Proč má hamburger na Facebooku více fanoušků než cheeseburger?
Burger. Na Facebooku ho milují stovky tisíc lidí. FOTO: National Cancer Institute
Papeže ponechme nyní stranou a podívejme se na populární verze sendvičů. Obě mají založený svůj profil na nejrozšířenější internetové sociální síti. Zatímco maso zpod housky hamburgeru už vyhlíží půlmiliontého příznivce, cheeseburger má stále o více než sto tisíc fanoušků méně (údaj k 25.3.2013). Že je sýrová varianta méně oblíbená? Ne tak docela!
Stačí se podívat na to, jak vypadá správa FB profilů. Autoři stránky cheeseburgerové komunity plní zeď jen sporadicky a především obsahem týkajícím se rockové muziky, tedy nesouvisejícího tématu. Navíc nemá vyplněny takřka žádné základní informace. Přes to všechno je téměř 350 tisíc podporovatelů stránky na kvalitu velkým úspěchem. Těží především z názvu celosvětově oblíbené a známé potraviny.
Nikdo vaše statusy nesdílí a „nelajkuje“? Pak asi děláte něco špatně. Foto: Facebook
Správa Facebooku jde bez sýra lépe
To hamburger, lépe řečeno tvůrci jeho stránky, si vedou o poznání lépe. Plní stránky zajímavým obsahem, nabízejí následovatelům zajímavé fotky, recepty na dobrý hamburger, diskutují. Využívají též možnosti zapojit fanoušky do hlasování. Lidé mají ankety rádi, cítí, že se sami podílí na podobě obsahu.
Poněkud nešťastně ale správci své příspěvky dávkují. Píší sice nové stavy poměrně pravidelně, ovšem někdy je popadne „záchvat přispívání“. Třeba během dnů 27. a 28. prosince 2012 pověsili na zeď 23 nových příspěvků. To už zavání spamem.
Ani jeden z profilů nevyužívá svůj plný potenciál. Lákavý název produktu dokáže získat statisíce fanoušků, ale tím vše končí, většinu z nich nic nenutí se na profil vrátit nebo se dokonce zapojit do diskusí komunity.
O fanoušcích na Facebooku si můžete přečíst i v článku Střípky z New Media Inspiration: Co mají společného Karel Zich a Indulona? Fanoušky na Facebooku!
Zájezd na Maledivy nutí ke klikání víc než sendvič
Jak vidno, lákání fanoušků na Facebook není žádná legrace a ne náhodou se touto problematikou zabývají týmy profesionálů. Ty dovedou probudit osoby usínající před obrazovkou počítače a přinutit je k akci. Podívejte se třeba na profil cestovní kanceláře ESO travel fanoušků, byť na české poměry dost, je neporovnatelně méně než v případě hamburgeru a cheeseburgeru. Zcela jinak ovšem vypadají reakce návštěvníků stránek. Příspěvky ESO travel mají nezřídka desetkrát více komentářů a palců vyjadřujících „To se mi líbí“ než obě obložené housky dohromady.
Stovky „lajkujících“ a desítky dalších, kteří váš stav sdílejí, udělá víc práce než kdejaká reklama. Foto: Facebook
Co tedy dělat, aby byl profil na Facebooku úspěšný tedy přilákal hodně příznivců, kteří se aktivně zapojí do komunikace? Základ je držet se několika pouček:
- Vyplňte do vstupních formulářů co nejvíce informací.
- Stránku nazvěte tak, aby bylo hned jasné, co nabízíte.
- Plňte profil pravidelně originálním obsahem.
- Formálními nebo často se opakujícími podobnými statusy nikoho nezískáte.
- Pište zajímavě, buďte lehce provokativní.
- Střídejte druhy „pověšeného“ obsahu.
- V ideálním případě ale správu profilu svěřte profesionálům.Zkušený copywriter ví, co funguje a co naopak ne.
Co už je i na Facebook moc? Podívejte se sem: Facebook vs. nevhodný obsah – 1:0
Přidat komentář