Velká agresivní pop-up okna webu uškodí, vzkazuje Google
Google má nového milence a je to UX. Snaží se mu nadbíhat co to jde. V poslední době se programátoři starající se o vyhledávací algoritmy vydávají právě cestou co největšího zvýhodnění uživatelsky přívětivých webů.
Na konci srpna Google oznámil, že stránky, na nichž nebude obsah pro uživatele jednoduše dostupný, se mohou rozloučit s vysokými pozicemi v mobilních vyhledávačích. Dnes 10. ledna přišel den D, kdy toto opatření proti agresivní reklamě začalo fungovat.
Nedotýká se ovšem všech stránek s pop-upy. Existují výjimky, mezi které patří:
-
Okna nutná kvůli zákonným opatřením (oznámení o cookies, o věkovém omezení pro zhlédnutí stránky…).
-
Neveřejná okna přihlašovacích dialogů, platebních bran aj.
-
Okna zakrývající jen malou část stránky.
Týká se to také například exit pop-upů, ovšem ne vyhledávání na tabletech (a ani na desktopech). Jde jen o mobilní zařízení, mezi něž Google tablety nepočítá.
A co vlastně vadí?
-
Obludně velká okna zakrývající velkou část stránky.
-
Okna, která naskočí hned po příchodu z vyhledávače. Zejména ta, na která musíte kliknout, jinak vám neumožní vidět obsah stránky.
-
Okna, kvůli nimž musíte odscrollovat níže, abyste viděli alespoň část originálního obsahu stránky.
Sladit efektivitu s přívětivým vzhledem je však dlouhodobý trend, kterého se drží nejedna digitální agentura. Tvorba bannerů a pop-up oken, která splní účel, nicméně příliš neobtěžují, tedy není nic nového.
Přidat komentář