Za 11 měsíců z 0 na 6 tisíc fanoušků na FB ESO Plavby. Jak jsme toho dosáhli?

Jak efektivně zviditelnit firmu nebo projekt? Jednou z těch nejlepších možností je Facebook. Kdo tam není, jako by téměř neexistoval. Když navíc za necelý rok získáte skoro 6 tisíc fanoušků, kteří o vás hezky mluví, líbí se jim, co děláte, a zdarma šíří váš obsah, je to taková malá výhra!
Výletní loď

Ale od začátku. O online marketing cestovní kanceláře ESO travel, která se zaměřuje na exotické destinace a na poznávací zájezdy, se staráme už dlouho. V březnu 2018 jsme na Facebooku vytvořili stránku Plavby po moři, která šíří povědomí o plavbách na obřích výletních lodích jak po evropských vodách, tak po těch vzdálenějších.

Co všechno děláme pro ESO travel a jak vypadá web po redesignu, na který jsme pyšní? Podívejte se!

Stránka má dnes asi 6 tisíc fanoušků, kteří jsou nadmíru důležití pro šíření obsahu po Facebooku neplacenou formou. A samozřejmě jde o potenciální klienty, kteří se skutečně na plavbu chtějí vydat (respektive o tom uvažují) a vydají. Jak jsme stránku přivedli k takovému úspěchu? Tady je sedm pravidel, kterými jsme se řídili.

„Sexy“ hlavička v podobě videa zabírá

Ne, nenastrčili jsme do hlavičky stránky sexistickou fotku vhodnou spíš do erotického magazínu. Vytvořili jsme krátkou smyčku vhodné formy i vhodného obsahu, která realisticky zachycuje a přibližuje návštěvníkovi stránky obří výletní lodě a to, co je na plavbách tak úžasné. Působí to stejně dobře, možná lépe než kdejaká odhalená ženština.

2._fotka.jpg

Zapojili jsme fanoušky do obsahu

Tohle se chytne vždycky. Necháváme fanoušky, aby se pochlubili tím, co na plavbách zažili. Posílají fotky i jednoduché popisy situací do komentářů. Stránka u nich sbírá body, s každou interakcí se zvětšuje organický dosah.

3._fotka.jpg

Příspěvky poutané na profilu stojí za výkonem s minimální nebo žádnou podporou

Do Facebooku nemusíte cpát peníze horem dolem. Spousta situací si to sice vyžaduje, často se ale obejdete i bez toho. Nám se na stránce Plavby po moři daří oslovovat obsahem bez placené propagace víc než 75 % fanoušků či sledujících.

4._fotka.jpg

Mimochodem – někdy se hodí trošku bláznivá strategie, jakou jsme zvolili u klienta Datahelp. Díky ní jsme zvedli nárůst objednávek o 18 %. Podívejte se na případovou studii!

5._fotka.jpg

Někdy stačí ke krásnému výkonu jen minimální finanční podpora, třeba do 100 Kč.

6._fotka.jpg

Takhle to pak vypadá v zákulisí. Jen za leden 2019 jsme převedli z Facebooku na web Plaveb po moři skoro 700 relevantních návštěvníků. Předcházela tomu právě práce v uplynulých 11 měsících.

Diskutujeme s lidmi. Vyplatí se to

7._fotka.jpg

Komunikovat s fanoušky, to je základ. Nestáhnout se a nedělat, že se nic neděje, když přijde komplikovanější interakce, to je nezbytnost. Ve většině případů se dá obyčejné stěžování i řádění „trollů“ převést v přátelskou a duchaplnou konverzaci. Kdo ví, možná právě vstřícným přístupem získáme další zákazníky. Krizová komunikace totiž k sociálním sítím neodmyslitelně patří a mnohdy přináší další body navíc.

8._fotka.jpg

Důležité je taky včas reagovat na komentáře a dotazy do zpráv. Může se to zdát jako detail, ale dělá to divy. Díky takové komunikaci se stáváme rádci i partnery.

Nebojíme se sdílet „cizí“ obsah

Sypat na facebookovou stránku jeden odkaz na vlastní článek za druhým, to z dlouhodobého hlediska nikam nevede, protože to bude nuda. Odkud tedy brát? Od ostatních, má to svá pozitiva. Jednak stránka působí víc organicky a nenuceně. Zapomeňte na hard sell, tomu už odzvonilo. Druhé plus je, že si ušetříme čas při tvorbě vlastního obsahu. Je skvělé dělat si kompaktní grafiku nebo vymýšlet, čím fanoušky zabavit. Někdy je ale znatelně efektivnější nabídnout atraktivní cizí obsah.

10._fotka.jpg

Ankety frčí!

To, že na stránce můžeme vyhlašovat drobné ankety na více či méně závažná témata, se Facebooku opravdu povedlo. Uživatele sociálních sítí to totiž baví. A nás taky.

9._fotka.jpg

Umíme překvapit. A to se cení

1._fotka.jpg

Je naprosto pochopitelné, že máte (a máme) jednotnou strategii a obecný publikační plán s konkrétními typy obsahu. Občas je ale třeba vybočit a komunikační linii pořádně narušit nečekanou kreativitou. Zůstáváme díky tomu fresh a člověk nikdy neví, co od nás může čekat. V pozitivním slova smyslu.

Nechte se při svých facebookových aktivitách inspirovat těmi našimi. Nebo se nám rovnou svěřte do péče a nechte svou stránku zářit.

Taky chci výkonný FB!

napište nám

Související články: 

Pomáháme firmě DataHelp nastavit komunikační strategii na Facebooku

zálohování dat
Na Facebook všichni chodí kvůli nudě a obchodním sdělením.. ne, počkat, je to jinak.

5 základních tipů, jak využít Facebook k přilákání nových zákazníků

Facebook Search
Facebook má přes 2,5 miliardy uživatelů, jen u nás se k němu alespoň jednou měsíčně přihlásí přes 5,

Přidat komentář