Sledujte konkurenci. V Adwords pomohou "statistiky aukcí"

Jen sedíte u počítače a klikáte, špionážní výpravy nejsou pro monitoring výkonových marketingových aktivit potřeba. Doby, kdy jsme posílali brigádníky s dalekohledem a vysílačkou před brány konkurence jsou už ta tam. Dnešní doba nám napomáhá různými způsoby jak zjistit o naší konkurenci víc a víc a tyto pomyslné dveře se nám otevírají především v online světě.
Statistiky

V našem účtu AdWords zjistíme nejen to, které konkurenci čelíme, ale také, jak se jí vyrovnáváme. Je pravděpodobné, že většina naší návštěvnosti a prodeje pochází z vybrané skupiny klíčových slov s vysokou výkonností. Je velmi důležité, abychom pro tato klíčová slova získali adekvátní informace a zjistili, jak často soutěžíme, vyhráváme a prohráváme na poli zobrazení reklam.

AdWords vám tyto údaje poskytne pro jakékoliv klíčové slovo či skupinu klíčových slov (pod podmínkou, že ho vyhledává dostatek uživatelů). Chceme-li získat tato data, vyberte klíčové slovo s vysokým trafficem (počtem vyhledávacích dotazů) nebo skupinu klíčových slov pomocí karty "klíčová slova" a zaškrtněte pole pro vybraná klíčová slova. Poté otevřete rozbalovací seznam "podrobnosti" a vyberete možnost "vybrané". To obecně není analýza, která by měla vyzkoušet všechna klíčová slova v našem účtu, ale jen ty, na kterých záleží. Můžete však použít "vše", abyste získali náhled na všechna klíčová slova v reklamní sestavě nebo dokonce v kampani, pokud skutečně potřebujete.

statistiky_konkurence_v_adwords.png

Statistiky konkurence v AdWords

Tím získáte zprávu, která vám ukáže podrobnosti o podílu na poměrném počtu (ale ne všech) konkurence. Tento přehled odhalí některé informace, které vám poskytnou přehled o a srovnání Vaší propagační snahy s konkurencí v rámci klíčového slova, skupin klíčových slov, reklamních sestav či celé kampaně.

Jak můžeme vidět ve výše uvedené tabulce, "vy" se daří dobře. Vidíme také, že soutěžíte s osmi konkurenty. Největší soutěžící se zobrazuje o trochu více než polovinu času, zatímco naše kampaně se zobrazují ve 100% případů.

Když se podíváme trochu dále, získáte více podrobností o podílu zobrazení vašich konkurentů na tomto segmentu klíčových slov. Je zajímavé, že například konkurent č. 6 se zobrazuje ve 100% případů nad námi, ale jen v 13% podílu zobrazení. Znamená to, že cílí jen na pár klíčových slov v našem seznamu, za vždy s vyšším CPC. Ostatní jednotky nejsou příliš konkurenční a rutinně se umísťují pod vaše reklamy.

Tato čísla nám mohou pomoci zjistit, zda potřebujeme podniknout kroky k tomu, abychom se dostali před konkurenci. Pokud se ocitneme v našich klíčových slovech daleko za konkurencí, je něco špatně a měli bychom zaujmout aktivnější cestu propagace. Opačný případ, tedy když zjistíme, že naše hlavní klíčová slova jsou před konkurencí a stále to není předražená záležitost, považujme to za dobře odvedenou práci a přejdeme k dalším klíčovým slovům.

Vylepšete vaše kampaně

napište nám

Související články: 

Základy PPC kampaní. Často kladené otázky

PPC FAQ
Jedním z cílů snad každého webu je zvyšování jeho návštěvnosti.

Jaká klíčová slova používá naše konkurence?

Keywords
Chceme web. Chceme PPC reklamy. Ale na čem je postavit? Na klíčových slovech, radí internet.

Komentáře

Petr

7.1.2018

Pěkný článek, lze si o tom udělat aspoň základní obrázek. Hezky to funguje také například u PLA reklam:-)

Přidat komentář