Audit, správa, konzultace? Napojte svou agenturu správně do Google Adwords/GA/Sklik

PPC kampaně jsou jedním z nejsilnějších nástrojů online marketingu. Mezi jejich výhody patří hlavně přesné možnosti cílení, měřitelnost, stabilita a rychlé úpravy rozpočtu i zjistitelné výsledky takřka ihned po spuštění.

Tento článek si čtete nejspíš proto, že už jste rozhodnutí. PPC reklamy chcete a najatí specialisté po Vás chtějí přístupy k vašemu účtu k provedení auditu, k úvodní konzultaci nebo rovnou k tvorbě a správě vašich PPC kampaní.  Jak jim ale tyto přístupy dát?

Pro udělení přístupů do Adwords jsou dva způsoby, ale drtivá většina agentur či freelancerů preferuje tento:

Postup iniciovaný agenturou

Tento postup je pro agentury a freelancery či jednoduše majitele tzv. MCC Adwords účtů pohodlnější a rychlejší. Váš účet si mohou vložit již v prvních krocích do jimi preferovaných skupin účtů v občas dosti obrovském seznamu účtů jiných klientů. Tím šetříte jak jejich čas, tak své peníze.

1)      Agentura/freelancer si od vás vyžádá vaše uživatelské ID zákazníka. Toto desetimístné ID (xxx-xxx-xxxx) naleznete vpravo nahoře vedle černých obrázků „ozubeného kola a zvonečku“, které představují nastavení a upozornění.

7.png

 

2)      Agentura/freelancer si váš účet přidá so svého MCC účtu a následně Vás požádá o schválení přístupu jejich desetimístného ID zákazníka, které vám specifikuje.

3)      Schválení přístupu provedete tak, že kliknete na ozubené kolečko vpravo nahoře a zvolíte „Nastavení účtu“.

 

10.png

4)      Na následující stránce zvolíme vlevo z menu „Přístup k účtu“.

 

9.png

5)      Na stránce Přístup k účtu najdeme dvě tabulky s názvy „Uživatelé s přístupem k účtu“ a „Správcovské účty“. Nás budou zajímat v tuto chvíli „Správcovské účty“, kde bychom měli vidět ve sloupci „Správcovský účet“ ID zákazníka agentury, která Vás požádala o správcovská práva. Daných uživatelských ID může být v tabulce více, tak si dávejte pozor, které schvalujete.

11.png

 

6)      Ještě před tím, než klikneme na „Přijmout žádost“ u ID zákazníka agentury, musíme zvážit, na jaký typ spolupráce udělujeme přístup.

-          Konzultace/Audit: nezaškrtáváme do aktivního režimu „Administrativní vlastník“.

-          Tvorba/Správa PPC kampaní: zpravidla zaškrtáváme do aktivního režimu „Administrativní vlastník“, s předchozí konzultací s agenturou.

V praxi je toto nastavení klíčové zejména v rámci manipulace s rozpočtem. Většina klientů do účtu nahraje svou kreditní/debetní kartu a díky předem daným pravidlům či dohodám agentura dobijí kredit sama, tedy v případě, že je zapotřebí výše zmíněný „Administrativní vlastník“.

Pokud toto nastavení neodkliknete ještě před odsouhlasením žádosti druhé strany či naopak ano a rozmyslíte si to, můžete toto nastavení kdykoli v budoucnu změnit.

A je hotovo!

A pro naprostou kompletnost - napojení do Google Analytics a Seznam Sklik

Google Analytics

Přihlásíte se do Google Analytics účtu. Ve spodním levém rohu kliknete na ozubené kolečko, ikona Správce. Poté v nabídce vlevo nahoře zvolíte „Správa uživatelů“, zobrazí se nová bílá záložka s přehledem přístupů. V pravém horním rohu kliknete na modré tlačítko „Přidání nových uživatelů“ a zadáte náš email adwords@aira.cz, viz obrázek níže: 

ga.jpg

Sklik

Nejprve nám pošlete e-mail, na který je Sklik účet založený. My požádáme následně o propojení skrz náš agenturní správcovský účet. Vy žádost potvrdíte po přihlášení do Sklik účtu tak, že v pravém horním rohu rozkliknete nabídku, zvolíte položku „Nastavení“. Zobrazí se stránka s přehledem Nastavení účtu, kde v dolní části je přehled těch, kdo mají k účtu přístup + nové žádosti o přístup. Objeví se tam žádost od emailu „adwords@aira.cz. U něj zvolíte úroveň oprávnění a potvrdíte, viz obrázek níže:

sklik.jpg

Ověření vaší identity na Googlu

Google na svém oficiálním blogu 23. dubna 2020 oznámil, že bude nově od všech inzerentů, kteří budou chtít vytvářet reklamy prostřednictvím Google Ads, YouTube či stránek třetích stran, jež tyto reklamy přebírají, vyžadovat verifikaci jejich identity.

Inzerenti budou muset na všech platformách Googlu poskytnout jak státem vydanou osobní identifikaci, tak i dokument (např. výpis z banky, účet za telefon/internet), kde bude jasně uvedena adresa a stát, v němž jejich firma sídlí

Pokud už skrz Google inzerujete a máte aktivní účet, tato změna se vztahuje i na vás.

Změnu Google začne postupně zavádět nejdříve ve Spojených státech a  poté i ve zbytku světa.

Zdroj: https://warengo.com/stories/47374-inzerovani-na-google-dostava-novou-prekazku-nyni-musite-skutecne-prokazat-ze-jste-kym-tvrdite-ze-jste

Mít kampaně v zelených číslech

napište nám

Přidat komentář