Přejít k hlavnímu obsahu

Komára nezabiješ, ale když máš co nabídnout, jdi do online katalogu

Tištěný katalog je skvělá věc. Praštíte jím komára nebo do jeho stránek při stěhování zabalíte skleničky. Nikam se z něj ale neprokliknete. Na to potřebujete e-katalog.



Znáte to: prolistujete si leták nebo nějakou jinou nabídku a řeknete si, že bez nákupu několika právě zhlédnutých produktů nemůžete přežít do příštího úplňku. Když však jdete do obchodu, úvodní nadšení vyprchá a moc si toho nekoupíte.

Takový pěkně graficky zpracovaný e-katalog s linkem přímo do e-shopu už dovede víc a umí chytit potenciálního nakupujícího za pačesy. Vedle toho je hezky udělaný internetový katalog i prestižní záležitostí. Vydávat ho si neodepřou ani zavedené nadnárodní giganti jako BMW, Disney Company, Avon a další.

Z vašeho katalogu se nemohou klienti prokliknout k produktům? Měli jste ho svěřit profesionálům!

Jak přišel katalogový pravěk

S nápadem vytvořit produktový katalog přišla v roce 1872 firma Aarona Montgomeryho Warda. Jednalo se o historicky první zasilatelskou firmu. Byznys spočíval v tom, že katalog (zpočátku jen jednolistový) putoval do schránek ve venkovských oblastech a poté doručoval objednané zboží.

Ward takto pracoval v americkém Chicagu. Zasilatelský model podnikání se poté rozšířil do celého světa a v našich dobách volně přešel k internetovým e-shopům. Potřeba vytvářet tištěné katalogy a jejich elektronické verze ovšem nevymizela.

S novými technologiemi přišly i online katalogy s různými ulehčeními a zajímavými možnostmi. Patří k nim například:

  • vyhledávání ve fulltextu
  • náhodné otevření katalogu tam, kam zabodnete kurzor
  • možnost stažení nejen celého katalogu, ale třeba jen jedné či dvou stránek s produkty, které vás nejvíce zajímají
  • sdílení katalogu na sociálních sítích pomocí integrovaného tlačítka
  • vytvoření záložek
  • správné zobrazení na všech mobilních zařízeních
  • možnost prokliknutí z obsahového rejstříku na vybranou stránku
  • přímý proklik na web nebo na e-mail zmíněný v textu
  • možnost vložit produkt do nákupního košíku přímo z katalogu

To jsou věci, co?

Víte, jaký design právě letí? 10 nejlepších parallax webů: Frčí interaktivní, dlouhý design!

Když si chcete prohlédnout katalog, nemusíte s sebou tahat tlustou tištěnou bichli, stačí tablet a katalogů si můžete prohlížet třeba 100.

Katalogy stále žijí

Mimochodem, tištěné katalogy zdaleka nejsou umírajícím médiem. Vrcholu sice dosáhly v roce 2007. Od té doby jich firmy začaly posílat stále méně, ovšem roku 2013 přišel obrat a odeslaných tištěných katalogů na celém světě znovu začal růst.

Máte i vy svůj katalog, který byste chtěli převést do elektronické formy se všemi moderními vychytávkami pro e-katalogy? Nebo chcete vytvořit úplně nový katalog? Kontaktujte nás a my vám pomůžeme!

Chcete online katalog?
Napište nám