Inspirujte se čtyřmi příklady podařeného zenového webdesignu!
Chcete dnes vytvořit opravdu přitažlivý webový design? Takový, který webové uživatele neděsí přehnanou složitostí všech vizuálních prvků a spletitou navigační strukturou? Pak myslete předně na své návštěvníky!
Myslet na návštěvníky znamená také nebrat na lehkou váhu responzivní složku u designu, protože např. vyhledávač Google bude zřejmě takové weby v budoucnu čím dál víc upřednostňovat ve svém organickém řazení výsledků vyhledávání!
Napěchovat úvodní stránku vším, co vaše společnost dělá a prodává + přihodit k tomu holedbání, jak jste v tom dobří, to lidem rozhodně vaše služby a produkty neprodá. Tenhle koncept je od základu špatně. Proč? Protože se zakládá na tom, že lidé fungují jako stroje a dokáží vnímat a dělat jako například počítač stovky operací během pár vteřin. Tak takhle to vůbec není. V praxi dobrý koncept při řešení vhodného webdesignu začíná tím, že si vyberete pár základních prvků, které ve vší jednoduchosti dále na webu rozvíjíte jako květina své listy. Pomalu a postupně.
Na následujících čtyřech příkladech si ukážeme základní prvky tvorby úspěšných a oblíbených webových stránek:
- Barevná sladěnost
- Kreativní uchopení
- Jednoduchost a střídmost
- Originální fotografie
Pamatujte, není nutné být "originální" a zářit na malém prostoru všemi dostupnými barvami a tvary. Stačí se jen umět rozhodnout, čemu při tvorbě nového webdesignu dát přednost. Zvolit si to nejdůležitější, nesnažit se oslovit úplně všechny a toho se poté důsledně držet.
Barevná sladěnost: Jak na to, aby keramické výrobky byly opravdu sexy
Barva je mocnou zbraní, ale stejně jako s jakoukoli zbraní se s ní musí umět zacházet. Kdo to neumí, ten hraje ruskou ruletu. Webové stránky Helbak prezentující keramické výrobky patří k ukázkovým příkladům toho, jak vhodně sladit pestrobarevné hýření webu do jednolitého celku, který neruší!
Kreativní uchopení: Umět podívat se na věc z jiného úhlu pohledu
Druhá část mezititulku, to je přesně a doslova případ webového dílka firmy Bagigia. Pochází z Itálie. Z marketingového hlediska rozhodně doporučuji se podívat na koncepci celé hlavní stránky. Budete velmi překvapeni jednoduchou, intuitivní a interaktivní povahou tohoto webového projektu.
- Nenechte si dobrý produkt pohřbít nevhodným sloganemem.
Jednoduchost a střídmost: Minimum vizuálního šumu a prvků = maximum prostoru pro důležitý obsah
Interaktivní design v kombinaci s minimem zvolených prvků a maximem údernosti obsahového sdělení pro webového návštěvníka? V tomto duchu se nese prezentace projektu Pocketsquaredesign. Velmi sympatická je i zvolená tzv. URL friendly adresa projektu (pocketsquaredesign.net). Takový web si snad nejde nezapamatovat!
- Víte, že interaktivní dlouhý design frčí? Přečtěte si o tom!
Každá fotka na webu je unikátem svého druhu!
U projektu Ayr stojí ještě za zmínku i online katalog a průvodce! Je zářným příkladem uživatelského přístupu k lidem. Prostě jen sedíte a kocháte se úžasnými fotkami a informace k vám připlouvají tak nějak jako samy. Nemusíte se vůbec namáhat myšlením, a přesto se dozvíte vše podstatné.
Nevíte jaký design může být pro vaši stránku ten pravý? Napište nám a něco spolu vymyslíme!
Komentáře
Mobile DJ
22.10.2015Great article i'm trying to rebuild my website at the moment, think i could do with a responsive design maybe using wordpress or joomla.
honza ober
26.6.2018Hezký a moderní článek jak se má dělat čistá grafika a webdesign v moderní podobě.
grafik
31.1.2020Skvělý článek o webdesignu.
Přidat komentář