Kniha, která vás naučí základy SEO
Může se stát, že se právě chystáte vytvořit nový web, zajímá vás, jak docílit co nejlepších pozic v organickém vyhledávání nebo si jen zkrátka přejete rozšířit své dosavadní marketingové znalosti o optimalizaci pro vyhledávání.
V tento moment můžete zabrousit do vyhledávače Google či Seznam a z nepřeberného množství obsahu zkusit vybrat takový, který vám zodpoví všechny vaše otázky.
Anebo zkrátka zajdete do knihkupectví a pořídíte si za malý obnos tenkou, avšak znalostmi nabušenou knížku, která se právě oblastí SEO zabývá a vysvětluje základy jednoduchým a snadno pochopitelným způsobem, včetně praktických příkladů.
Ten, kdo knihu už četl, jistě správně hádá, že řeč není o ničem jiném, než publikaci Základy SEO: jasně a stručně z rukou Dalibora Jaroše a Michala Binka.
Pokud tyto pány ještě neznáte, krátce vám je představíme.
Dalibor Jaroš je majitel a CEO českého SEO nástroje Collabim. Tento nástroj používá řada zkušených SEO specialistů, včetně nás, kterým pomáhá zlepšovat pozice webových stránek ve vyhledávačích. Michal Binka je provozovatelem agentury SEOPRAKTICKY.CZ.
Tito dva pánové spojili své síly a nechali vzniknout informacemi nabitou knihu, kterou doporučujeme přečíst jak úplným začátečníkům ve světě SEO, tak majitelům webových stránek, kteří se chtějí dozvědět více o základních faktorech, jako jsou On-page, Off-page a dalších nástrojích a technikách pro SEO.
- Zajímat vás může také článek: Historie SEO: Kde má kořeny a jak se vyvíjelo?
Jednoduché čtení a snadná orientace
Pokud tápete v základních pojmech SEO, tato kniha vám je dokáže jednoduchým a snadno pochopitelným jazykem vysvětlit. Termíny jako Meta Keywords, Link juice, CTR či SERP už pro vás nikdy nebudou záhadou.
- Máte otázky, na které jste odpověď v knize nenašli? Přečtěte si náš SEO: Velký FAQ
Členění kapitol
Zajímá vás jen konkrétní oblast? Chcete vědět, jak funguje linkbuilding, co je to analýza klíčových slov nebo s jakými základními nástroji nejlépe pracovat? Nahlédněte do přehledného obsahu a vyberte si téma, o kterém se chcete dozvědět víc. Nemusíte tak listovat a ztrácet čas dlouhým hledáním.
Praktické rady a tipy
Když si nevíte rady a potřebujete rychle získat co nejpřesnější odpověď, kniha vám dobře poslouží. Najdete v ní tipy, které jsou podložené letitými zkušenostmi v oboru obou autorů.
Pokud se například chystáte na svou první analýzu klíčových slov, je vám k dispozici návod krok po kroku, včetně doporučených zdrojů a nápovědy jak na to.
Příklady z praxe
Pomocí příkladů z praxe vám autoři snadno představí problematiku SEO i její možná řešení. Pokud jste v tomto oboru naprostým nováčkem, získáte alespoň částečné povědomí o tom, jak při řešení jednotlivých otázek postupovat. A za to dáváme palec nahoru!
Občas v knize najdete odkaz na Google Sheet tabulku, kde si můžete vyzkoušet třeba výpočet, avšak i při pečlivém zadání URL adresy nemusí být odkaz platný. Jedná se o knihu z roku 2022, a tak ne vše může být aktuálně dostupné. Ovšem je důležité podotknout, že si knížku můžete pořídit i v elektronické podobě, kde jsou možná odkazy aktualizované (to nevíme, máme pouze tištěné vydání).
