Inspirujte se čtyřmi příklady podařeného zenového webdesignu!

Zen, to je jednoduchost a přirozenost. Webdesign zase má za úkol, aby webová stránka uživatele intuitivně naváděla a nenutila ho nijak přemýšlet nad významem jednotlivých sekcí webu. Pojďme se společně podívat na čtyři z pohledu zenového designu velmi vydařené a inspirativní webové stránky.
Zenové kameny

Chcete dnes vytvořit opravdu přitažlivý webový design? Takový, který webové uživatele neděsí přehnanou složitostí všech vizuálních prvků a spletitou navigační strukturou? Pak myslete předně na své návštěvníky!

Myslet na návštěvníky znamená také nebrat na lehkou váhu responzivní složku u designu, protože např. vyhledávač Google bude zřejmě takové weby v budoucnu čím dál víc upřednostňovat ve svém organickém řazení výsledků vyhledávání!

Napěchovat úvodní stránku vším, co vaše společnost dělá a prodává + přihodit k tomu holedbání, jak jste v tom dobří, to lidem rozhodně vaše služby a produkty neprodá. Tenhle koncept je od základu špatně. Proč? Protože se zakládá na tom, že lidé fungují jako stroje a dokáží vnímat a dělat jako například počítač stovky operací během pár vteřin. Tak takhle to vůbec není. V praxi dobrý koncept při řešení vhodného webdesignu začíná tím, že si vyberete pár základních prvků, které ve vší jednoduchosti dále na webu rozvíjíte jako květina své listy. Pomalu a postupně.  

Na následujících čtyřech příkladech si ukážeme základní prvky tvorby úspěšných a oblíbených webových stránek:

  • Barevná sladěnost
  • Kreativní uchopení
  • Jednoduchost a střídmost
  • Originální fotografie

Pamatujte, není nutné být "originální" a zářit na malém prostoru všemi dostupnými barvami a tvary. Stačí se jen umět rozhodnout, čemu při tvorbě nového webdesignu dát přednost. Zvolit si to nejdůležitější, nesnažit se oslovit úplně všechny a toho se poté důsledně držet.

Barevná sladěnost: Jak na to, aby keramické výrobky byly opravdu sexy

Barva je mocnou zbraní, ale stejně jako s jakoukoli zbraní se s ní musí umět zacházet. Kdo to neumí, ten hraje ruskou ruletu. Webové stránky Helbak prezentující keramické výrobky patří k ukázkovým příkladům toho, jak vhodně sladit pestrobarevné hýření webu do jednolitého celku, který neruší!

helbak.jpeg

Helbak

helbak_-_detail.jpg

Helbak - detail

Kreativní uchopení: Umět podívat se na věc z jiného úhlu pohledu

Druhá část mezititulku, to je přesně a doslova případ webového dílka firmy Bagigia. Pochází z Itálie. Z marketingového hlediska rozhodně doporučuji se podívat na koncepci celé hlavní stránky. Budete velmi překvapeni jednoduchou, intuitivní a interaktivní povahou tohoto webového projektu.

bagigia_1.jpg

Bagigia

bagigia_2.jpg

Bagigia - detail

Jednoduchost a střídmost: Minimum vizuálního šumu a prvků = maximum prostoru pro důležitý obsah

Interaktivní design v kombinaci s minimem zvolených prvků a maximem údernosti obsahového sdělení pro webového návštěvníka? V tomto duchu se nese prezentace projektu Pocketsquaredesign. Velmi sympatická je i zvolená tzv. URL friendly adresa projektu (pocketsquaredesign.net). Takový web si snad nejde nezapamatovat!   

pocketdesign_1.jpg

Pocketdesign
   

pocketdesign_2.jpg

Pocketdesign - detail

Každá fotka na webu je unikátem svého druhu!

U projektu Ayr stojí ještě za zmínku i online katalog a průvodce! Je zářným příkladem uživatelského přístupu k lidem. Prostě jen sedíte a kocháte se úžasnými fotkami a informace k vám připlouvají tak nějak jako samy. Nemusíte se vůbec namáhat myšlením, a přesto se dozvíte vše podstatné.

ayr_1.jpg

Ayr

ayr_2.jpg

Ayr - detail

Nevíte jaký design může být pro vaši stránku ten pravý? Napište nám a něco spolu vymyslíme!

Komentáře

Mobile DJ

22.10.2015

Great article i'm trying to rebuild my website at the moment, think i could do with a responsive design maybe using wordpress or joomla.

Přidat komentář