Mohou e-shopy žít bez šťavnatých fotek? Ani náhodou!

E-shop bez kvalitních produktových fotografií je jako ryba na suchu. My zákazníci lovící v internetových obchodech totiž nemůžeme mít přímý kontakt se zbožím. Dobře vytvořený obrazový materiál je proto tonejdůležitější, co nás může chytit a přesvědčit k nákupu. Podíváme se na pár praktických příkladů, které nám to ukáží.
Krásná žena ve žlutých šatech fotografujíc sama sebe starobylým fotoaparátem z 19. století

Atraktivní a velké obrázky na e-shopu není lehké vytvořit, ale v současném konkurenčním prostředí jde o nutnost. Emočně nás navnadí, ale také nám dají signál do podvědomí, že daný e-shop to s námi myslí vážně. Blahem se obvykle doslova roztékáme v momentě, kdy si detailně prohlížíme produkt s nabízenými vícero fotkami z různých úhlů pohledu. Všechny jsou perfektně ostré a rovnoměrně barevně vyvážené. A jejich jednotně laděnému pozadí nelze vůbec nic vytknout.

E-commerce weby, které toto dělají, vzbuzují důvěru v potencionálním zákazníkovi. U webových shopů, kde fotografie produktů chybějí či ještě snad v horším případě jsou plně k dispozici, ale za to ve strašidelné kvalitě, by jejich provozovatelé měli zvážit, zda lépe neposlouží, nebudou-li fotky žádné. Ale dosti teorie, vzhůru do praxe!

Jsem šťastný, protože vím, kde koupit nádherné hodinky!

rolex_hodinky.jpg

Hodinky Rolex
Rolex hodinky.

Vidíte, jak na to jde světoznámá firma Rolex? Je třeba něco dále vysvětlovat? Velká, atraktivní, ostrá, zkrátka "šťavnatá" fotka. Ona i lehce rozmazaná fotka by mohla u Rolexu udělat pěknou brandovou paseku.  Jestli vám opravdu záleží na tom, co děláte, pak focení neodbudete, jen tak "aby se neřeklo". 

alza_hodinky.jpg

Alza hodinky
Detail hodinek Thomas Earnshaw

A teď něco pro změnu z českého webu. Sami vidíte, že princip velké a šťavnaté fotky platí i zde. Alza nám ukáže fotografii hodinek takovým způsobem, že to koupit prostě chceme. Všechno důležité hned vidíme. Jasná a veliká fotka, která nás 100% uklidní, že nepůjde o žádného zajíce v pytli.

Jsem rozmrzelý, protože vím, kde nekoupit nádherné hodinky

ego_hodinky.jpg

Rozmazané hodinky
Tak takhle asi ne...

Teď jsme se přehoupli k horším případům. Vkusnost hodinek s růžovým kolečkem Hello Kitty ponechme stranou. Fotka je neostrá a to, co se s ní stalo po digitálním zoomování, lze označit za trestný čin, který by se měl trestat třemi dny nepodmíněně v temné fotokomoře.

hodinky_ingersoll.jpg

Hodinky Ingersoll
No a tohle už vůbec ne...
 

Další klasický příklad, který spíše odradí, než aby povzbudil. A všimněme si dobře, že se zase jedná o ostrost dané fotky. Tohle poté nezachrání ani sebevymazlenější popisek a kvalitní SEO, které sem přivede dost návštěvníků. Práce a peníze vynaložené na navedení uživatele na web přišly vniveč.

Jak tedy při focení postupovat?

Jako v budoucnu šťastně prodávající majitel e-shopu s hodinkami víte, že…

  • Když dostanu nové zboží, tak je nafotím z více možných úhlů pohledů, zveřejním více záběrů.
  • Nebudu se bát případně investovat do služeb profesionálního fotografa.
  • Při přidávání fotek na web budu dbát na to, aby vše bylo perfektně ostré a barevně vyvážené.

A pokud umím i trochu anglicky, tak mě jistě budou zajímat detailně zasvěcující profi články, jak vytvořit, co nejlepší možné fotky mých produktů. Například 11 tipů pro efektivní focení. Tak hodně štěstí. 

Komentáře

Kate Pavlickova

13.12.2015

Krásný článek :)
S touto problematikou se setkávám dnes a denně, protože se focení detailů a produktů věnuji :) A je stále fascinující, kolik eshopů na tu prezentaci prostě prdí. Nechápu, že mohou profitovat :) Budu doufat, že se to do budoucna změní :)

Přidat komentář