Pavel Jartym st.

SEO Specialist & Copywriter

Baví mě pracovat s textem a sledovat, jak dokáže slovo působit a jakou v sobě skrývá moc.  Dělám jazykové korektury, připravuji články na různá témata. Neustále studuji český jazyk, zvláště se věnuji stylistice, pragmatické lingvistice a v poslední době reklamním textům. Mám rád dobrou hudbu, rockovou, bluesovou i jazzovou. A pokud mám čas, vyrážím na procházku do přírody.

Změny v hodnocení webové stránky a jejího zobrazování na Googlu

Ve čtvrtek 15. října 2020 Google oznámil, že začne indexovat „úryvky či části textu“ stránky ...
Pavel Jartym st.
5

SEO specialista: Co by měl umět a znát?

Jaké dovednosti a znalosti se očekávají od odborníka na SEO, kterému záleží mu na tom, aby jeho ...
Pavel Jartym st.
5

Drobečková navigace a její význam pro SEO

Drobečková navigace je užitečná jak pro uživatele, tak i pro vyhledávače. Nezabírá na stránce ...
Pavel Jartym st.
5

Historie SEO: Kde má kořeny a jak se vyvíjelo?

Nahlédněme do historie SEO a připomeňme si některé důležité události z tohoto odvětví, jehož ...
Pavel Jartym st.
5

Jak lidé vyhledávají na internetu

Jaké typy vyhledávacích dotazů se používají při vyhledávání? Proč je důležité, abychom uměli ...
Pavel Jartym st.
5

Co mají společného copywriting, pragmatika a relevance?

Při copywritingu je nutno myslet na celou řadu dalších oblastí, třeba na pragmatiku a relevanci, o ...
Pavel Jartym st.
21

SEO: Rozšíření pro Google Chrome a další užitečné online nástroje

Optimalizace webu pro vyhledávače není jednoduchou záležitostí. Google Chrome však naštěstí nabízí ...
Pavel Jartym st.
5

SEO: Velký FAQ

Připravili jsme pro vás odpovědi na specifické otázky z oblasti SEO, které budeme průběžně ...
Pavel Jartym st.
11

Proč obsahový marketing potřebuje obsahovou strategii

Obsahová strategie je hnací silou celého obsahového marketingu. Zahrnuje plánování, rozvoj a správu ...
Pavel Jartym st.
5

Průzkum chování uživatelů v Google SERPu

Nový průzkum chování uživatelů a jejich interakce s různými prvky v Google SERPu (Search Engine ...
Pavel Jartym st.
5

Jazyková korektura textu

Vadí vám chyby v textech na webu? Korektura je kontrola gramatické, pravopisné a stylistické ...
Pavel Jartym st.
5

Spustili jsme microsite s nabídkou PPC auditu zdarma

Chcete zvýšit povědomí o svých produktech či službách prostřednictvím PPC kampaní, ale výsledky se ...
Pavel Jartym st.
5

Vybrané úryvky (featured snippets) ve Vyhledávání Google

Vybraný úryvek (featured snippet) se zobrazuje ve zvláštním poli v horní části výsledků vyhledávání ...
Pavel Jartym st.
5

Zásada USP neboli jedinečného prodejního argumentu

V čem je váš produkt unikátní? Autorem termínu „unique selling proposition“ neboli jedinečného ...
Pavel Jartym st.
5

Rozdíl mezi SEO copywritingem a klasickým copywritingem

SEO copywriting je tvorba online obsahu, která zahrnuje optimalizaci webového obsahu na vybraná ...
Pavel Jartym st.
5

Informační vůně a hledání na webu

Kliknutím na odkaz ze stránky s výsledky vyhledávání všechno teprve začíná. ...
Pavel Jartym st.
5

Co je Google PageRank?

V roce 2016 ukončil Google podporu nástroje Google Toolbaru, který zobrazoval hodnoty PagRanku na ...
Pavel Jartym st.
5

Konverzační maximy podle Paula Griceho a jak je využít v copywritingu?

