Proč má hamburger na Facebooku více fanoušků než cheeseburger?

Papež František, hamburger, cheeseburger. Ti všichni sdílí společný virtuální prostor na Facebooku, ovšem s různým úspěchem. Proč tomu tak je?
burger

Burger. Na Facebooku ho milují stovky tisíc lidí. FOTO: National Cancer Institute

Papeže ponechme nyní stranou a podívejme se na populární verze sendvičů. Obě mají založený svůj profil na nejrozšířenější internetové sociální síti. Zatímco maso zpod housky hamburgeru už vyhlíží půlmiliontého příznivce, cheeseburger má stále o více než sto tisíc fanoušků méně (údaj k 25.3.2013). Že je sýrová varianta méně oblíbená? Ne tak docela!

Stačí se podívat na to, jak vypadá správa FB profilů. Autoři stránky cheeseburgerové komunity plní zeď jen sporadicky a především obsahem týkajícím se rockové muziky, tedy nesouvisejícího tématu. Navíc nemá vyplněny takřka žádné základní informace. Přes to všechno je téměř 350 tisíc podporovatelů stránky na kvalitu velkým úspěchem. Těží především z názvu celosvětově oblíbené a známé potraviny.

Facebook a fanoušci 

Nikdo vaše statusy nesdílí a „nelajkuje“? Pak asi děláte něco špatně. Foto: Facebook

Správa Facebooku jde bez sýra lépe

To hamburger, lépe řečeno tvůrci jeho stránky, si vedou o poznání lépe. Plní stránky zajímavým obsahem, nabízejí následovatelům zajímavé fotky, recepty na dobrý hamburger, diskutují. Využívají též možnosti zapojit fanoušky do hlasování. Lidé mají ankety rádi, cítí, že se sami podílí na podobě obsahu.

Poněkud nešťastně ale správci své příspěvky dávkují. Píší sice nové stavy poměrně pravidelně, ovšem někdy je popadne „záchvat přispívání“. Třeba během dnů 27. a 28. prosince 2012 pověsili na zeď 23 nových příspěvků. To už zavání spamem.

Ani jeden z profilů nevyužívá svůj plný potenciál. Lákavý název produktu dokáže získat statisíce fanoušků, ale tím vše končí, většinu z nich nic nenutí se na profil vrátit nebo se dokonce zapojit do diskusí komunity.

O fanoušcích na Facebooku si můžete přečíst i v článku Střípky z New Media Inspiration: Co mají společného Karel Zich a Indulona? Fanoušky na Facebooku!

Zájezd na Maledivy nutí ke klikání víc než sendvič

Jak vidno, lákání fanoušků na Facebook není žádná legrace a ne náhodou se touto problematikou zabývají týmy profesionálů. Ty dovedou probudit osoby usínající před obrazovkou počítače a přinutit je k akci. Podívejte se třeba na profil cestovní kanceláře ESO travel fanoušků, byť na české poměry dost, je neporovnatelně méně než v případě hamburgeru a cheeseburgeru. Zcela jinak ovšem vypadají reakce návštěvníků stránek. Příspěvky ESO travel mají nezřídka desetkrát více komentářů a palců vyjadřujících „To se mi líbí“ než obě obložené housky dohromady.

Facebook a fanoušci

Stovky „lajkujících“ a desítky dalších, kteří váš stav sdílejí, udělá víc práce než kdejaká reklama. Foto: Facebook

Co tedy dělat, aby byl profil na Facebooku úspěšný tedy přilákal hodně příznivců, kteří se aktivně zapojí do komunikace? Základ je držet se několika pouček:

  • Vyplňte do vstupních formulářů co nejvíce informací.
  • Stránku nazvěte tak, aby bylo hned jasné, co nabízíte.
  • Plňte profil pravidelně originálním obsahem.
  • Formálními nebo často se opakujícími podobnými statusy nikoho nezískáte.
  • Pište zajímavě, buďte lehce provokativní.
  • Střídejte druhy „pověšeného“ obsahu.
  • V ideálním případě ale správu profilu svěřte profesionálům.Zkušený copywriter ví, co funguje a co naopak ne.

Co už je i na Facebook moc? Podívejte se sem: Facebook vs. nevhodný obsah – 1:0

 

buďte vidět na sociálních sítích

napište nám

Související články: 

Historie a vývoj sociálních sítí: 8 „socek“, které dotvářejí naši realitu

Historie sociálních sítí
Věděli jste, že pojem „sociální síť“ používáme už od roku 1954?

Firemní profil na Facebooku a Instagramu, proč ho používat?

Firemní profil na Facebooku a Instagramu
Přečtěte si několik důvodů, proč by vaše firma neměla chybět na dvou nejoblíbenějších sociálních sít

Marketing na sociálních sítích: Typy příspěvků

Marketing na sociálních sítích: Typologie příspěvků
7 komunikačních modelů a konkrétní příklady, které se nám osvědčily pro funkční marketing na sociáln

Přidat komentář