Klady a zápory knihy
Jak už bylo řečeno výše, kniha je přehledná. Kapitoly jsou logicky uspořádané a s každým novým tématem se nabalují další znalosti s odkazem na dřívější témata.
Pokud začnete v knize přeskakovat, pravděpodobně budete v některých termínech tápat, takže doporučujeme číst od začátku a alespoň napoprvé nevynechávat jednotlivé kapitoly. I když už máte základní znalosti, vždy můžete narazit na informace, které vám budou nápomocné v praxi.
Ceníme si praktických rad a instrukcí, které dokážou i úplného začátečníka navést správným směrem. Šikovné návody pomůžou majitelům stránek pochopit hlavní faktory SEO a seznámí ho s důležitými oblastmi, na které by se měl zaměřit.
Výhodou je také čtivý jazyk. To dělá hodně. Najdete zde často používané marketingové termíny a k nim i krátký úryvek, který dokáže pojem snadno vysvětlit.
I přesto, že se nám kniha líbí a dáváme ji deset bodů z deseti, je i zde prostor pro zlepšení. Například bychom ocenili aktualizované vydání, ve kterém by se promítly nejnovější trendy SEO.
Třeba letos zapíchla umělá inteligence vidle do velkého množství oborů, SEO neopomíje. A i když ji čeká ještě dlouhá cesta k dokonalosti, i pohled na ní z hlediska marketingu a využití pro SEO by očima Dalibora Jaroše mohla být velice přínosná.
Dále třeba Google představil několik novinek za Search Generative Experience. Zmínka může být například o nové podobě odpovědí ve vyhledávání, které nyní odkazují i na zdroje, ze kterých jsou čerpané. Zatím se to týká pouze USA, ale co nevidět se inovace v tomto vyhledávači dočkáme jistě i my. A těch novinek je mnohem více.
Takže v případě, že by bylo v plánu další vydání, rozhodně se těšíme na rozšířený obsah o aktuální trendy a jejich zpracování z rukou předních specialistů na SEO od Collabimu.
Co říci závěrem?
Kniha Základy SEO: jasně a stručně je dobře uchopená a vysvětluje termíny pro úplné začátečníky. Pomůže vám snadno pochopit základy SEO v té nejjednodušší možné podobě. Avšak, i když chápeme, že takto byla knížka koncipovaná, pro někoho, kdo se v SEO už trochu pohybuje, chybí pasáže a témata, která by šla více do hloubky.
Pokud publikaci srovnáme například s knihou SEO – Optimalizace pro vyhledávače profesionálně, která je sice staršího vydání, jsou v ní detailnější vysvětlení a dobře uchopené přesahy, díky kterým se řadí mezi jedničky, co se teorie SEO napsané či přeložené do češtiny týče.
Pokud by se tedy plánovalo rozšířené vydání publikace, uvítali bychom na konci „výhledy” k dalším profesím a například přesah k celkové pomoci klientům na způsob: „Jak růst na trhu ve svém segmentu". Klidně i stylem volných myšlenek.
Pokud bychom recenzi zrekapitulovali, ceníme si:
- stručně a jasně vysvětlených odborných pojmů snadno pochopitelných pro úplné začátečníky
- příkladů z praxe
- návodů pro práci s nástrojem Collabim
- seznámení s tématem SEO
- přehledného obsahu
- čtivého jazyku
Pokud by se plánovalo další vydání, rádi bychom v něm našli také:
- témata probraná více do hloubky
- přesahy k celkové pomoci klientům
- aktuální trendy
Závěrem lze říci, že pokud si sami sestavujete web nebo začínáte v SEO, není na škodu si knihu vzít, přečíst a ujistit se, že věci děláte správně.
Tímto posíláme pozdrav do Collabimu, který v naší agentuře často a rádi používáme, a těšíme se na další novinky, které nám do budoucna tento nástroj přinese.
- Nenechte si také ujít náš článek: ChatGPT a SEO: Jak ho efektivně využít?
Přidat komentář