Paul Grice rozdělil tzv. kooperační princip na 4 skupiny konverzačních maxim. Může být jejich ...
Pavel Jartym st.
5

Tipy na elektronické jazykové slovníky a databáze

Pro všechny psavce, textaře, copywritery i webcopywritery: 5 spolehlivých lingvistických zdrojů pro ...
Pavel Jartym st.
5

Obsahové SEO: Jak zvýšit návštěvnost webu

U webové komunikace záleží na formě i obsahu vašeho sdělení. Utvářejte webový obsah především na ...
Pavel Jartym st.
5

Přehled aktualizací vyhledávacích algoritmů Google v roce 2019

Pro oblast vyhledávání a SEO více než kde jinde platí, že změny a aktualizace vyhledávacích ...
Pavel Jartym st.
5

Co nám SEO nástroje neřeknou a my musíme dopovědět

SEO nástroje jsou našimi užitečnými pomocníky, ale tu zásadní část práce – interpretaci získaných ...
Pavel Jartym st.
5

Psaní webových textů: 4 chybné komunikační předpoklady

Vyjadřovat se jasně a srozumitelně v jakémkoli prostředí vyžaduje určité úsilí, pečlivost a ...
Pavel Jartym st.
5

Mýty o SEO a faktory, které nemají přímý vliv na umístění výsledků

V každém oboru existují nesprávné představy, „mýty“, nepodložené spekulace či domněnky, které se ...
Pavel Jartym st.
5

Algoritmus BERT: Velký posun v porozumění přirozenému jazyku

Google dělá velké změny ve svém vyhledávacím systému. Tato je nejčerstvější. Co všechno ...
Pavel Jartym st.
5

7 etických zásad pro tvůrce textového obsahu

Má-li být náš textový obsah být kvalitní a přínosný, měli bychom dodržovat určitá etická pravidla, ...
Pavel Jartym st.
5

Claude Hopkins a jeho zásady copywritingu

8 inspirativních nadčasových myšlenek z díla známého reklamního textaře. Tohle vás bude ...
Pavel Jartym st.
5

Chytré kampaně Google – jednoduché, ale ne vždy účinné řešení

Podíváme se, jak vůbec chytré kampaně fungují a také na jejich výhody a nevýhody. ...
Pavel Jartym st.
5

Co nám Google říká o aktualizacích hlavního algoritmu?

Google zveřejnil zásadní článek s pokyny a doporučeními týkajícími se aktualizací hlavního ...
Pavel Jartym st.
5

Chtít chytit SEO aneb důležité změny ve vyhledávání za rok 2018

Říká se, že změna je život. V minulém roce Google udělal ve vyhledávání více než 3 200 změn! V ...
Pavel Jartym st.
5

Víte, pro koho a jakým způsobem píšete?

Příručky či knihy pro copywritery nás poučují, že znalost cílové skupiny je naprosto zásadní. ...
Pavel Jartym st.
5

Aktualizace hlavního algoritmu Googlu a větší rozmanitost v SERPu

Google aktualizuje svůj hlavní algoritmus několikrát do roka. Letos proběhla jeho první aktualizace ...
Pavel Jartym st.
5

SEO a tvorba kvalitního webového obsahu

Co splňuje kvalitní webová stránka? Proč musí být váš obsah snadno nalezitelný? To vše a mnohem ...
Pavel Jartym st.
5

O neobvyklých titulcích v jedné veleúspěšné reklamní kampani

Prodat slovem nejošklivější auto na amerických silnicích? Učme se od mistrů. ...
Pavel Jartym st.
5

Mohou slova prodávat? (Malá úvaha o copywritingu)

Slovo je účinnou zbraní tzv. copywriterů neboli tvůrců reklamních či prodejních textů. Tato úvaha o ...
Pavel Jartym st.
5