Plný pytel dat k mobilnímu marketingu: „Rozpárej a čti!“

Každý sedmý návštěvník si scrolluje tento článek na mobilu.

Návštěvnost webových stránek z mobilních zařízení už je na cca. 53 %, vyplývá z grafů Statista, 2018. V předchozím roce chodilo z mobilu 50,3 % návštěv. Meziroční narůst o 2-3 % ukazuje, proč by se měla do budoucna věnovat mobilnímu světu větší pozornost za reklamu a SEO.

Mobile-first index a další SEO trendy na druhou polovinu roku 2018

Zajímavý údaj pochází taky ze studie BrightEdge – podle té 51 % uživatelů rádo využívá telefon k objevování nových značek a produktů. Bylo by bezva znát  k tomu informaci o tom, kolik lidí v dopravních prostředcích (metro, bus, tramvaj, vlak apod.) se do takové objevné činnosti pouští. Na toto téma se mi podařilo jen najít výsledek studie z března 2018 od AARP o používání chytrých telefonů u věkové kategorie Američanů 50+. Zaujalo mě konkrétně to, že 64 % surfuje po internetu a navštěvuje webové stránky. A to jde o starší generaci, mladší generace může mít klidně 84 %. To je ale pro změnu jen můj odhad.

smartphone-activities-among-50-plus-800x444.png

Kolik času lidé na telefonech tráví?

Dle comScore (rok 2016) to je asi 69 %. Připojme výsledky z nedávného průzkumu od AdWeek (z května 2018). Ten ukazuje, že je to více než 5 hodin denně a meziročně nastal 88% růst v čase stráveném sledováním videí na chytrých telefonech. Videa upevňují vládu ve stylu konzumace digitálního obsahu. Dobře mířené YouTube reklamy ála Bumper Ads videa poskytují vhodný prostor pro zacílení na uživatele.

Bumper Ads a o čem to vlastně je? 

A víte, jaké byly před lety odhady, kolik že času budou lidé trávit na telefonech v roce 2018? eMarketer v roce 2016 tipoval 3 hodiny a 23 minuty. Takže velmi podhodnocený tip.

A co Google a e-commerce?

Google data z října 2017 říkají, že mobil může zkrátit celkovou dobu nákupu až o 20 %. To je dost slušné. Z března tohoto roku Google přidává další údaj, že až 53 % uživatelů na mobilech opouští stránky, pokud se načítají déle než 3 vteřiny. Za každou vteřinu zdržení padá šance na konverzi o 12 %. Je vidět, že rychlost načítání je kardinální a pro někoho fatální záležitostí.  

A pár mobilních "švestiček" z naší mediální zahrádky

Zaměřil jsem se na naše mediální weby a blog a podíval se (k datu 25. června 2018) na meziroční srovnání v přístupu na weby z mobilních zařízení. A všude jsem zaznamenal růst.

  • Aira Blog – meziročně vzrostl z mobilních zařízení o 26,37 %
  • BydlímeKvalitně.cz – meziročně vzrostl z mobilních zařízení o 25,42 %
  • Cestovinky.cz -  meziročně vzrostl z mobilních zařízení o 229,37 % (pro lepší představu kontextu, tak velkého čísla - ze 183 tisíc uživatelů na cca. 602 tisíc uživatelů)
  • JsmeKočky.cz – meziročně vzrostl z mobilních zařízení o 146, 24 %
  • CDR.cz – meziročně vzrostl z mobilních zařízení o 117, 84 %
  • Diit.cz -  meziročně vzrostl z mobilních zařízení o 53, 5 %

cdr.jpg

Když už jsem takto pracoval s daty, přišlo mi dobré nechat na světlo vyplout i další atribut, a to typ mobilního zařízení. Za opětovného porovnání meziročního období u našich médiích mi vyplynulo, že největší podíl ze všech návštěv na našich médiích má jednoznačně Apple iPhone.

Např. na serveru Diit.cz to je skoro 12 % (pro lepší kontext – meziroční nárůst je o 2 % tohoto konkrétního typu zařízení). Cestovinky.cz mají cca. 14 % (v tomto případě je to nárůst z 18 tisíc uživatelů minulý rok na 60 tisíc!). I ostatním naším médiím vévodí zařízení od firmy Apple.

diit.jpg

cestovinky.jpg

Zlepšete Mobilní SEO a rychlost načítání

napište nám

Přidat komentář