Safarivafrice.cz: Za 3 roky SEO nárůst o cca 1000 %

Safarivafrice.cz – microsite známé CK ESO travel, u níž jsme se na podzim roku 2017 začali intenzivněji nežli dřív věnovat problematice SEO. Výsledky jsou nevídané – nárůst o 1 000 %! Jak se nám to povedlo? Čtěte dále a dozvíte se víc!
Žirafa

Pojem SEO (Search Engine Optimization) jste pravděpodobně už někdy zaslechli. Jedná se o proces optimalizace pro vyhledávače sloužící k tomu, aby se určité webové stránky zobrazovaly na předních pozicích ve výsledcích vyhledávání, a uživatelé internetu na ně tak spolehlivě "klikli". Proces je to nelehký, neboť závisí na mnoha různých faktorech, které ne vždy lze jednoduše ovlivnit. Nám se to  však u našich klientů daří, což si na příkladu jednoho z nich nyní ukážeme. Web, jehož optimalizací jsme se zabývali, nese název Safarivafrice.cz

Safarivafrice.cz je jednou z microsites renomované cestovní kanceláře ESO travel, pro kterou pracujeme. Pro kontext uveďme, že ESO travel je našim dlouhodobým marketingovým klientem (více než 10 let), pro nějž jsme nedávno re-designovali celý web, výkonnostními kampaněmi pomáháme vyprodat Cestu Kolem Světa a kontinuálně řešíme např. SEO, tvorbu článků a FB správu pro specializovaný web ESO Plavby, který prodává luxusní zaoceánské plavby po celém světě. Pro FB stránku ESO plaveb se nám podařilo za pouhých 11 měsíců získat zhruba 6 000 fanoušků.

Zvolená SEO strategie

Vraťme se však zpět k naší microsite. Jak již název Safarivafrice napovídá, web se zaměřuje na téma safari v Africe a uvádí nepřeberné množství užitečných informací a zajímavostí, jako jsou:

  • důvody, proč se vydat na safari do Afriky, 
  • praktické informace typu očkování, bezpečnost, cestování s dětmi atp.,
  • další aktivity kromě safari, jež stojí za to na daném místě vyzkoušet,
  • cestovatelské články či
  • nabídka aktuálních zájezdů CK ESO travel.
     

Safarivafrice - Home Page

Obr. 1 Home page a nabídka informací

Informace jsou uvedeny jednak obecně, jednak jsou také vztaženy ke konkrétní destinaci – ať už se chystáte do Keni, Zimbabwe, Namibie či dalších, vždy naleznete vše podstatné na jednom místě; od praktických informací až po konkrétní safari parky včetně jejich popisu. A právě na základě propracovaného obsahu u jednotlivých parků se nám daří předhánět konkurenci a obsazovat přední příčky ve výsledcích vyhledávání. 

Cíl webu

Cílem webu není pouhá snaha nabídnout a prodat zájezd, ale ukázat návštěvníkům, proč jet na to či ono místo, co je na něm zajímavého a jak se na případnou cestu řádně připravit. Určitým způsobem tedy potenciální cestovatele i vzděláváme

  • Zajímá vás, co musí splňovat kvalitní webová stránka z obsahového hlediska a proč je důležité, aby byl váš obsah nalezitelný a snadno dohledatelný? Přečtěte si náš článek „SEO a tvorba kvalitního webového obsahu“.

 

Safarivafrice.cz - detail NP

Obr. 2 Příklad obsahu jedné ze stránek o safari parcích vč. struktury obsažených informací

Výsledky SEO práce na webu

Nejvíce webových návštěvníků přichází z organického vyhledávání, u kterého se výsledky neustále zlepšují, jak ukazuje Graf 1, a které se od doby zintenzivnění SEO prací z naší strany podílí na návštěvnosti majoritním podílem. Porovnáme-li zdroje návštěvnosti mezi lety 2013-2016 (viz Obr. 3) a 2017-2020 (viz Obr. 4), dojdeme k zajímavému zjištění, neboť v minulosti přicházeli návštěvníci především prostřednictvím odkazů vedoucích na dané stránky (referral). Celkově byla u organického vyhledávání zaznamenána velice výrazná změna (viz Obr. 5).

Safarivafrice.cz - návštěvnost z organického vyhledávání

Graf 1 Vývoj návštěvnosti z organického vyhledávání; 2012-2020

 

Safarivafrice.cz - zdroje návštěvnosti I.

Obr. 3 Hlavní zdroje návštěvnosti a tok uživatelů; 2013-2016

Safarivafrice.cz - zdroje návštěvnosti II.

Obr. 4  Hlavní zdroje návštěvnosti a tok uživatelů; 2017-2020

Změna návštěvnosti z organicu

Obr. 5 Změna podílu organického vyhledávání na celkové návštěvnosti

Dosažení vyššího podílu návštěvnosti z organického vyhledávání je přitom jedním ze stěžejních cílů mnoha webů, neboť nevyžaduje, na rozdíl od kampaní a odkazů, investovat horentní sumy. Není třeba uživatele „lákat“, ukazují svou vlastní iniciativu a zájem; o tom v případě safarivafrice.cz svědčí mimo jiné fakt, že průměrná doba strávená na stránce činí v současnosti kolem 3 minut. Alfa omegou je právě propracovaný obsah zahrnující vše, co návštěvníci hledají, aby nemuseli přecházet na konkurenční stránky. 

Pomůžeme za SEO a obsah i vám

A jak takového obsahu dosáhnout? Jednoduše kontaktuje nás, specialisty na SEO a marketing z AIRA Group! S webovým obsahem umíme dělat divy, a navíc se nemusíte téměř o nic starat (pomineme-li vyčkávání na skvělé výsledky). Nenechte konkurenty šlapat vám na paty a začněte ještě dnes. Prostá nabídka služeb už nestačí; obsah je to, co prodává.

SEO funguje o vás i bez vás 

Ať už chcete nebo ne, vyhledávače jako Google a Seznam s vaším webem a obsahem pracují a indexují ho. Když s obsahem vědomě pracujete, využíváte benefitů, které z vyhledávačů a jejich výsledků vyhledávání pramení. Když obsah „necháváte žít vlastním životem a nestaráte se o něj“, pak budete mít tzv. špatné SEO a de facto ulehčujete své konkurenci cestu k prvním pozicím ve vyhledávání, protože předběhnout vás – vykazuje-li váš web takový stav – pro ně bude velice jednoduchým krokem, a to nechcete, že? 

Domluvte si s námi konzultaci a uvidíte sami, kdo jsme a co umíme. O našich dovednostech a znalostech se přesvědčila již celá řada (spokojených) klientů, jak se můžete dočíst v obsáhlých referencích.
 

Umíme SEO a pomůžeme vám

napište nám

Související články: 

ChatGPT a SEO: Jak ho efektivně využít?

ChatGPT a jeho využití v SEO
Ač byl ChatGPT spuštěn teprve v listopadu roku 2022, těší se nesmírné oblibě.

SEO audit webu

SEO audit webu
SEO audit je jedním ze základních kamenů úspěšného webu.

Eshopu s erotickými pomůckami jsme za 6 měsíců zvýšili tržby o 227%

Růst tržeb z PPC
Online prodej erotických pomůcek a zboží podléhá ze strany PPC platforem Google či Sklik výrazně pří

Přidat komentář