Petr Grill Master: „Obchodník by měl být férový a komunikativní“

Dnes si v rozhovoru představíme našeho milého Petra!
Petr, AIRA GROUP

"Petr – náš hlavní obchodník – ​jenž ve volných chvílích rovněž řeší projektové řízení, návrhy a dokončení marketingových projektů či se stará o firemní média, aby zejména obsahově rostla. Mimo pracovní povinnosti musíme zmínit Petrovu zálibu v auťácích a plnění funkce Grill Mastera na firemních akcích."

Petře, ačkoliv tě známe především jako „grill mastera“, jaké další funkce v Aiře zastáváš?

To je trochu záludná otázka. Původně jsem přišel do Airy na místo obchodníka, postupně se vše rozvíjelo a nyní je to kombinace několika činností: obchod, projektové řízení, návrhy a dotáhnutí marketingových projektů + se starám o naše média, aby za SEO obsahově rostla a prosperovala, a také pravidelně komunikuji s klienty, kteří na nich mají zájem publikovat, a domlouvám tak obchodní spolupráci.

Co přesně tě vedlo k této práci namísto té původní v cestovním ruchu?

No…. Sice jsem v cestovním ruchu dělal 13 let, ale veškerá práce zde byla zaměřená spíše marketingově – postavil jsem si tři weby na systému Drupal 6 (spíše jako koníček), staral jsem se o SEO a sociální sítě. Airu jsem již znal z bývalého zaměstnání – dělala nám weby, SEO, microsites a tak když jsem končil a Martin mne nabídl v Aiře místo, bylo to celkem jednoduché rozhodování.

Jaké vlastnosti by dle tebe měl mít správný obchodník?

Měl by být férový a komunikativní, nebát se lidí, umět se s nimi slušně jednat. Já bych nemohl dělat obchod, kde bych nabízel něco, co nepřináší klientovi užitek, či z morálního hlediska pro mě není úplně „košér“. Nerad bych se někoho dotkl, ale prodej půjček, různých kreditních karet či MLM, to pro mě vážně není.

Tady v Aiře při dojednávání nových obchodů vycházíme z toho, že máme velké portfolio služeb, napříč marketingovým, vývojářským a IT sektorem, a de facto každá firma nějakou z našich služeb potřebuje. Navíc zde je pěkně vidět výsledek a to jak konkrétnímu klientovi pomůžeme a to mě na této práci baví. A když klient vidí, že o něj a růst jeho byznysu máte zájem, je jednání i z jeho strany vždy pozitivnější.

Domníváš se, že se proces uzavírání obchodů a komunikace s klienty v posledních letech výrazně změnily?

V tom hlavním nikoliv, vše je stále o komunikaci – správném pochopení potřeb klienta a nalezení vhodné odpovědi na tyto potřeby (ve formě smysluplné nabídky). Jinak samozřejmě, vše se stále zrychluje a jsou velké rozdíly při obchodu mezi různými generacemi… A je docela zábavné tyto rozdíly vnímat a pozorovat (např. obchodování se „starou školou“ – padesátníkem, jenž ctí tradiční marketingové metody a online prostředí moc nedůvěřuje vs. generace Z, která se naopak v tomto segmentu pohybuje již od mládí a reálně je již ovlivněná sociálními sítěmi a YT influencery.

I přes pracovně nabitý harmonogram máš určitě nějaké záliby. Povíš nám, jaké to jsou?

:D pár jich bude… Baví mne auta a vše kolem nich. Dospíval jsem na první „tuningové vlně“ v Čechách, rád se v autech hrabu a řídím. Občas si brnknu na kytaru, rád fotím (hlavně přírodu a lidi, kolegové mi tvrdí, že mi to jde, ale já jim nevěřím…) a v neposlední řadě to jsou mé dvě úžasné děti, které mi dodávají chuť do života. Rodina je pro mě důležitá.

Pravidelně se účastníš nejrůznějších Aira akcí. Na kterou vzpomínáš nejraději a proč?

Asi nemám nejoblíbenější, protože super byly všechny: ať to byly Aira Voda, kde jsme na pár dní vyjeli společně pryč, či jsou to pravidelné grilovačky, na všem mě baví, že se s kolegy/ kamarády pobavíš i o jiných věcech než o práci, celkově se kolektiv více stmelí.

Vyjmenuj 5 nejdůležitějších důvodů, proč by se měl člověk stát součástí Aira týmu.

Jenom pět?

Tak za mě to je:

  • Velká možnost osobního rozvoje – když tu ukážeš že něco umíš a něco tě zajímá, máš možnost se do toho pustit a kolegové tě podporují.

  • Možnost realizace různých projektů – když budeš mít nápad na projekt, obhájíš si ho, dostáváš zelenou k jeho realizaci.

  • Neformální prostředí – nemohl bych dělat v „open space“, kde máš pro každého člověka na práci metr čtvereční – Aira sídlí ve starší zástavbě kousek od Náplavky, kde si spíše připadáš „jako doma“ než jako v práci.

  • Super tým - u práce je důležité, mít kolem sebe lidi, kterým věříš, a vzájemně si pomáháte – a to se právě u nás najde.

  • Podpora vedení – všude se píše, že správný šéf nemá být boss, ale leader, a tak to přesně v Aiře je! Za sebe jsem nesmírně vděčný Tomášovi (vedoucí našeho on-line týmu) a Martinovi (ředitel Airy) za to, že mne provedli obchodem v on-linu a dali mi příležitost a velkou podporu v mých začátcích zde. Za to, co jsem si v obchodu prakticky osvojil, vděčím z velké části jim.
Chci vás poznat

napište nám

Související články: