Pokyny pro hodnocení kvality vyhledávání na Googlu

Pokyny pro hodnotitele kvality Vyhledávání [Search Quality Rater Guidelines] jsou určeny pro externí lidské hodnotitele, kteří vyhodnocují kvalitu výsledků vyhledávání na základě zkušenosti, odbornosti, autority a důvěryhodnosti obsahu.
Pokyny pro hodnocení kvality Vyhledávání na Googlu

Tento dokument o 170 stránkách (aktualizováno: 5. 3. 2024) poskytuje ucelený pohled na to, co Google považuje za kritéria kvality v této oblasti. Veřejnosti byly tyto Pokyny poprvé zpřístupněny v roce 2014. 

Jak pracují hodnotitelé kvality Vyhledávání?

Google ve své Nápovědě Vyhledávání Google říká„Průběžně experimentujeme s nápady, jak vám poskytnout co nejlepší výsledky. Jedním ze způsobů analýzy experimentů je zpětná vazba od externích hodnotitelů kvality Vyhledávání. Hodnotitelé kvality sídlí po celém světě a jsou důkladně proškoleni podle podrobných pokynů. Jejich názor nám pomáhá zjistit, jaké změny Vyhledávání by byly užitečné. Hodnotitelé nám také pomáhají zařazovat informace do kategorií, na základě kterých vylepšujeme své systémy."

Také na webu Jak funguje Vyhledávání je zmínka o činnosti těchto hodnotitelů: „Hodnotitelé posuzují, do jaké míry web lidem po kliknutí poskytuje to, co hledali, a vyhodnocují kvalitu výsledků na základě odbornosti, směrodatnosti a důvěryhodnosti obsahu. Tato hodnocení nemají přímý vliv na umístění výsledků, ale pomáhají nám srovnávat jejich kvalitu a zajistit, aby splňovaly vysoká očekávání uživatelů z celého světa."

Google ve srovnávacím experimentu ukazuje hodnotitelům dvě různé sady výsledků Vyhledávání: jednu s implementovanou navrhovanou změnou a druhou bez ní. Ptá se jich, která sada se jim zdá lepší a proč.

Hodnotitelé kvality pracují jako smluvní partneři pro jednu z několika společností (např. Appen, Lionbridge a Teemwork.ai), které si Google pro tento úkol najímá. 

Má hodnocení hodnotitelů vliv na pozice ve výsledcích vyhledávání?

V oddíle nazvaném Úvod do hodnocení kvality Vyhledávání [Introduction to Search Quality Rating] se v souvislosti s „dojmem z Vyhledávání" [The Search Experience] píše:

„Různé typy vyhledávání vyžadují velmi odlišné typy výsledků vyhledávání. Výsledky vyhledávání týkající se zdraví a lékařské tematiky by měly být kvalitní, směrodatné a důvěryhodné.“

„(...), výsledky vyhledávání by měly lidem pomáhat. Měly by poskytovat směrodatné a důvěryhodné informace, neoklamávat lidi zavádějícím obsahem. Výsledky vyhledávání by měly lidem umožnit najít to, co hledají, a ne je zaskočit nepříjemným, rozrušujícím, urážlivým nebo znepokojujícím obsahem.“ (0.0 The Search Experience, s. 6.)

„Jako hodnotitel kvality Vyhledávání budete pomáhat hodnotit kvalitu vyhledávání po celém světě. Dobré vyhledávače poskytují výsledky, které jsou užitečné pro lidi v jejich konkrétním jazyce a lokalitě.

Žádné jednotlivé hodnocení nemůže přímo ovlivnit to, jak se konkrétní webová stránka, web nebo výsledek zobrazí ve Vyhledávání Google, ani nemůže způsobit, aby se konkrétní webová stránka, web nebo výsledek posunuly na stránce s výsledky vyhledávání nahoru nebo dolů." (0.1 The Purpose of Search Quality Rating, s. 6.)

Hodnocení kvality Vyhledávání se skládá ze dvou částí:

  1. Kvalita stránky [Page Quality]: Jak dobře plní webová stránka svůj účel.
  2. Uspokojené potřeby [Needs Met]: Jak užitečný je výsledek pro daný vyhledávací dotaz.

1. Kvalita stránky [Page Quality]

Pokyny věnují hodnocení kvality stránky téměř 70 stran. Mezi důležité faktory patří:

  • Reputace webových stránek/autorů
  • Témata Your Money or Your Life (YMYL)
  • Zkušenost, odbornost, autorita a důvěryhodnost (E-E-A-T)
  • Spam
  • Celková kvalita obsahu

Nejprve zjistěte účel dané stránky

Prvním krokem při hodnocení kvality stránky [Page Quality] je zjištění jejího skutečného účelu.

„Většina stránek byla vytvořena tak, aby byla pro lidi užitečná, má tedy prospěšný účel. Některé stránky byly vytvořeny pouze proto, aby vydělávaly peníze, a jejich snaha pomoci lidem je malá nebo žádná. Některé stránky byly dokonce vytvořeny se záměrem škodit. Prvním krokem k pochopení nějaké stránky je zjištění jejího účelu.“ (2.2 Understanding the Purpose of a Webpage, s. 10.)

Na hodnocení samotné nemá vliv, zda se jedná o stránku informační, prodejní či zábavní. Důležitý je účel, kvůli kterému byla stránka vytvořena, a to, jak tento účel plní. 

Porovnejme to s jednou otázkou v dokumentu „What creators should know about Google's August 2022 helpful content update": „Má váš web nějaký hlavní účel nebo funkci?" Tento dokument obsahuje celkem 15 otázek, které mají tvůrci zvažovat, aby zjistili, zda vytvářejí obsah pro uživatele nebo pro vyhledávače. Kontext tvoří aktualizace helpful content [„užitečný/prospěšný obsah", která proběhla ve Vyhledávání Google v  období 25. 8. 2022 až 9. 9. 2022. Později Google upřesnil, že se jedná o nový hodnoticí systém, který slouží k tomu, aby se ve výsledcích vyhledávání umísťoval původní, užitečný obsah - „psaný lidmi a pro lidi“. 

 

Weby a stránky by měly být vytvářeny tak, aby pomáhaly lidem. Pokud tomu tak není, mohou dostat nejnižší hodnocení." (2.2 Understanding the Purpose of a Webpage, s. 10; zvýraznění je ode mne - P. J.).

Mezi běžné užitečný nebo prospěšný účel stránky patří (mimo jiné):

  • Sdílet informace o určitém tématu.
  • Sdílet osobní zkušenosti, postřehy nebo myšlenky k danému tématu.
  • Sdílet obrázky, videa nebo jiné mediální formy.
  • Ukázat osobní talent nebo dovednost.
  • Vyjádřit svůj názor nebo své stanovisko.
  • Pobavit.
  • Nabízet produkty nebo služby.
  • Umožnit uživatelům vkládat otázky, na které mohou ostatní uživatelé odpovídat.
  • Umožnit uživatelům sdílet soubory nebo stahovat software.

 

Google rozděluje vyhledávaná témata na YMYL (Your Money or Your Life) a na ta, která pod YMYL nepatří.

„Stránky na internetu se zabývají nejrůznějšími tématy. U některých témat je vysoká míra nebezpečí, že jejich obsah může mít zásadní dopad na zdraví, finanční stabilitu nebo bezpečnost lidí, blahobyt či prosperitu společnosti. Těmto tématům říkáme ‚Vaše peníze nebo váš život‘ neboli YMYL.“ (2.3 Your Money or Your Life (YMYL) Topics, s. 11.)

Témata YMYL mohou mít přímý a závažný dopad na lidi i společnost, a to z následujících důvodů:
Samotné téma je rizikové nebo nebezpečné. Například je to zřejmé a jasné u témat, které souvisejí se sebepoškozováním, trestnými činy nebo násilným extremismem.
Téma by mohlo způsobit újmu, pokud by jeho obsah nebyl přesný a důvěryhodný. Například drobné nepřesnosti nebo obsah z méně důvěryhodných zdrojů by mohly mít vážný dopad na něčí zdraví, finanční stabilitu nebo bezpečnost nebo společnost u témat, jako jsou: příznaky infarktu, jak investovat peníze, co dělat při zemětřesení, kdo může volit nebo potřebná kvalifikace pro získání řidičského průkazu. (2.3 Your Money or Your Life (YMYL) Topics, s. 11.)

 

Druhy obsahu na webu

Tři druhy obsahu na stránce

Hodnotitelé mají u každé webové stránky rozlišovat tyto druhy obsahu:

  • Hlavní obsah (MC = Main Content) je jakákoli část stránky, která jí pomáhá plnit účel, kvůli kterému byla vytvořena. Může to být text, obrázky, videa, interaktivní prvky (např. kalkulačky, hry), a také to může být obsah vytvořený uživateli webu, např. videa, recenze, články, komentáře atd. Záložky na některých stránkách, které vedou k dalším informacím (např. k zákaznickým recenzím), se v některých případech považují za součást hlavního obsahu (MC). (2.4  Understanding Webpage Content, s. 13.)
  • Doplňkový obsah (SC = Supplementary Content) se podílí na dobrém uživatelském dojmu ze stránky, ale dosáhnout jejího účelu nepomáhá přímo. Jedním z běžných prvků doplňkového obsahu jsou navigační odkazy, které umožňují uživatelům navštívit další části webu. V některých případech lze za součást doplňkového obsahu (SC) považovat i obsah v záložkách. (2.4  Understanding Webpage Content, s. 14.)
  • Reklamní/Monetizační obsah: Bez reklamy a monetizace by některé webové stránky nemohly existovat, protože správa webu a tvorba kvalitního obsahu nejsou zadarmo. Přítomnost reklam nebo jejich absence není sama o sobě důvodem pro vysoké nebo nízké hodnocení kvality stránky. (2.4  Understanding Webpage Content, s. 14.)

Marie Haynes uvádí, že „hlavní obsah je ta část stránky, která přináší odpověď na otázku, jež přiměla vyhledávajícího vzít do ruky telefon nebo otevřít počítač a začít vyhledávat“.

Hodnotitelé zjišťují, zda návštěvníci mohou rychle přejít na tu část stránky, která je pro splnění uživatelského záměru nejdůležitější. Stránky, které hlavní obsah „pohřbívají" nebo skrývají, získají na stupnici, která měří „uspokojené potřeby“ [Needs Met], nízké hodnocení.

Cokoli, co je sponzorováno nebo existuje za účelem vydělávání peněz na vaší webové stránce, spadá do reklamního obsahu. Reklama často pomáhá provozovat kvalitní webové stránky. Na druhou stranu mohou nevhodně zvolené reklamní formáty negativně ovlivnit UX neboli uživatelský dojem. To se projevilo zejména po vydání aktualizace helpful content ze září 2023. Odborníci na SEO si všimli, že tato aktualizace se zaměřuje nejen na nekvalitní, automaticky generovaný obsah, ale také na weby s nadměrným množstvím reklam. Mnozí SEO specialisté se domnívají, že cílem aktualizace helpful content září 2023 je upřednostnit webové stránky, které poskytují přirozenou kombinaci vysoce kvalitního obsahu a celkově dobrého uživatelského prostředí.

Jak rozumět webu

„Stránky často lépe pochopíte, když je posuzujete v rámci webu. Některá kritéria pro hodnocení kvality stránky vycházejí z porozumění webu, k němuž daná stránka patří.“

„Chcete-li porozumět nějakému webu, začněte tím, že zjistíte, kdo je za něj zodpovědný a kdo vytvořil obsah na stránce (...). Vyhledejte proto informace o webu a/nebo o tvůrcích obsahu na webu samotném. Weby a tvůrci obsahu vám obvykle velmi rádi o sobě vše řeknou!" (Zvýraznění je ode mne - P. J.)

„Také je nezbytné zjistit, jakou reputaci má web a/nebo tvůrci jeho obsahu. Co o nich říkají externí, nezávislé zdroje? Pokud je nesoulad mezi tím, co o sobě tvrdí web nebo tvůrci jeho obsahu, a tím, co říkají renomované nezávislé zdroje, věřte nezávislým zdrojům." (2.5. Understanding the Website, s. 15)

Kritéria pro hodnocení kvality webové stránky

[3.1 Page Quality Rating Considerations, s. 19-20]

  • Účel stránky. Pokud má stránka škodlivý záměr nebo klame lidi o svém skutečném účelu nebo uvádí nepravdivé údaje o tom, kdo je za její obsah odpovědný, měla by dostat nejnižší hodnocení [Lowest].
  • Míra rizika, že web nebo stránka způsobí někomu nějakou újmu nebo škodu. Weby nebo stránky, které jsou škodlivé pro lidi nebo společnost, nedůvěryhodné nebo spamové, tak jak je popsáno v těchto Pokynech, by měly dostat nejnižší hodnocení [Lowest].
  • Téma stránky a do jaké míry spadá do oblasti YMYL [Your Money or Your Life]. Téma stránky pomáhá určit způsob celkového hodnocení kvality stránky [PQ]. Stránky s tématy YMYL musejí splňovat vyšší standardy než stránky s jinými tématy.
  • Typ webu. Hodnocení se bude lišit podle toho, zda se jedná o malé amatérské weby nebo velké firemní weby, o weby, které zahrnují finanční transakce, nebo weby, jež platbu nepožadují, ani neshromažďují osobní údaje.
  • Informace poskytnuté webem a tvůrcem obsahu. I když informace, které o sobě weby a tvůrci obsahu poskytují, nejsou vždy důvěryhodné, je důležité začít u nich.
  • Kvalita hlavního obsahu. Posuďte, do jaké míry je hlavní obsah [MC] uspokojivý a pomáhá stránce plnit její účel.
  • Titulek stránky. Titulek stránky se považuje za součást hlavního obsahu.
  • Úloha reklamy a doplňkového obsahu [SC] na stránce. Posuďte, jakým způsobem reklamy a doplňkový obsah [SC] ovlivňují vnímání dané stránky. Mnoho webů potřebuje monetizaci, aby mohlo s uživateli sdílet svůj obsah. Samotná přítomnost či nepřítomnost reklamy se do hodnocení kvality stránky nepromítá.
  • Reputace webu a tvůrce obsahu. Prozkoumejte pověst webu a tvůrce jeho obsahu, abyste zjistili, kdo za webem stojí a jak ho hodnotí ostatní.
  • Důvěryhodnost stránky: E-E-A-T. Posuďte, nakolik je stránka důvěryhodná. S tím vám pomůže prozkoumání zkušenosti, odbornosti a autority. Některé typy stránek vyžadují vysoký stupeň důvěryhodnosti.

V dokumentu od Googlu nazvaném „Creating helpful, reliable, people-first content" [„Vytváření užitečného a věrohodného obsahu zaměřeného na lidi"] je tato pasáž o E-E-A-T:

Automatizované systémy společnosti Google používají mnoho různých faktorů pro hodnocení a řazení skvělého obsahu. Po vyhledání relevantního obsahu se naše systémy snaží upřednostnit ten, který se zdá být nejpřínosnější. K tomu využívají  kombinaci faktorů, jež pomáhají určit, který obsah prokazuje zkušenost, odbornost, autoritu a důvěryhodnosti neboli to, co nazýváme E-E-A-T.

Nejdůležitější z nich je důvěra. Ostatní prvky ji podporují, ale obsah nemusí nutně zahrnovat všechny z nich. Některý obsah je například užitečný kvůli zkušenostem, které prokazuje, zatímco jiný obsah může být přínosný díky odborným znalostem, které sdílí.“

3.2 Quality of the Main Content (s. 21)

„Jedním z nejdůležitějších kritérií pro hodnocení kvality stránky (PQ rating) je kvalita hlavního obsahu [MC]. Hlavní obsah je významným prvkem při určování toho, jak dobře daná stránka plní svůj účel."

„U většiny stránek lze kvalitu hlavního obsahu určit na základě míry úsilí, originality, talentu nebo dovednosti, která byla vynaložena na jeho vytvoření. U informačních stránek a stránek o tématech YMYL je důležitá přesnost a shoda s dosaženým konsensem odborníků."

  • Úsilí: Posuďte, nakolik se někdo aktivně podílel na vytvoření uspokojivého obsahu. Úsilí může být přímé, například když člověk překládá báseň z jednoho jazyka do druhého. (…) Na druhé straně automatické vytváření tisíců stránek spuštěním volně dostupného obsahu přes nějaký překladatelský software bez jakéhokoli dohledu, bez ruční správy atd. se za lidské úsilí nepovažuje.
  • Originalita: Posuďte, do jaké míry má stránka jedinečný, originální obsah, který se nevyskytuje na jiných webech. Pokud mají jiné weby podobný obsah, zvažte, zda je stránka původním zdrojem.
  • Talent nebo dovednost: Zvažte, do jaké míry se talent nebo nějaká dovednost podílí na tvorbě zajímavého obsahu a uspokojivého dojmu pro lidi, kteří stránku navštíví.
  • Přesnost: U informačních stránek zvažte, do jaké míry je jejich obsah věcně správný. U stránek o tématech YMYL zvažte, do jaké míry je obsah přesný a zda je v souladu s dosaženým konsensem odborníků. (s. 21)

„Než si o stránce uděláte úsudek, věnujte několik minut prozkoumání jejímu hlavnímu obsahu. Přečtěte si článek, podívejte se na video, prozkoumejte obrázky, použijte kalkulačku, zahrajte si online hru atd. Nezapomeňte, že hlavní obsah zahrnuje také funkce a vlastnosti stránky, proto si stránku vyzkoušejte. Pokud je například stránka produktovou stránkou na webu obchodu, vložte alespoň jeden produkt do košíku, abyste zjistili, zda košík funguje.“ 

„Vysoce kvalitní i méně kvalitní obsah se vyskytuje na všech typech webů:  od malých osobních webů až po velké firemní weby, od fór a sociálních médií až po webové stránky, které se zabývají finančními transakcemi. Pečlivě zvažujte, co pomáhá nějaké stránce dosáhnout jejího účelu a díky čemu je hlavní obsah [MC] pro uživatele uspokojivý.“ 

Americký SEO konzultant Cyrus Shepard ve svém příspěvku na LinkedInu (říjen 2024) upozorňuje, že SEO specialisté a vydavatelé výše uvedený úsek v Pokynech pro hodnotitele kvality Vyhledávání podceňují, a dodává: „Tradiční metriky / počítačové programy neumějí tyto vlastnosti subjektivně změřit, ale lze je vyhodnotit pomocí strojového učení s využitím tréninkových dat od tisíců hodnotitelů kvality."

3.4 Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trust (E-E-A-T)

Při hodnocení kvality stránky je důležité u obsahu posoudit zkušenost, odbornost, autoritu a důvěryhodnost (E-E-A-T). Nejdůležitějším z těchto kritérií je důvěryhodnost [Trust].

Důvěryhodnost: Posuďte, do jaké míry je stránka přesná, pravdivá, bezpečná a hodnověrná.

Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trust (E-E-A-T)

Zdroj: Search Quality Rating Guidelines, 5. 3. 2024, s. 26.

Míra potřebné důvěryhodnosti závisí na tom, o jakou stránku se jedná:

  • Internetové obchody potřebují bezpečné online platební systémy a spolehlivý zákaznický servis.
  • Recenze produktů by měly být pravdivé a napsané tak, aby pomáhaly ostatním při rozhodování o nákupu na základě informací (a nechtěly pouze prodat produkt).
  • Informační stránky o tématech, které jasně spadají pod YMYL musejí být věcně správné, aby nezpůsobovaly lidem nebo společnosti žádnou újmu.
  • Příspěvky na sociálních sítích na jiná než YMYL témata nemusí mít vysokou míru důvěryhodnosti, například když je cílem příspěvku pobavit své publikum a u obsahu příspěvku nehrozí způsobení újmy někomu.

Zkušenost, odbornost a autorita jsou důležité faktory, které mohou podpořit vaše hodnocení důvěryhodnosti:

  • Zkušenost: Zvažte, do jaké míry má tvůrce obsahu potřebné zkušenosti z první ruky nebo ze života k danému tématu. Mnoho druhů stránek je důvěryhodných a dobře plní svůj účel, pokud je vytvářejí lidé s bohatými osobními zkušenostmi. Například, čemu budete věřit: recenzi produktu od někoho, kdo produkt používá, nebo „recenzi“ od někoho, kdo ho nepoužíval?
  • Odbornost: Posuďte, do jaké míry má tvůrce obsahu potřebné znalosti nebo dovednosti pro určité téma. Různá témata vyžadují k tomu, aby byla důvěryhodná, různé úrovně a oblasti odborných znalostí. Když byste například chtěli v domě vyměnit elektrické rozvody, svěříte to zkušenému elektrikáři, nebo tomu, kdo má zálibu ve starých domech, ale v elektroinstalaci se nevyzná?
  • Autorita: Zvažte, do jaké míry je tvůrce obsahu nebo web ověřeným zdrojem informací k určitému tématu. Většina témat sice nemá jeden oficiální, autoritativní web nebo tvůrce obsahu, ale pokud ano, tento web nebo tvůrce obsahu často patří mezi nejspolehlivější a nejdůvěryhodnější zdroje. (…)

5.0 Low Quality Pages: Stránky, které mají „nízkou kvalitu"

Jsou to stránky, které sice nejsou „škodlivé", ale neplní dobře svůj účel, protože jim chybí důležitý rozměr nebo mají různé nedostatky.

  • Hlavní obsah [MC] byl vytvořen bez odpovídajícího úsilí, originality, talentu nebo dovedností, které jsou potřeba k uspokojivému dosažení účelu stránky.
  • Titulek stránky je mírně zavádějící, šokující nebo nadsazený.
  • Reklamy nebo doplňkový obsah [SC] značně odvádějí pozornost od hlavního obsahu nebo působí rušivě při jeho používání.
  • Neuspokojivé množství informací na webu nebo informací o tvůrci obsahu pro účely stránky.
  • Špatná pověst webu nebo tvůrce obsahu.
  • Nedostatečná úroveň E-E-A-T pro účel stránky.

