zákazníka. Toto desetimístné ID (xxx-xxx-xxxx) naleznete vpravo nahoře vedle černých obrázků „ozubeného kola a zvonečku“, které představují nastavení a upozornění.

7.png

 

2)      Agentura/freelancer si váš účet přidá so svého MCC účtu a následně Vás požádá o schválení přístupu jejich desetimístného ID zákazníka, které vám specifikuje.

3)      Schválení přístupu provedete tak, že kliknete na ozubené kolečko vpravo nahoře a zvolíte „Nastavení účtu“.

 

10.png

4)      Na následující stránce zvolíme vlevo z menu „Přístup k účtu“.

 

9.png

5)      Na stránce Přístup k účtu najdeme dvě tabulky s názvy „Uživatelé s přístupem k účtu“ a „Správcovské účty“. Nás budou zajímat v tuto chvíli „Správcovské účty“, kde bychom měli vidět ve sloupci „Správcovský účet“ ID zákazníka agentury, která Vás požádala o správcovská práva. Daných uživatelských ID může být v tabulce více, tak si dávejte pozor, které schvalujete.

11.png

 

6)      Ještě před tím, než klikneme na „Přijmout žádost“ u ID zákazníka agentury, musíme zvážit, na jaký typ spolupráce udělujeme přístup.

-          Konzultace/Audit: nezaškrtáváme do aktivního režimu „Administrativní vlastník“.

-          Tvorba/Správa PPC kampaní: zpravidla zaškrtáváme do aktivního režimu „Administrativní vlastník“, s předchozí konzultací s agenturou.

V praxi je toto nastavení klíčové zejména v rámci manipulace s rozpočtem. Většina klientů do účtu nahraje svou kreditní/debetní kartu a díky předem daným pravidlům či dohodám agentura dobijí kredit sama, tedy v případě, že je zapotřebí výše zmíněný „Administrativní vlastník“.

Pokud toto nastavení neodkliknete ještě před odsouhlasením žádosti druhé strany či naopak ano a rozmyslíte si to, můžete toto nastavení kdykoli v budoucnu změnit.

A je hotovo!

A pro naprostou kompletnost - napojení do Google Analytics a Seznam Sklik

Google Analytics

Přihlasíte se do Google Analytics účtu. Ve spodním levém rohu kliknete na ozubené kolečko, ikona Správce. Poté v nabídce vlevo nahoře zvolíte „Správa úživatelů“, zobrazí se nová bílá záložka s přehledem přístupů. V pravém horním rohu kliknete na modré tlačítko „Přidání nových uživatelů“ a zadáte náš email adwords@aira.cz, viz obrázek níže: 

ga.jpg

Sklik

Nejprve nám pošlete e-mail, na který je Sklik účet založený. My požádáme následně o propojení skrz náš agenturní správcovský účet. Vy žádost potvrdíte po přihlášení do Sklik účtu tak, že v pravém horním rohu rozkliknete nabídku, zvolíte položku „Nastavení“. Zobrazí se stránka s přehledem Nastavení účtu, kde v dolní části je přehled těch, kdo mají k účtu přístup + nové žádosti o přístup. Objeví se tam žádost od emailu „adwords@aira.cz. U něj zvolíte úroveň oprávnění a potvrdíte, viz obrázek níže:

sklik.jpg

Mít kampaně v zelených číslech

napište nám

Přidat komentář