Content a SEO bonmot k důležitosti vizualizace
Proč jí banán kubistickou malbu na úvodní fotce? Protože mozek dává přednost vnímání vizuálních podnětů. Televizní reklamy typu Bobika jsou toho dalším krásným příkladem. Oko je po mozku druhým nejsložitějším orgánem v lidském těle – dokonce se z něj dá poznat, že vás postihne např. schizofrenické onemocnění (#26 fakt z 51 o lidském oku). A právě tento jedinečný oční orgán dnes „saturují“ předně obrázky a videa na sociální sítích se svými „nekonečnými“ obsahovými feedy. První imprese na vizuál vzniká asi za 50 milisekund.
Víte, že?
Zhruba 60 % lidí ze světové populace můžeme označit za vizuální typy a asi 30 % za sluchové. Informace podané neverbální cestou mají až 65% šanci, že si je později v paměti vybavíte (Brain Rules).
V dubnovém článku tohoto roku na BrandWatch se píše, že na Instagramu je každý den sdíleno na 80 miliónů fotek. Instagram je, v dobrém slova smyslu, povinnou nutností pro každého správného mileniála (společně s Gen Z jde o zatím nejvyšší vývojové stádium současného konzumenta vizuálního obsahu). Sociální síť Twitter začínala kdysi v „pravěku“ bez obrázků, ale i to se změnilo před pár lety. Buffer k tomu uvádí, že „tweety“ s obrázkem mají o 18 % víc prokliků a o 150 % větší re-tweetovost.
Pro ty z vás, kteří byznysově řešíte Instagram nebo to máte v plánu, mám dobrý tip s čerstvým obsahem na Sprout Social o 25 aplikacích, které na Instagramu dopomohou k atraktivnímu obsahu (předně vás zřejmě budou zajímat tipy na Photo Apps, ty najdete hned pod Engagment Apps v úvodu článku).
A co text?
Výzkumníci z Nielsenu podle očního monitoringu v roce 2008 zjistili, že 80 % čtenářů při čtení online obsahu „přeskakuje“ a průměrný člověk konzumuje pouze 28 % textu na webových stránkách. Nedivme se, skenovat v dlouhém textu je dneska normální.
Zvýšit míru konzumace textu se dá pomocí vhodně zvolených barev. Barevné vizuály mají pozitivní vliv na to, že uživatel vůbec pokračuje v dalším čtení. To pramení ze závěru studií od Xeroxu z roku 2017.
QuickSprout vytvořil přehledného průvodce, kde v kostce shrnuje základy vizuálního contentu. Můžete si tak všechno prohlédnout na jednom místě.
SEO a vizualizace
A dokonce i SEO odvětví si uvědomuje velkou váhu vizuálního contentu pro svůj účel.
Ale jen v jistých sektorech – doporučuji prostudovat pěkné infografiky a data od SearchMetrics. Například pro weby cestovních kanceláří je to už 3. nejdůležitější hodnotící prvek, kteý má vliv na umístění v organickém vyhledávání. V sektoru finančních služeb už zase logicky obrázky nebudou mít tak velký vliv na finální hodnocení.
A že to v otázce cestování zřejmě dává i dobrý smysl, jsem se na vlastní oči mohl přesvědčit zkušebním fotočlánkem na našem cestovatelském portálu Cestovinky.cz. Rozhodl jsem pro téma sochy a Vídeň.
Zafungovalo to nádherně, jak se můžete přesvědčit na obrázku níže pořízeného z anonymního vyhledávání na Googlu. Můj článek vyjíždí na první stránce i společně s fotkami.
Další pěkný vizuální příklad mohu osobně demonstrovat na klientském projektu ESO Plavby, kde se nám v rámci SEO daří efektivně optimalizovat obrázky tak, že vyskakují v prvních řadách vyhledávacích výsledků. Například na klíčové slovo „plavby britské ostrovy“.
Námět na čtení k tématu - KW a SEO
O budoucnosti analýzy klíčových slov? Malé zamyšlení s praktickým vyústěním.
A ptáte se, jak takové obrázky optimalizovat? No, třeba se to dozvíte v dalším z našich blogových článků.
Přidat komentář