Není místa, kde by to bylo zřejmější než na Facebooku, kde v poslední době sdílení nahradilo "like" v preferencích a volbě metriky určující úspěch.
Otázka zní, jak si vytvořit více sdíleníhodných příspěvků a kampaní? Dnes přináším tři tipy pro zaměření vaší činnosti v sociálních médiích na jedné z nejefektivnějších a nejoblíbenějších metrik:
1. Zpřístupněte vaši obsahovou strategii mobilním zařízením
Více než 60 % provozu Facebooku se odehrává na mobilních zařízeních. To znamená, že optimalizovat obsah pro mobilní zařízení bychom měli považovat za prioritu. Přinejmenším by cokoliv, co dáváme na Facebook mělo být snadno čitelné nebo zobrazitelné na mobilním zařízení.
- Ujistěme se, že rozměr fotografií je adekvátní pro mobilní platformu Facebooku. Velikost 560x292 pixelů je optimální pro úplné zobrazení.
- Titulky a perexy by měly být rovněž zkráceny při sdílení odkazů náhledů, aby zajistily čtenáři, že dostane celou zprávu.
2. Podpořme pouze příspěvky s brzkým uživatelským zapojením
Nemá význam propagovat každý příspěvek a zejména nemá význam dělat to hned po spuštění.
- Jednoduchá psychologie uživatelského jednání znázorňuje fakt, že uživatel pravděpodobněji zareaguje na příspěvek, až když se zapojí jiní před ním ať už prostřednictvím „like“, komentáře či sdílení.
- Zdrženlivost se v tomto ohledu vyplácí. Nezáleží na tom, jak moc úžasný, skvělý, báječný náš příspěvek je. Občas i skrz zřejmou kvalitu může příspěvek neuspět, protože nepřináší to, co naše publikum zrovna chce.
[[{"fid":"762","view_mode":"obrazek_v_textu","fields":{"format":"obrazek_v_textu","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"\u00fasp\u011b\u0161n\u00fd p\u0159\u00edsp\u011bvek","field_file_image_title_text[und][0][value]":"DataHelp post na Facebooku","field_popisek_bli_informace[und][0][value]":"","field_autor_zdroj[und][0][value]":"archiv","field_popisek_bli_informace[und][0][format]":"plain_text","field_autor_zdroj[und][0][format]":"plain_text"},"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"obrazek_v_textu","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"\u00fasp\u011b\u0161n\u00fd p\u0159\u00edsp\u011bvek","field_file_image_title_text[und][0][value]":"DataHelp post na Facebooku","field_popisek_bli_informace[und][0][value]":"","field_autor_zdroj[und][0][value]":"archiv"}},"link_text":null,"attributes":{"alt":"\u00fasp\u011b\u0161n\u00fd p\u0159\u00edsp\u011bvek","title":"DataHelp post na Facebooku","class":"colorbox media-element file-obrazek-v-textu","data-delta":"1"}}]]
Tento příspěvek začal sbírat velké množství akcí teprve poté, co jsme mu pomohli několika našimi počátečními akcemi. Další uživatelé ztratili ostych a připojili se.
3. Zjistěme, zda naše příspěvky projdou tzv. "testem sdílení“
Budou chtít uživatelé sdílet náš příspěvek, jakmile jej uvidí, se svými přáteli? Pokud ne, pak daný příspěvek s nejvyšší pravděpodobností nepomůže dosažení našich cílů.
Chceme-li zjistit, zda má něco potenciál hromadného sdílení, zvažme, zda je obsah dostatečně:
- Barvitý
- Zajímavý
- Překvapující
- Fascinující
- Odlišný
- Včasný
- Řeší problémy, zájmy či touhy publika
Zvažme například zveřejňování různých návodů, srovnávacích testů a podobných informací, ať už ve formě článků nebo videí. Naše fanoušky můžeme též požádat, aby se podělili o tipy, zážitky a zkušenosti s ostatními.
Marketing na sociálních sítích
S jakými typy příspěvků se můžete setkat?
Nezapomeňme, že my i naši fanoušci jsme jen lidé. Nejen že spravujeme stránku, ale snažíme se vytvářet a udržovat i vztah. Komunikujme s nimi proto přirozeně, zábavně a hlavně lidsky.