Jedním ze znaků  stránek, které mají nízkou kvalitu, může být, jak je uvedeno výše, zavádějící titulek:

„Titulek stránky je rovněž považován za součást hlavního obsahu [MC]. Titulek je  důležitý, protože zastupuje stránku ve vyhledávání a pomáhá uživatelům rozhodnout se, na co kliknout. Zavádějící titulek může vést ke špatnému dojmu z výsledků vyhledávání. Přehnané nebo šokující titulky jsou dokladem nízké kvality stránky, protože v uživatelích, kteří danou stránku navštíví a uvidí, co je ve skutečnosti v jejím hlavním obsahu [MC], zanechávají špatný dojem.“

2. „Uspokojené potřeby“ [Needs Met]

Pokyny definují „uspokojené potřeby" takto: „Zaměřte se na potřeby uživatelů a přemýšlejte o tom, nakolik je výsledek pro uživatele užitečný a uspokojivý."

Metrika „uspokojené potřeby“ [Needs Met] velmi závisí na tom, zda uživatelé chtějí „zobrazit další výsledky". Stránky, které od uživatelů vyžadují nejméně kliknutí, mají na stupnici Needs Met nejvyšší stupeň hodnocení.

Tato metrika nesouvisí přímo s kvalitou stránky. Je možné mít vysoce kvalitní webovou stránku, která bude mít na stupnici Needs Met nízké hodnocení

Pokyny jsou užitečné (nejen) pro SEO odborníky

Dne 12. 1. 2022 zveřejnil na síti X John Mueller ze společnosti Google tento krátký příspěvek: „Pokyny pro hodnotitele kvality nejsou pokyny pro SEO specialisty.“ Barry Schwartz k tomu poznamenává, že i když tyto Pokyny nejsou určeny pro SEO odborníky, měl by si je každý z nich aspoň jednou za rok přečíst.

Americký odborník na SEO  a zároveň jeden z hodnotitelů Cyrus Shepard říká: „Jako SEO specialisté se při prohlížení webových stránek často dostáváme do ‚myšlenkových pastí‘ založených na našich znalostech Googlu. Vidíme například nadpisy optimalizované na klíčová slova a říkáme si: ‚Tato stránka by se mohla umísťovat vysoko,‘ zatímco obyčejný uživatel uvidí přinejlepším průměrnou stránku se spoustou nevyžádaných reklam.

Pokyny pro hodnotitele kvality Vyhledávání vám svým způsobem pomáhají podívat se na webové stránky tak, jak se na ně dívá běžný uživatel.“ (Zvýraznění je ode mne - P. J.)

 

Použité zdroje:

Barry Schwartz, „Reminder: Google Search Quality Rating Guidelines Not Designed For SEOs“. Publikováno: 13. 1. 2023.

Cyrus Shepard, „I Secretly Worked As A Google Search Quality Rater (You Can Too)". Publikováno: 11: 7 2023 (aktualizováno: 24. 5. 2024).

Evan Hall, „Google’s Search Quality Evaluator Guidelines for SEO in 2023". Publikováno: 25. 1. 2023.

Kaitie Frank. „What Does Google Consider Low-Quality Content". Publikováno: 8. 12. 2023.

Roger Montti, „Why You Should Consider Semantic HTML For SEO“. Publikováno: 25. 1. 2024.

Jerry Low (reviewed by Olena Karpova), „Google Page Quality Rating Guidelines: What You Need to Know“. Publikováno: 12. 3. 2024.

Marie Haynes, „Everything We Know About Google’s Quality Raters: Who They Are, What They Do, and What It Means for Your Site If They Visit“. Publikováno: 12. 7. 2023.

Chci kvalitní obsah webu

napište nám

Související články: 

Google, užitečný obsah a umělá inteligence

Google a umělá inteligence
Spoléhat se při tvorbě obsahu pouze na umělou inteligenci by nebylo moudré.

Systém helpful content a tvorba užitečného obsahu

Google Helpful Content Update
Posláním společnosti Google je „uspořádat informace z celého světa tak, aby byly všeobecně přístupné

E-E-A-T = Zkušenost - Odbornost - Autorita - Důvěryhodnost

E-E-A-T
Obsah, který tvoříte a sdílíte, je součástí vaší digitální identity.

Přidat komentář