7 pravidel profesionální LinkedIn prezentace

Největší profesní síť LinkedIn nabízí nepřeberné množství možností k propojení se s dalšími freelancery, podnikateli, specialisty či klienty. Často je tato síť také využívána HR pracovníky pro získání a objevení potenciálních zaměstnanců pro jejich společnosti. Jak se na ní však prezentovat, pokud chceme zapůsobit co nejlépe a přilákat nové kontakty?
Vylaďte si LinkedIn profil!

Hned na začátek je nutné říci, že jak každá obchodní značka má svou unikátní komunikaci, tak i každý profil na LinkedIn je unikátní. To, jak se budete prezentovat a komunikovat, záleží především na vaší osobnosti a povaze. Pokud jste konzervativní obchodník, pak váš profil a komunikace bude vypadat zcela jinak než u kreativního markeťáka. Existuje však několik pravidel, které je nutné dodržet, aby i bez personalizace profilu byla vaše prezentace úspěšná.

1) Selfíčko jako profilovka nestačí

I když se to může zdát povrchní, fotografie a to, jak člověk vypadá a působí, dělá v dnešní době hodně. Není radno tento fakt zanedbat. Fotografie je nejdůležitější část vašeho profilu. Každý návštěvník si ji totiž prohlédne jako první. Statistiky také ukazují, že účet s profesionální fotografii obdrží až o 7x více návštěv než účet bez ní.

Jakou fotografii tedy použít? Takovou, která bude vyzařovat otevření k oslovení. O to nám přeci jde, aby nás ostatní oslovili a spojili se s námi. Úsměv, příjemný a nenucený výraz, adekvátní oblečení k naší pracovní pozici, záběr od hrudi nahoru, neutrální pozadí. Vše nejlépe ve vysokém rozlišení, upraveno profesionálem ve Photoshopu. Dojem děláme jenom jeden.

 

linkedin_p1.png

LinkedIn
LinkedIn
Které fotografie je ta správná?

2) Motto aneb 120 znaků nevyužitého prostoru

Manažer ve společnosti XY – časté motto (pracovní pozice) na LinkedIn. Po fotografii je tento text nejčastěji prohlížený. Zobrazuje se totiž společně se jménem i ve vyhledávání. Lidé podle něj rozhodují, zda profil dotyčné osoby navštíví, či ne. Zde je proto příležitost zaujmout, máte na to přesně 120 znaků.

Co zde vyplnit? Cokoliv chcete. Cílem je zaujmout ty, se kterými se chcete propojit. Jsou to headhunteři? Pak pracovní pozice včetně výčtu vašich dovedností a úspěchů jsou skvělá volba. Jsou to potenciální obchodní partneři? Pak definování funkce, přínosu vaší firmy a aktivit jsou na místě. Vždy myslete na to, co asi hledají a co přesvědčí k otevření vašeho profilu kontakty, se kterými se chcete propojit.

LinkedIn

3) Souhrn, to se vynechává, že?

Souhrn je prostor pro možnost oslovení návštěvníků vašeho profilu. Jak ho pojmete je opět na vás. Neplatí zde žádná pravidla. Často tento prostor rozhoduje o tom, zda vás návštěvník doopravdy osloví. Vhodné je proto dotyčného zaujmout (pozdravem, myšlenkou), informovat o vaší osobně a aktivitách vlastním osobním stylem, vyvolat zájem o propojení (nabídnout přidanou hodnotu – radu, tip) a poskytnout kontaktní informace společně s výzvou k oslovení. Tuto část lze také doplnit o média (ukázky vaší práce, videa, prezentace), která potvrdí to, co o sobě píšete, je pravda.

4) Pracovní zkušenosti – brigáda sem, brigáda tam

Které pracovní zkušenosti uvést? Všechny. Co k nim napsat? Vše. Čím více rozvedete to, čemu jste se věnovali, tím lépe si o vás ostatní udělají obrázek. Máte také další příležitost, kde zmínit klíčová slova (dovednosti, nabídku služeb), přes které vás mohou kontakty najít. Vhodné je tedy nejen uvést to, čím jste se v dotyčné firmě zabývali, ale také co sama firma dělala, vaši funkci, povinnosti, odpovědnost a úspěchy / výsledky (!). Krátká případová studie dělá divy.

5) Dovednosti a doporučení – reference k nezaplacení

Dokončili jste projekt? Spojte se s ostatními členy týmu a pošlete jim výzvu k udělení doporučení. Poproste je také, aby vám potvrdili některé z dovedností, které jste při projektu používali. Období těsně po dokončení je ideální pro získání referencí od ostatních. Vás mají stále v živé paměti a ví, co jste doopravdy dělali. Po roce, kdy se rozhodnete aktualizovat váš profil např. kvůli hledání nové práce, může být pozdě.
Potvrzené dovednosti a obdržená doporučení jsou skvělým nástrojem, jak ostatním říct, že to, co o sobě zmiňujete v profilu, je doopravdy pravda. Vyplňte jich co nejvíce. Dovedností můžete zmínit až 50.

6) Já studoval a studoval

Dokončené i nedokončené studium. Patří na LinkedIn profil? Samozřejmě. Základní školu můžete vynechat. Vhodné je uvést všechny vysoké školy, střední v případě, že má návaznost na vaši momentální práci. Každou školu lze potom doplnit i o seminární či diplomové práce, fotografii z promoce a diplom. Uveďte také vaše aktivity při škole, popisek školy, jaké předměty jste studovali a co konkrétně si ze školy odnášíte.
Certifikace, úspěchy, patenty, publikace, projekty – vše vyplnit, na nic nezapomenout. Chlubte se, co to jde!

7) Nastavení profilu a kontaktu

Jak vás má zájemce či HR pracovník kontaktovat? Stanovte si v nastavení, které formy komunikace preferujete. Telefonní číslo, emailové adresy, Skype účet. Vhodné je i doplnit poštovní adresu a vaše webové stránky. Nikdy nevíte, zda vám spokojený klient nebude chtít poslat krásný dárek.

Váš profil má i svou vlastní adresu (její podoba:www.linkedin.cz/in/jméno-příjmení-číslo). Rozhodně ji upravte pouze na jméno a příjmení za lomítkem. Pokud se jmenujete Josef Novák či Marie Nováková a adresa s vaším jménem je obsazená, pak přídomek např. marketing je na místě.

Kde nastavení profilu končí, tam práce se sítí LinkedIn začíná. Vyplněním profilu a následným čekáním na oslovení bohužel zjistíte, že o vás příliš zájem není. V algoritmu vyhledávání zapadnete a vaše práce s profilem přijde vniveč. LinkedIn má rád aktivní uživatele, proto diskutujte v různých skupinách, piště články, pracujte s nástrojem Slideshare, piště doporučení a propojujte se s kolegy. Uvidíte, že za tu velkou zakázku či nové pracovní místo, které získáte díky novému oslovení na LinkedIn, to opravdu stojí.

Vylepšete svoji komunikaci na sociálních sítích

napište nám

Přidat komentář