SEO trendy na druhou polovinu roku 2018

SEO není žádná „rocket science“, ale více než 200 faktorů algoritmu Google dělá z této disciplíny komplexní obor, ve kterém je snadné takzvaně skočit na špek.
SEO trendy na druhou polovinu 2018

SEO není žádná „rocket science“, ale více než 200 faktorů algoritmu Google dělá z této disciplíny komplexní obor, ve kterém je snadné takzvaně skočit na špek. V Česku navíc komplikuje situaci přítomnost druhého silného vyhledávače Seznam, na který platí poněkud zastaralejší techniky, a to co dobře funguje ve vyhledávání na Google, se nemusí na Seznamu setkávat s úspěchem.

Na co se v SEO do konce roku zaměřit?

SEO je disciplína, která je specifická tím, že se velmi rychle vyvíjí, přičemž na 100 % nezná algoritmus vyhledávání ani sám pán bůh. Google i Seznam samozřejmě zveřejňují nejnovější změny ve vyhledávání, a proto v tomto článku představujeme SEO trendy, na které doporučujeme do druhé poloviny roku 2018 zaměřit pozornost.

Breaking news! Google zkracuje meta descriptiony, které loni v prosinci prodloužil

V prosinci 2017 začal Google zobrazovat descriptiony o dvojnásobné délce (cca 320 znaků, 1840 pixelů). Někteří SEO specialisté začali okamžitě meta popisky přepisovat a rozšiřovat, přestože se dala nalézt řada informací, proč by to dělat neměli. A teď se vztekají, že jejich práce přišla nazmar. Ti, co u nás optimalizují také pro Seznam, se mohou radovat, jelikož většinou své vypiplané meta popisky neměnili. 

  • Danny Sullivan na Twitteru potvrdil, že meta descriptiony jsou generovány dynamicky za účelem přinést uživateli nejrelevantnější odpověď na jeho dotaz již přímo v SERPu. Snippety tak nemají pevně danou délku a záleží na kontextu.

Růst objemu rozšířených výsledků vyhledávání – SERP features

Přirozené (organické) výsledky vyhledávání již dávno nepředstavuje pouze 10 modrých linků. V současnosti na téměř jakýkoliv dotaz dostanete stránku plnou nejrůznějších ikonek, obrázků, vrchních a bočních panelů atd. Těmto rozšířením se říká právě SERP features.

Při optimalizaci stránek pak musíte sledovat, zda a jak se v těchto rozšířeních váš web zobrazuje a dělat vše pro to, abyste se v nich zobrazovali. V opačném případě vás bude konkurence válcovat, protože lidé klikají zejména na to, co se v SERPu odlišuje.

Dbejte na to, abyste se na lokální dotazy objevovali v tzv. Local Packu (mapka s několika vybranými výsledky), na brandové výsledky v tzv. Google Knowledge Graph Panelu (boční panel se základními údaji), produkty e-shopu se pokuste dostat do tzv. Knowledge Graph Image Carouselu (horní „kolotoč“ obrázků) atd. Základním předpokladem je optimalizovaný zápis ve službě Google My Business, vyplněné alternativní popisy obrázků a hlavně snaha přinášet odpovědi na otázky, které uživatelé hledají.

Strukturovaná data

Strukturovaná data jsou způsob HTML formátování, který užívá speciální „slovník“ ideálně ze Schema.org. Tato data pak pomáhají vyhledávačům lépe interpretovat obsah a zobrazovat ho v SERPu. Typicky jde například o hodnocení produktů uživateli, drobečkovou navigaci, autora a datum vydání článku na blogu atd.

Rychlost načítání stránek

Rychlost načítání stránek patří mezi hodnotící faktory a má významný vliv na spokojenost zejména mobilních uživatelů. Navíc neplatí žádná pevně daná hranice, zkrátka čím rychleji, tím lépe. Obecně se však uvádí, že by se stránka měla načíst maximálně do 3 až 4 s. Rychlost načítání můžete zkontrolovat v řadě volně dostupných nástrojů, například PageSpeed Insights, GTmetrix nebo Pingdom Website Speed Test. Tyto nástroje vám také rovnou doporučí, jaké změny na webu udělat, aby se načítal rychleji.

Mobile-first index

I v našich luzích a hájích již velká část (nejen mladších) uživatelů využívá k surfování na internetu, vyhledávání informací a on-line nákupům mobilní zařízení (chytré telefony a tablety). V USA je to dokonce již více než 57 % celkového trafficu.

Google na to samozřejmě reaguje a tzv. Mobile-first indexing se stává realitou. V překladu to znamená, že webové stránky jsou primárně hodnoceny podle toho, jak se zobrazují na mobilních zařízeních. Pokud tedy ještě nemáte responzivní web design, případně mobilní verzi webu, měli byste to urychleně udělat. A samozřejmě optimalizovat.

Hlasové vyhledávání a linkbuilding bez odkazů

O tom, jak se bude webovým stránkám dařit v organickém vyhledávání, rozhoduje řada dalších faktorů, které postupně nabývají na síle. Patří sem například v Česku zatím nepříliš rozšířené hlasové vyhledávání anebo třeba tzv. linkbuilding bez odkazů neboli off-page budování autority webu bez přímých zpětných odkazů. O tom ale až příště. Stay tuned.

 

Zdroje:

https://searchengineland.com/8-game-changing-seo-trends-that-will-dominate-2018-286023

https://searchengineland.com/seo-trends-google-changes-expect-2018-289425

NASTARTUJTE SEO S NÁMI!

napište nám

Komentáře

Tomáš Stýskala

20.5.2018

Osobně mám pocit, že trendy na 2018 jsou stejné jako minulý a předminulý rok :-)
Tento bod "Hlasové vyhledávání..." je ještě otázkou budoucnosti.

Dominika Ečerová

21.5.2018

Dobrý den, částečně máte samozřejmě pravdu. Například příchod mobile-first indexu už je ale realitou, ne jen strašákem budoucnosti....

Zajímalo by mne třeba, jak jste řešil situaci kolem meta descriptionů? Prodlužoval jste nebo neprodlužoval? Díky.

ExtraSEO

5.6.2018

Ohledně načítání stránek, tak tam si troufáme tvrdit, že je Google přísnější a že 3 až 4 sekundy je v dnešní době hodně pomalý čas. Stránka by se měla zobrazit do 2 sekund maximálně, jinak uživatel stránku zavírá a jde ke "konkurenci" a myslíme si, že vyhledávače toto berou v potaz. A ohledně meta descriptionů, tak pokud si někdo na stránce píše meta description sám a nenechává si to generovat podle nějakého klíče, tak v podstatě není možné například na blogu s 1000 příspěvků měnit meta description.

Dominika Ečerová

11.6.2018

Dobrý den,

souhlasím s Vámi, 3-4 sekundy jsou opravdu hraniční. Obecně totiž ale neexistuje žádná hranice, a platí, že čím rychleji, tím lépe.

Co se týče meta descriptionů, samozřejmě pro uvedený příklad (anebo třeba produkty v e-shopu) nelze optimalizovat ručně. Moje otázka spíše směřovala k tomu, na jakou délku máte automatické descritiony nastavené, případně jakou délku volíte, když optimalizujete ručně - typicky homepage webu, hlavní kategorie eshopu atd. 

Díky moc

 

Přidat komentář