Home office: 5 tipů, jak na to!

Pokud jsi byl donedávna zvyklý odsedět si svých osm hodin v kanceláři, přinášíme návod, jak home office zvládnout. Efektivně a bez nutkání se po pár dnech zapíchnout kuchyňským nožem nebo podat výpověď a dát se na šití roušek.
Dan Nekonečný

Během současné pandemie koronaviru, kdy zaměstnavetelé často zavádějí home office, si mnozí z nás mohou vyzkoušet roli digitálního nomáda (byť pláž a moře si užijeme maximálně doma v televizi). Práce na dálku však není nic jednoduchého. Jak to tedy zvládnout? 

1. Hoď se do klidu

Je prokázáno, že při práci z domova je člověk produktivnější než v kanceláři, kde kolegové často svádějí (nejen) ke konverzaci. Vytěž tedy z toho maximum. Najdi si místnost, kde tě nebude nikdo prudit (děti, partner, pes). Pokud jsi nenašel, co třeba práce ze záchodu? Kreativitě se meze nekladou.

Místnost už máš? Bezva, a teď těžší část. Zavři Facebook. A Seznam. A Tinder (ten je ti během karantény stejně k ničemu). A další stránky, které by tě mohly rozptylovat. Ideálně si vypni Wi-Fi na telefonu. Televize a zprávy o koronaviru nepřicházejí v úvahu vůbec. Pokud radši pracuješ s hudbou, máš povolení. Zkrátka si vytvoř takové prostředí, aby se ti pracovalo co nejlépe.

Mohlo by vás zajímat!

Možnost pracovat z domu nemá každý. Tak si toho važ!

2. Disciplína a sebekázeň

Když nemáš za zadkem šéfa s bičem, pokušení od práce je mnohem více. Pozor tedy, aby se ti nestalo, že budeš v pyžamu s nevyčištěnými zuby brouzdat internetem, a najednou zjistíš, že je pět večer a ty jsi ještě nic neudělal. Nastav si tedy režim, jako bys byl v kanceláři. Převléct se pro začátek z pyžama je první krok. Pak zuby, vlasy… Aby se z tebe po pár týdnech karantény nestal jeskynní muž (nebo žena). Pro zajímavost: takovou kancelář byste asi nechtěli.

Dobře. Teď rozvrh. Je vhodné nezapomínat i na krátké přestávky a vyhradit si čas na oběd. Z domova ti totiž snadněji hrozí syndrom vyhoření. Dobré rady, jak nevyhořet, najdete tady. Pravděpodobně po vás nadřízený bude požadovat i přehled odpracovaného času, přičemž čas strávený vysedáváním či vyleháváním na gauči určitě vykázat nemůžete. Výborným řešením je využití speciálních aplikací určených právě pro správu odpracovaného času. Nezapomínej přitom na co nejefektivnější time management

3. Odděluj práci od domova

To se lehce řekne, když nemůžeš po práci „na jedno.“ Ale přestože práci a odpočinek vykonáváš na stejném místě, je vhodnější vyhradit si na práci jinou místnost než ložnici. Pokud to není možné, dej si předsevzetí, že např. od pěti budeš mít „padla“ (jestli teda nezačneš pracovat ve čtyři). Po práci zkus vypnout a soustředit se na jiné věci. Procházky v přírodě jsou zatím povolené, co takhle se místo fitka jít vybouřit ven?

Nevíte si rady s tím, jak dosáhnout rovnováhy mezi pracovním a osobním životě? Přečtěte si několik tipů a poznatků publikovaných v magazínu Forbes.

4. Komunikace: základ šťastného vztahu

A to i toho pracovního. Nezapomínej tedy se svými kolegy komunikovat . Během práce na dálku se totiž sníží možnost týmových porad a branstormingů s kolegy, které mohou být velmi podnětné. Najděte si v práci online platformu, kde budete s kolegy (nejen nad projekty) diskutovat, popř. se nestyď vzít do ruky telefon a otravovat je. Což takhle rovnou zkusit firemní videohovory? Možností je bezpočet.

via GIPHY

5. Užij si to

Ber současnou situaci jako novou zkušenost. Chceš pracovat nahý? V potápěčských brýlích? S lahváčem v ruce? Klidně! Konečně máš možnost pracovat externě, tak se snaž a užívej si to! Skvěle optimistický článek sepsal portál G.cz. A kdo ví, možná se ti to zalíbí a až se situace uklidní, tvé příští pracoviště může být pláž v Thajsku. Inspirativní rozhovor o digitálním nomádství najdeš třeba tady. Anebo naopak s radostí uvítáš své kolegy v kanceláři a budeš si toho víc vážit.

Za všech okolností se snaž zůstat nad věcí a optimistou.

 

Jak si trackovat čas?

napište nám

Související články: 

Firemní videohovory: Velký průvodce

Firemní videohovory
Firemní videohovory dokážou nahradit skutečnou pracovní schůzku.

Jak sociální distancování změní marketing v době koronaviru?

Koronavirus
Rád bych se s vámi podělil o své myšlenky a propojil je v jistých souvislostech.

10 osvědčených tipů, jak na efektivní time management

Time management - tipy
Nestíháte termíny a na konci každého dne máte pocit, že snad ani neproběhl?

Přidat komentář