Sledujte konkurenci. V Adwords pomohou "statistiky aukcí"
V našem účtu AdWords zjistíme nejen to, které konkurenci čelíme, ale také, jak se jí vyrovnáváme. Je pravděpodobné, že většina naší návštěvnosti a prodeje pochází z vybrané skupiny klíčových slov s vysokou výkonností. Je velmi důležité, abychom pro tato klíčová slova získali adekvátní informace a zjistili, jak často soutěžíme, vyhráváme a prohráváme na poli zobrazení reklam.
AdWords vám tyto údaje poskytne pro jakékoliv klíčové slovo či skupinu klíčových slov (pod podmínkou, že ho vyhledává dostatek uživatelů). Chceme-li získat tato data, vyberte klíčové slovo s vysokým trafficem (počtem vyhledávacích dotazů) nebo skupinu klíčových slov pomocí karty "klíčová slova" a zaškrtněte pole pro vybraná klíčová slova. Poté otevřete rozbalovací seznam "podrobnosti" a vyberete možnost "vybrané". To obecně není analýza, která by měla vyzkoušet všechna klíčová slova v našem účtu, ale jen ty, na kterých záleží. Můžete však použít "vše", abyste získali náhled na všechna klíčová slova v reklamní sestavě nebo dokonce v kampani, pokud skutečně potřebujete.
Tím získáte zprávu, která vám ukáže podrobnosti o podílu na poměrném počtu (ale ne všech) konkurence. Tento přehled odhalí některé informace, které vám poskytnou přehled o a srovnání Vaší propagační snahy s konkurencí v rámci klíčového slova, skupin klíčových slov, reklamních sestav či celé kampaně.
Jak můžeme vidět ve výše uvedené tabulce, "vy" se daří dobře. Vidíme také, že soutěžíte s osmi konkurenty. Největší soutěžící se zobrazuje o trochu více než polovinu času, zatímco naše kampaně se zobrazují ve 100% případů.
Když se podíváme trochu dále, získáte více podrobností o podílu zobrazení vašich konkurentů na tomto segmentu klíčových slov. Je zajímavé, že například konkurent č. 6 se zobrazuje ve 100% případů nad námi, ale jen v 13% podílu zobrazení. Znamená to, že cílí jen na pár klíčových slov v našem seznamu, za vždy s vyšším CPC. Ostatní jednotky nejsou příliš konkurenční a rutinně se umísťují pod vaše reklamy.
Tato čísla nám mohou pomoci zjistit, zda potřebujeme podniknout kroky k tomu, abychom se dostali před konkurenci. Pokud se ocitneme v našich klíčových slovech daleko za konkurencí, je něco špatně a měli bychom zaujmout aktivnější cestu propagace. Opačný případ, tedy když zjistíme, že naše hlavní klíčová slova jsou před konkurencí a stále to není předražená záležitost, považujme to za dobře odvedenou práci a přejdeme k dalším klíčovým slovům.
Komentáře
Petr
7.1.2018Pěkný článek, lze si o tom udělat aspoň základní obrázek. Hezky to funguje také například u PLA reklam:-)
Přidat komentář